Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOhiiret tiistaihin***

11.07.2006 |

Guten morgen meine damen! (jos meni väärin, niin syytän huonoa kahden kurssin koulusaksaani!)

Kerrankin ehdin ennen Opemammaa aloittamaan päivän pinon. Tulin noin tunti sitten suihkusta ja olin suuntaamassa nukkumaan kun Pikku-Ukko aloitti ihan hysteerisen yöriehunnan. Ei siis toivoakaan nukkumaan pääsystä ainakaan vähään aikaan, sillä tuntuu että tuo pieni miehenalku heittää vähintään kolmoisvoltteja kerien tuolla mahassa. No, eipä tarvii ainakaan huolestua liikkeiden vähyydestä.

Tänään on siis rv 36+4 ja aamulla ennen kymmentä olisi sitten neuvolalääkäriaika. Odotan innostuneena sisätutkimusta (päässä viiraa?) kun on jo viikon ajan yhä enenemässä määrin supistellut jokseenkin epämukavasti. Olisikin kiva tietää tuo kohdunkaulan tilanne, että jos vaikka olisi synnytys jo lähellä... (...tai sitten ei).

Eilen puuhailin vihdoin imetystyynyn, johon olin ostanut kankaat jopari kuukautta sitten. Lisäksi ompelin pariin aluslakanaan käännökset reunoihin kun en kaupasta löytänyt sopivia.

PingPongista 8,5 viikkoa sitten tilatut vaunut ovat vieläkin tulematta. Soitinkin eilen asiakaspalveluun ja kyselin tilauksen perään. Teutonialla toimitukset kuulemma kestävät tällä hetkellä, mutta lupailivat että niiden pitäisi lähteä tällä viikolla heiltä eteenpäin. Saas nähdä kuinka käy - pitääkö kohta perua koko tilaus jos vauvakin ehtii syntyä ennen kuin saadaan vaunut. En kyllä millään haluaisi maksaa samoista menopeleistä 200 euroa enemmän Suomesta ostettuina, mutta kohta on varmaan pakko...

Mutta nyt tuntuu maha hieman hiljenevän, joten kauniita unia kaikille - yritän hiipiä hiljaa nukkumaan.

Karmiini.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmiini olikin käynyt aloittelemassa pinoa. Minä taisin valvoa samoihin aikoihin lukemassa Kotivinkkiä =) Erehdyin juomaan kahvia kylässä vielä seitsemän aikaan ja tuloksena olikin sitten lähes maanista askartelua kukkaruukkujen parissa ja sitten ilta venähti ihan yömyöhälle.

Karmiinille vielä että toivottavasti vaunut tulevat pian, aika käy kyllä helposti pitkäksi niitä odotellessa!

Minulla olisi tänään ostoskeskuspäivä, ajattelin käväistä mansikkaa ostamassa ja puhelintakin katsastamassa *huoh*...en ole mikään expertti näissä liittymissä ja eri puhelinmalleissa mutta nykyinen on sanomassa itseään pahasti irti eikä lankapuhelinta ole joten kait se on uusi hankittava.

Enpä olisi ajatellut kuuna päivänä aikaisemmin meneväni ostoskeskukseen aurinkoisena päivänä mutta nyt ajatus ilmastoidusta paikasta tuntuu aika ihanalta =)

Nyt pois palstatilaa viemästä. Mukavaa päivää kaikille!

t.tuuli72 + jumppatyttö rv33+6

Vierailija
2/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, kun pino oli jo pystyssä. Täällä istutaan tukka pystyssä huonosti nukutun jälkeen. Pienimmällä on kuumetta ja melkoinen hevosen yskä. Hän päätti nukkua meidän välissä...

Täällä oli eilen ukkonen, mutta eipä se paljon tuota lämpötilaa laskenut. Ehdin juuri saada sisään kaikki pesemäni verhot kuivina, mutta mattoja emme ryhtyneet vielä pesemään, ne odottavat tuolla kuistin nurkassa. Innokkaana pesin myös kaikki vauvantarvikkeet:vaatteet, sideharsot, turvaistuimen päällisen ja pienen pienen toppapuvun. Silitin sitten oikein urakalla ja illalla sain miehen häärätessä istua. Mies sulatti toisen pakastimemme ja minä lupasin laittaa tänään toisen. Mies hissasi verhot ylös ja minä makasin sohvalla. Olin kyllä kuin jyrän alle jäänyt...edes iltapala ei maistunut.

Pesänrakennusvietti saisi kyllä nyt hellittää, sillä huushollissa ei ole mitään siivottavaa tai pestävää jäljellä noin niin kuin normaalia siivousta enempää. Mies nimittäin pesee meillä ikkunat, kielsi minua edes harkitsemasta asiaa ja se ainoa jäljellä oleva homma. Minulla on neuvola keskiviikkona ja saa nähdä mitä tuo verenpaine mahtaa olla.

Meillä ei ole 3S:stä ollut mitään synnytykseen liittyvää apua, mutta niitä on käytetty siitä huolimatta ahkerasti. Mies on ollut tyytyväinen, kämppä siisti ja minä saanut istua hetken lauteilla ihan itsekseni rauhassa.

Minä menen huomenna illalla rakkaan sisareni kanssa syömään ja kampaajalleni soitin ja sovittiin hiusten värjäyksestä ja leikkuusta tuonne rv 37. Anoppi suositteli minulle jalkahoitoa ja sanoi tulevansa lastenhoitajaksi, jos haluan mennä. Mitähän sitä vielä keksisi ennen synnytystä...Kasvohoitoon menen vasta kun suurimmat hormonimyrskyt ovat takana.

Pubun glögivinkki oli hauskanen. Tässä helteessä kun tempoisi elämänsä innolla glögiä puutarhatuolissa voisi tuntea olonsa jokseensakin höynäksi.

Nyt on pakko mennä, pienin on aika tuskainen ja vain äiti kelpaa...Palaan!

Opemamma ja vimpula rv 33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä helteet ei pian lopu, palaa tämä mamma loppuun! En saa kertakaikkiaan nukuttua ollenkaan. Vanhimmalla tytöllä vielä kauhea hevosen yskä, johon onneksi saatiin eilen antibiootti kuuri. Jospa alkaisi pikkuhiljaa helpottamaan. Tahtoo vaan neiti olla niin sitkeää laatua noissa sairastamisissa, ettei pienestä valita. Ja sitten kun mennään lopulta lääkäriin, onkin tilanne jo äitynyt pahaksi. Ja nuorimmainen herää siis isosiskon köhään ja alkaa kitisemään kun olo on nihkeä ja hikinen.... NOooh, kohtahan sitä saa kuitenkin heräillä imetyspuuhiin useamman kerran yössä, että hyvä totutellakin nukkumaan näin vähän ;o)

Mun tyttökaverit odottaa jo tämän vauvan syntymää ihan hirmuisesti! Eilen kun tavattiin, kaikki pyöritteli mun vatsaa ja jutteli, että tulehan nyt jo pikkuinen ulos sieltä niin päästään porukalla sinua hoitamaan. Tuli ihana tunne tajuta, että tästä kolmosesta muutkin ovat yhtä innoissaan, enkä vain minä. Tuo isäntä kun on ollut vähän " nihkeenä" koko kolmosesta. Lapsesta onnellinen, mutta vastuun kasvaminen taas yhdellä ei ole niin mukavaa. Ja tottahan se on, että näin pienenä on kyllä pienet murheet. Kun lapset kasvaa, huolikin yleensä kasvaa. Ja kun mies on yrittäjä, ei muutenkaan ole paljoa kotona. Ja itse olen välillä ollut kahdenkin kanssa aika piipussa.... Mutta joka tapauksessa tätä kolmatta odotan aivan erilaisella innolla kun kahta ensimmäistä! Joku biologinen kello ilmeisesti tikittää meikäläisellä hurjaa vauhtia!

Kolme ÄSSÄÄ.. Näillä helteillä voin sanoa, että meillä ei tahdo toteutua yksikään noista. Eilen kun pötköteltiin sängyllä, en edes isännän kainaloon halunnut käpertyä, kun on vaan niin älyttömän kuuma ja hiki koko ajan. Mutta kunhan ilmat vähän viilenee... Siivota on kyllä pakko vähän joka päivä, mutta todella hitaasti hoituu tämäkin puoli tällä hetkellä!

Onneksi nuo vauvan tarvikkeet, tai lähinnä vaatteet ja turvakaukalo on nyt siis puhtaana odottamassa uutta tulokasta. Yksi huoli ja murhe vähemmän! Nukutan vauvaa aluksi vaunun kopassa, kun meillä on syyskuussa huoneiden vaihto edessä. Tytöt saavat vallata yläkerran ja tullaan isännän ja vauvan kanssa keskikerrokseen. Ja kodinhoitotilat pitäisi uusia kellariin, se olis kyllä mulle henkilökohtaisesti se tärkein prosessi. Tota pyykkiä kun kertyy nykyään aikamoiset läjät. Niin ja vessatkin kaipais pientä ehostusta, ja tapetit pitäis vaihtaa... Huonekaluja lisää... Eipä tässä muuta ;o)

Kirppu ja masukki 37 tasan (niin, nyt sais sitten jo vaikka pikkuinen putkahtaa maailmaan...)

Vierailija
4/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..heräsin sitten 7 aamulla ja se ei todellakaan ole mun tyylistä(vielä!),nyt on yleensä unta riittäny sinne 1asti!noh,jos vielä kellahtais vähäksi aikaa=)

Tuli mieleen kysäistä teiltä kokeneemmilta että miten vauvan pukeminen kun sairaalasta lähtee jos normaali kesäkeli (elikkä +17 ja puolipilv.)?ajattelin bodyn,ohuet housut ja sellaisen hiukan paksumman " sisäpuvun" ..niin ja sukat,pipo,lapaset? olen hiukan kuutamolla että kuinka lämmintä otan mukaan,vaikka kyllähän ne sairaalassakin sanoo sit,mut olis kiva tietää..etteivät hulluksi kato;)

Meillä olis vielä uuden autonkin hankinta edessä..eikös se niin ole että auton keskiosan jälkeen turvallisin paikka turvakaukalolle on vänkärin takana?ei meidän autossa,on meinaa penkki " irti" ,joten olisi turvallisempaa ostaa uusi,ja kun muutenki on vain 2ovea niin kiva ahtaa sinne taakse!!no katsotaan nyt,vanhan autonkin on miehen vanhemmat ostanu ja ovat katselleet meille tätä uuttakin..jos eivät sitten osta niin pitänee hakea itsellä lainaa ja ostaa!

Mutta nyt siis yritän vielä jos vaikka se nukkumatti tulis=D

jmi82&vaavi36+6

Vierailija
5/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä sitten kuuman tuntuinen yö. Heräilin koko ajan ja neljältä yöllä päätin luovuttaa ja matkustaa petivaatteiden kanssa alakertaan nukkumaan. No sitten se uni tulikin paremmin. Yläkerrassa ei edes läpiveto auttanut. HUH. Eikä tullut edes mitään sateita tai ukkosia, mutta loppuviikoksi pitäisi pikkasen ilmeisesti viilentyä. Vaikka ei saisi valittaa, kun kerrankin on kesä :)

Kampaaja kuulostaakin aika kivalta idealta. Hmm...pitäisköhän itsekin mennä ja aika nopeasti, että vielä ehtisi.

Karmiini: Hienostihan se vauveli siellä liikkuu jos oikein kuperkeikkoja innostuu tekemään yöllä. Täällä taas on aamu lähtenyt hiljaisemmin liikkeelle eli laskeskellaan...

Vaihdoin raudan obsidaneihin ja vatsa ei ole sitten toiminutkaan eilen eikä tänäänkään vielä ollenkaan. Tosi ikävää. Käytän vielä sellaista apteekin kuitujuttua, jotta se toimisi eli kaikki ns.sallitut keinot käytössä. Tylsää kun tällaisistakin vaivoista pitää kärsiä. Magnesiumia ja vettä sitten vaan lisää...

Pia rv 37

Vierailija
6/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain nukuttuu pidempään,tosia alku yö meni puöriessä kun söin rio colan iltapalax :D

hei miten saatte nukuttuu kyljellään niin ettei supista tai tunnu ilkeeltä?

must tuntuu et oikeella kyljellä on kaikista paras,mut ei siinäkään koko yötä pysy,toisella kyljellä herään masukovana ja kun veskiin pitäs mennä se on tosi hankalaa :S tuntuu kun ois 1000kg kiviä vattassa..

sitte niist vihlasuista,mä en tajua miten saan ajan kuluu ku ei uskalla mihkää lähtee kävelee,se on niin pirun inhottava se vilasu että,eilen jynssäilin pikkuveskin saumoja ja seinää ni johan ukko tuli hätyyttelee mua pois :D,se on nii huolissaan musta..silti ihanaa että on <3

jaahas jos menis aamupalalle ja pihalle istuu 25,2 näyttäs olevan meillä varjossa ja mein makkarissa 29,5 :S

päivän jatkoja kaikille...

k.h.p ja tärppi 33+2

Vierailija
7/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kun kurjaa, että kyljellä supistuttaa sua. Ainoa asento missä oikein voi nukkua kuitenkaan näin raskaana. Oletko kokeillut ohutta tyynyä vatsan alle ja jotain polven alle. Mulle just kyljellä ei supistuta yleensä mutta selällään helpommin. Tai sitten jos nostaisitkin pääpuolta ja rintakehää ylemmäksi isommalla tyynyvirityksellä.

Vierailija
8/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaikuttavat muutamien päivien viestien perusteella varsin puuhakkailta. Tai ainakin melkein kaikki. Minäkin valitin jo täällä samaa asiaa eilen, eli ei mulle kyllä mitään pesänrakennusviettiä pukkaa. Tekisi mieli vaan laiskotella, jos totta puhutaan...

Meillä on mustakarvainen koira ja se on todella ahdistunut näistä helteistä. Uiminen on ainoa apu sille, eikä sekään tuo kuin hetkellisen helpotuksen. Koira vaan makailee rantavedessä vaikka tunnin. Yleensä se koohottaa uimassa ja laukkaa pitkin rantoja ja hyppii veteen, mutta nyt se ei raukka jaksa sitäkään. Onneksi on edes nuori koira, kestää ehkä vähän paremmin.

Meillä laski yöllä lämpötila sisällä " mukavasti" , alimmillaan oli VAIN +27 astetta. Nyt ollaan noustu jo ylöspäin. Varsinkin makuuhuoneet on älyttömän kuumia. Olohuoneessa saa parvekkeen oven auki, siellä jäähtyy yön aikana hieman, mutta nämä meidän makkarit on pätsejä. Ilma vaan ei jotenkin kierrä ollenkaan. Että eipä ihme, että tuo koiraparka kärsii.

HARSOLIINOISTA: Kysyn vielä uudelleen, jos joku tietäisi. Mistäs kaupasta saisi harsoliinoja? Ovat niin käteviä mun mielestä vauvan hoidossa.

Jamssa rv35+3

Vierailija
9/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko sulle ummetukseen esim. mansikat? Nehän useimmilla löysentää vatsaa. Ummetus on muutenkin ikävää, ja usein se vielä aiheuttaa supistuksiakin. Tai miten olis limpsa tai sitten jotkut xylitol-karkit?

Jamssa uudelleen

Vierailija
10/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli pitkästä aikaa viileä yö. Eilen illalla tuli päälle todella raju ukonilma. En muista moista kokeneeni vuosiin. Esikoisen kanssa ihailtiin parvekkeelta kuin tyhjästä noussutta myrskyä ja kuohupäinä aaltoilevaa järveä. Yhtäkkiä löi salama keskelle järveä ja kuului valtava pamaus. Tyttö alkoi itkemään ja itsekin taisin vähän säikähtää. Sisällä oli kumma myrskystä johtuva pimeys. MInusta ilma oli upea ja kaatosade virkistävän tuntuinen. Yö olikin sitten viileä. Tänään taas paistaa aurinko, mutta tuulee mukavasti. Heti on virkeämpi olo, kun helle ei ole ihan niin painostava.

Lähdemme kohta tytön ja kaverin kanssa satamaan kahville ja jätskille. Iltapäivälläkin tulee kaveri tyttönsä kanssa meille leikkimään eli kiva päivä tiedossa.

Eilen ostelin vähän vauvalle vaatteita. Nyt tuntuu, ettei varmaan vaatepuolta tarvitse lisää. Brunon ultran mukaan meille tulossa poika, mutta jos nyt sitten tyttö tuleekin, niin saa aika paljon vaaleansinisiä ja hiukan poikamaisia vaatteita alkuunsa.

Joko teillä on nimet valmiina? Meillä oikeastaan eilen päätettiin nimet sekä tytölle, että pojalle.

3S: Luulen, että meillä oli esikoisen kanssa apua siitä lähikontaktista; limatulppa irtosi ja seuraava yönä meni vedet. Voipi yhtä hyvin olla, että vauva oli vain päättänyt, että nyt taidan lähteä tutustumaan lähemmin vanhempiini.

Minulle tulee aina seksin jälkeen kummallinen hermopinne pakarasta aina alas pohkeeseen saakka. Ikävä vaiva, mutta ei ole jarrutellut menoa. Pinne laukeaa yleensä vasta seuraavana päivänä, joten iltaisin on paras hetki, niin pääsee sitten nukkumaan. Lepoasennossa pinne ei tunnu, mutta liikkuessa pahenee. Sama juttu oli ekassakin raskaudessa.

Velho78 rv34+6

Vierailija
11/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huomenta vaan itärajaltakin!

meidän ukkonen sitten jyrähti vaan kerran keskellä yötä, n 3 minsaa sato vettä ja se siitä sitten :).. tuskainen yö takana siis, oli oikeesti tosi painostava ilma, kun makkarissa ei pysty oleen ikkunakaan auki kun tyttö nukkuu samas huonees ja se ois heränny jos ois vesisateen takia pitäny räppänää sulkea tms...

katotaans muistanko kaikki mitä piti kommentoida :)

UMMETUS: eli lähinnä PIAlle vastailen, miula tuo obsidan pistää mahan sekasi. voi olla että pari päivää olen ummessa, mutta kun hätä tulee ni löysällä on silti maha. ja jos olet noita kuituja syöny ni muista myös juoda entistä enemmän vettä!!!!! Kuidut on hyviä, mutta ne voi aiheuttaa tosi pahan ummetuksen jos ei riittävästi lisää veden/yms nesteiden juontia.. Edesmenneelle mummollenihan tuli aikanaan ihan suolitukos kun ei ymmärtänyt että vettä pitäs juoda kun kuituja käyttää...

VAUVAN PUKEMINEN saikulta lähdettäessä.. ei sille vauvalle tarvi oikeestaan paljoa päälle, riippuu ihan säästä. mie otan mukaan lyhythihasen bodyn, puolipotkarit ja semmosen trikoo takin (niitä henkkamaukka vaatteita, taitaa olla pari kerrosta trikoota) jos on viileä keli eikä lyhythihasella pärjää, ja sitten ohkasen alusmyssyn...

IMETYSTYYNYSTÄ: en muista kuka oli itse tehny tämmösen, mutta siis mitä pistit tyynyyn sisälle? mie haluisin tehdä semmosen, mutta en tiedä mistä saisin sinne täytettä...

Muuta en nyt keksi.... tyttö lähti papalle yöhoitoon, joten ois koko päivä aikaa tehdä ihan mitä lystää :)... eli varmaan vaan notkun koneella... Ennen lähtöö tuo meidän termiitti kerkes sitten piirtää kahteen eri seinään tussilla, argh.. se on nyt tajunnu ton ihanuuden, tähän asti on oikein kiltisti piirtäny paperille....

hanneli ja natikka

Vierailija
12/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärineuvola siis takana, viikoja nyt 36+4.

Painoa oli tullut aika reilusti viime kerrasta - 945g viikossa, mutta eipä terkkari pitänyt sitä vielä mitenkään hälyyttävänä. Ei turvotusta, verenpaine normaali, pissa puhdas...

Kohdunkaulaa oli kuulemma jäljellä enää nimeksi - 0,5 cm siis ja kohdunsuu on pehmeä ja auki yhdelle sormelle. Pikku-Ukon pää on ihan alhaalla joten asetelmat ovat kuulemma " kypsät" . Lääkärin mukaan on kuitenkin vaikea sanoa vielä syntyykö lähiaikoina, mutta sanoi että tuskin nyt kovin paljoa ainakaan menee yli lasketun ajan. Sanoi kanssa että vauva on sen verran hyvissä asetelmissa, että kun synnytys käynnistyy niin ei kannata kuulemma puoleksi päivää jäädä kotiin odottelemaan...

(toivotaan että oli oikeassa).

Mökille antoi luvan vielä lähteä, kunhan varmisti että en ole menossa minnekään jumalan selän taakse korpeen ja että mökki on autotien päässä. Onneksi mökiltä on lähimpään synnytyssairaalaan n. 40 minuutin matka.

Mutta nyt menen hieman järjestelemään kämppää ennen kuin suuntaan mökille. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
13/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pakannut vauvalle kaksi eri vaihtoehtoa:

* lyhythihainen ja lahkeinen trikoinen hellehaalari, puuvillamyssy ja sukat.

tai sitten

* Pitkähihainen body, puolipotkarit, puuvillamyssy ja sukat

Lisäksi mukaan lähtee sellainen ohkainen pieni peitto, jonka voi heittää kaukalon päälle jos on kovin viileää. Toisaalta matkaa sairaalasta kotiin on vain 10-15 minuuttia, joten eiköhän sitä pärjätä...

Vierailija
14/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelille:

Ompelin vihdoin eilen imetystyynyn ja täytteeksi laitoin säkkituoleissakin käytetettävää styrox-raetta. Raetta saa 30 litran säkeissä Sotkista (oliskohan ollut n. 10 eur), tai sitten Etolasta 50 litran säkeissä (12 eur?).

Ohjeessa oli että täytettä tarvitsee n. 40 litraa joten ostin tuon Etolan pussin. Täytettä jäi kyllä sen verran reilusti yli, että varmaan tuo Sotkan 30 litraakin olisi riittänyt vallan hyvin.

Vierailija
15/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut pitkään aikaan kirjoteltua tänne, kun on ollut niin paljon kiireitä. Välillä oon kyllä käynyt lueskelemassa.

Jamssa: kaupoista en tiiä, mutta nuo nettikaupat on ainakin pullollaan harsoja.. ja kaikista kaupoista varmaan saa harsoja, missä myydään kestovaippojakin. Itse tilasin Jyväskylän kestovaippakaupasta Popolinon harsoja, jotka mielestäni ovat hyvän oloisia ja paljon kehuja saaneet ihan niiltäkin, joilla ne on jo oikeessa käytössään.

Kärsiikö kukaan muu kamalista hengenahdistus kohtauksista? Mulla ei oo ollut mitään muita loppuraskauden vaivoja paitsi kamala hengenahdistus. Ja kuulema vielä voi paheta aina 37 viikolle asti, siihen asti kohtu voi nousta... Pahiten tuntuu illalla nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä ettei kykene saamaan henkeä. Neuvolassa täti vaan tokaisi, että sitä se painonnousu teettää (12 kiloa tullut tähän mennessä) että pitänee vaan koittaa kestää.

Synnytysvalmennuskin on alkanut, ja ainakin eka kerta oli todella puuduttava. Toivottavasti tänään olis jo jotakin uuttakin asiaa. Ens kerralla ollaan menossa sitten tutustuun synnytyssairaalaan, mitä ootan ihan mielenkiinnolla.

Kolmesta ässästä on ollut puhetta, meillä on kaks ensimmäistä ihan hyvällä käytöllä, mutta tuo Siivous vähemmällä. Viikkosiivous tuntuu aina niin tympeeltä aloittaa, että ei ainakaan täällä tunnu olevan pesänrakennusviettiä vielä liiemmin. Mulla oli tossa viikoilla 20-25 enemmänkin intoa laittaa, nyt vaan laiskottelen ja teen vaan pakolliset. Ja kovasti jo odottelen, että syntyis vauva, että pääsis näistä kiloista. Mutta lähen nyt vähän ulkohomiin, ku vielä jaksaa... Adios!

Ikarus, 34

Vierailija
16/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän viileämpää nyt ja tuulee aika kovasti. Eilen illalla ja yöllä satoi vettä ja se tuli kyllä enemmän kuin tarpeeseen. Mulla on tässä nyt omaa aikaa pitkästä aikaa, kun mies lähti tytön kanssa mökille mummun ja papan seuraksi. Ovat siellä 1-2 yötä, miten nyt alkaa sujumaan. On tarkoitus kokeilla, miten neiti sopeutuu hieman alkeellisempaan mökkielämään, on ollut siellä yötä viimeksi vauvana ja silloin oli äiti mukana. Nyt pakkasi innoissaan aamulla unilelujaan laukkuun ja ois ottanut puolet leluistaankin mukaan, jos ei ois toppuuteltu. Saapahan tässä nyt äitikin levätä rauhassa ja ennen kaikkea, nukkua yöllä ilman ylimääräisiä herätyksiä (ellei sitten vauva villiinny täysin...)

Jamssa: Minä ostin CM:stä esikoisen vauva-aikana Pikku-Piian harsoja. Oiskohan paketissa ollut 6 kpl, hintaa en enää muista. Olivat tosi hyviä, sellaisia paksumpia ja kestivät kovaa käyttöä ja pesuja hyvin. Tyttö oli kova puklaamaan ekat 7kk ja niinpä meillä onkin nyt harsoja 16 kpl... en edes pessyt näitä uuden äp:n harsoja, eiköhän pärjätä entisilläkin alkuun.

SSS: Toimivuudesta en tiedä varmuutta, mutta haluaisin ainakin uskoa niihin... Esikoisen aikana pupuiltiin ma-iltana ja ke-aamuna meni lapsivedet, tyttö syntyi to-aamuna. Saunassa olen kulkenut koko raskausajan ilman erityisempiä supisteluja ja isompaa siivousta olen suunnitellut sinne parin viikon päähän; autotallia myöten tarvittaessa, jos ei talon siivous vielä tunnu auttavan!

Eilen oli neuvolalääkäri ja kaikki ok. Hb vaan matala sitkeästi vaikka syön rautaa päivittäin. Se ei ilmeisesti imeydy ja siksi th kehottikin kokeilemaan lisäksi esim persiljaa, pinaattia, yms. Vedinkin aamulla voileivän päälle reilun tukun persiljaa, onneksi tykkään sen mausta. Kohdunsuu oli edelleen samassa tilanteessa eli pehmeä, mutta kokonaan jäljellä ja kiinni. Uudelleensynnyttäjällä voi vaan kuulemma synnytys käynnistyä milloin vain, vaikka tilanne olisikin tämmöinen... Turvotuksia ei juurikaan ole, esikoisen aikaan ne tulikin mulle vasta synnytyksen jälkeen! Painoa ei jäänyt sairaalaan kuin kolmisen kiloa =0( , kun muut vetäsivät vanhat farkut jalkaan kotiinlähtiessään...

Hemmottelua olen itsekin haaveillut, sävytin juuri hiukset ja elättelen toivetta jalkahoidosta kaverin toimesta. Kasvohoitoakin suunnittelin jossain vaiheessa, mutta taitaa olla tarpeen sitten pahimpien hormonimyrskyjen jälkeen.

Neeuska rv 35+6

Vierailija
17/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin Hesassa, eilen tultiin vaikkakin matka venyi pitkäksi: Käytiin isää katsomassa Oulussa ja sitten oli se jumalaton ukkonen, joka katkoi tielle puita.

Isä on selvinnyt ohitusleikkauksesta mutta on yhä valvontahuoneessa rytmihäiriöiden takia. Kotiin nyt kuitenkin uskalsimme tulla, kun kuulemma suurempia huolia ei nyt pitäisi enää olla. Pitkä toipuminen on kyllä edessä.

Pääsin Rovaniemellä neuvolaan vaikka ensin olivat maksusitoumusta vailla. Kun kuulivat tilanteen, niin pääsin ilman sitäkin. Tavallisesti matala verenpaine oli koholla mutta eipä ihme, on ollut kyllä tosi rankka pariviikkoinen.

Rovaniemellä oli neuvolassa hieman eri ohjeet kuin Helsingissä tai ainakin siinä neuvolassa, jossa käyn: Rovaniemellä ei tämän neuvolatädin mukaan passiteta sokerirasitukseen vaan seurataan tasaisesti pitkin raskautta sokereita. Antaa kuulemma luotettavamman tuloksen. Multakin otettiin sokruarvot, kun sf -mitta on edelleen siellä yläkäyrillä ja sen yläpuolellakin ( nyt enää onneksi vain vähän). Ei siinä kyllä mitään ollut mutta tulos ei ihan luotettava ollutkaan, kun edessisestä syömisestä oli liian kauan. Tämä " täti" ehdotti, että pyydän Helsingissäkin ottamaan sokerit aina kun käyn. Mites muilla paikkakunnilla on sokrujen seurantaa? Oiskohan mulla pokkaa tavallaan kyseenalastaa oman neuvolani toimintatavat - mene ja tiedä. Saatan ehkä mainita asiasta.

Miljoona asiaa on tekemättä ja olen niin poikki, että en kykene oikein mihinkään. Perjantaina supisteli niin kovaa ja kipeästi, että meinasin jo lähteä näytille. Soitinkin äippäpolille. Yön aikana onneksi rauhoittui mutta sen jäljiltä pienikin ponnistus tai seisaallaan olo tuottaa tukalaa oloa. Pinna on hiton kireällä ja itkeskelen herkästi. Todella ihana loppuraskaus siis. Ihan koko perhe kärsii tästä. Isän sydänkohtauksen jälkimainingit jyllää nyt minussa, kun stressi alkaa vähän laueta.

Harsoista kyseli vissiin Jamssa: Prismasta vai Cittaristakohan ite ostin lisäharsoja... Pikkusisko teki itse; osti Eurokankaasta harsoa ja ompeli.

Onko kiireisiä elokuisia syntynyt? Olen ihan pihalla, valaiskaa vähän jookos.

Ja nyt maksamaan laskuja -ou jeee!

Vierailija
18/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kärsitään tukalassa olotilassa helteistä! Eipä eilisestä vesisateesta ollut mitään hyötyä!!! =(

Jamssalle harsoista: Mä tilasin niitä itse netanttilasta, kun tehtiin sinne muutakin tilausta! =) Mutta eiköhän niitä muualtakin tosiaan löydy, kun ei ehkä kovin kannattavaa yksin niiden takia alkaa maksamaan postikuluja! =)

Neuvola ois 14.20 ja jo kovasti taas odotan sinne pääsyä! =) Vaikkakin taas hirvittää, että paljonko on paino noussut herkuttelujen myötä! Palailen sitten raportoimaan neuvola kuulumisia!

Kovin olen kateellinen teille joilla virtaa riittää oikein kunnon siivouksiin! Meillä olis kotona vaikka mitä tehtävää ennen pienokaisen tuloa, mutta nämä helteet vievät voimat täysin! Onneksi on sentään osa Mömmelin vaatteista pestynä ja pinnasänky kasattuna, että ei tässä nyt hirveetä paniikkia ole mutta ois kuitenkin kiva jos ois koti vielä siistimmässä kunnossa lapsen tullessa! =)

Nyt ei taas muistu mieleen mitä muuta piti kirjotella, mutta palailen " häiriköimään" illemmalla! =)

-Mömmeli06 rv36+4-

Vierailija
19/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen ihan yksin kotona enkä osaa tehdä mitään!!! siis en yhtään mitään.... pakko ois varmaan mennä suihkuun ja sitten kaupuntille........ tyttö haetaan kotiin vasta huomenna iltapäivällä.... mittee mie siihen asti teen :)... ihan hoopo olo...

KARMIINI: kiitos! Pitänee alkaa väsätä tyynyä ja käydä sotkassa...

HARSOT: marketeista saa.. mutta jos haluaa semmosii mitä voi ihan vaippana käyttää ni sitten ruskovillaa ja popolinia suosittelen, saa lastentarvikeliikkeistä ja kestovaippoja myyvistä nettiputiikeista ainaski..

MUSIIKKI JA KOVOTUKSET: tuleeko kellekään muulle musiikkia kuunnellessa kohdun kovotuksia?? eli siis harjoitussuppareita?? Miule tulee yleensä aina kun kuuntelen nightwishii :), se on ollu iät ajat miun lemppari bändi ja saa muutenki helposti ihokarvat pystyyn ja mielen myllertämään. Nytten ku katoin niitten dvdtä ni eikö maha ollu jatkuvaan pinkeenä.. aika jännä juttu.. mutta toisaalta mie nyt saan melkein ajatuksenikin voimalla mahan kovaksi *outo*

ja taas tyhjänpanttina pyörimään...

Vierailija
20/35 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPEMAMMA jalkahoito olis kyllä poikaa, on kyllä aika kallista, mut jos vaikka mies sponssais puolet(meil on vielä omat rahat,tuskin ikinä ihan yhteiset tulee olemaan),kannanhan mä sentään hänenkin lastaan..=D mitenkäs muuten siinä kun jalkapohjissahan on niitä pisteitä mistä synnytys voi käynnistyä(vaik ei kyl toisaalta enää haittaa, vai onko jotenki haitallista?)niin tietävätkö yleensä kaikki hoitajat sitä kohtaa..? anteeksi tyhmyyteni..??

K.H.P. mä nukun selällään ja kyljellään..vielä pystyn selällään nukkuun jonku aikaa ja se ei kuulemma haittaa jos ei itselle tule huono olo ja vauvahan ilmoittaa jos hänellä ei ole hyvä olla..oikealla kyljellä huono olla kun vauva ptkii sinne puolelle ja vasemmalla ei hyvä olla..tyyny jälkojen välissä on kyllä auttanu!!yritetään tässä vielä kärsiä..=)

VELHO meillä on niin vaikeaa päättää nimistä kun on niin eri maku ja varsinkin jos se poika on nyt tulossa..saas nähdä ollaanko yhteisymmärryksessä ristiäisiin mennessä! tytölle on jo nimi valmiina=) mutta olisihan se yllätys jos se tyttö olis! Ihan kivakin sellainen..!

KARMIINIlle hyvää mökkireissua!!!

JAMSSA harsoista, mites kangaskaupasta kangasta ja leikkaa/ompelee, tulee ainaki paljon halvemmaksi kuuleman mukaan!itsellä kävi nii hyvä mäihä et sain kaikki ja niitä on ehkä ¿liikaakin¿ jotain 20..?

IKARUS mulla oli sama homma et rv 20-25 jaksoi laittaa ja laitoinkin kaikki vaatteet ym. Valmiiksi ja nyt tuntuu ettei millään jaksa,1potkupukukin on odottanu silittämistä jo viikon..!

Viikonloppuna olis ollu rovaniemirock mut en jaksanu lähteä sinne kännisten keskelle¿harmittaa kyllä pikkasen kun olis ollu vielä samana päivänä 2 lempparia BLEAK ja Poets of the fall..mut ajattelin et varmaan tulevat syksyllä/talvella baarikeikalle,joten sit menen varmasti..toivottavasti en ole väärässä..!!ja en kehdannu 2keikasta maksaa 30euroa kun en olis siel jaksanu varmaan kauempaa olla ku mitä nyt nuo olisin kuunnellu päivällä ja illalla..!

käyn taas illalla lukee teidän kuulumisia..=)

jmi82&vaavi36+6