Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä tilaa tarvittaessa ottaa aikuinen lapsi takaisin kotiin asumaan tämän muutettua pois?

Vierailija
05.07.2020 |

Minä ainakin olen yh ja joudun muuttamaan itsekin pienempään kun ainoa lapsi muuttaa pois eli todennäköisesti majailen itsekin jossain yksiössä. Ei sinne oikein mahdu. Teinin kanssa ollaan itsenäistymisajatuksista jo puhuttukin että se on sitten peruuttamatonta, se kotoa pois muutto. Surullista mutta näin on. Auttaisin siis tietysti aikuista lasta minkä pystyn mutta asumaan jonnekin 30 neliön yksiöön kuulostaa todella utopistiselta. Toinen ketju jossa äitiä haukuttiin sydämettömäksi ties miksi kun ei ottanut. Tietysti hän ei avannut tilannettaa enempää.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Jokaisen oma huone ja kylpyhuone on edelleen tässä talossa. Myös loma-asunto hankittiin sitä silmällä pitäen, että kaikilla on omat huoneet ja kylpyhuoneet.

Miksi ihmeessä lapsenne pitäisi palata takaisin kotiin?

En tiedä mitä tarkoitat mutta ei kai kukaan ole pysyvästi palaamassa kotiin? Meillä ainakin on säännöllisesti sukutapaamisia sekä loma-asunnolla että kotitalossa ja sinne ovat aina tervetulleita lapset tyttö- ja poikaystävineen.

Vierailija
22/31 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi läpi kannabiskokeilun, vaikkei ikinä ennen juonut yms. Vedin ton ihmisen irti huumekokeiluista yms, psykoosin kautta takaisin äidin helmoihin, sinä aikana otin 2 lopputilia vakiduunista, asui omillaan, ei voinut jättää 18 vuotiasta yksin, itkee puhelimessa tunnin, miten musta tuli tämmöinen, kova urheilutausta ennen

Oliko murrosikä? Mulle kävi noin kun olin liian kiltti, kympin tyttö, kapinoimaton vanhempien silmäterä. Vapauteen päästessä vapaus kosahti päähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset muuttaa omilleen ehkä 10v päästä. Siinä vaiheessa on ehkä tämä talo maksettu. Ja tuskin muutan pois. Ei tämä yksinkään liian iso ole. Nytkin olen joka toisen viikon yksin. Teen yhdestä huoneesta varmaan harrastehuoneen ja toisesta vierashuone.

Vierailija
24/31 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Jokaisen oma huone ja kylpyhuone on edelleen tässä talossa. Myös loma-asunto hankittiin sitä silmällä pitäen, että kaikilla on omat huoneet ja kylpyhuoneet.

Miksi ihmeessä lapsenne pitäisi palata takaisin kotiin?

En ole tuo jolta kysyit, mutta voisin kuvitella esim sellaisen tilanteen, että lapseni eroaisi puolisostaan. Koska mulla on tilaa, miksi lapseni maksaisi kallista vuokraa siihen asti, että avioero olisi selvä ja heidän yhteinen asuntonsa saatu myytyä. Tai jos hän asuisi eri paikkakunnalla ja tulisi esim puoleksi vuodeksi tänne töihin, voisi hyvin asua lapsuudenkodissaan sen ajan. Säästyisi rahaakin, kun ei tarvitsisi maksaa kahdesta asunnosta (varsinainen koti toisella paikkakunnalla ja sitten joku tilapäismajoitus täällä). 

Vierailija
25/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26vuotias ja asunut omillani vuokralla muutaman vuoden. Vakituisessa työssä käyn matalapalkka alalla. Nyt harkinnassani olisi muuttaa 1-2vuodeksi työkyvyttömyyseläkkeellä olevani äitini luokse hänen omistusasuntoon. Tarkoituksena säästää tämän hetken vuokraraha ASP-tilille ja ostaa oma asunto.

Täyshoitoon en ole menossa, vaan kämppikseksi. Kulut jaetaan puoliksi.

Vierailija
26/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilaa, mutta en ottaisi. Tarvittaessa avustan omaan kotiinsa, mutta ei aikuiset enää toisen nurkkiin mahdu, vaikka fyysistä tilaa olisikin.

Vierailija
27/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytään järjestämään kyllä. Ei asuta enää lasten lapsuudenkodissa, mutta meillä on pieni työhuone ja erillinen vierashuone. Työhuonetta pitää kyllä tyhjentää, jos sinne pitää saada sänky eikä sinne sitten paljon muuta mahdu. Sekin vaihtoehto on, että itse asutaan olkkarissa ja jos molemmat lapset tulisi, niin toinen voisi saada meidän makkarin, toinen vierashuoneen.  

Vierailija
28/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa tulla takaisin, jos on tarvetta. Omiani ovat vaikka ovat aikuisia, pulaan en jätä. Tosin en ole vielä joutunut tähän tilanteeseen, kun asuvat vielä kotona.

Suomessa on liikaa eriydytty ydinperheistä ja kaikki tuki puuttuu ja yksin pitää selviytyä. Toista oli enne 1970-lukua.

Vierailija
29/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, sama omakotitalo edelleen missä lapset kasvoivat, 6h + k joten kyllä mahtuu ja löytyy jopa oma huone ja kylppäri.

Vierailija
30/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilaa ja aina on tervetullut. Koskaan ei voi tietää mitä elämässä tulee vastaan.

Vierailija
31/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse asumaan lapsuuden kodissa hetkisen oman asunnon remontin takia. Huone siellä edelleen odotti mua. ♡ Meillä on ajatuksena tehdä yhdestä huoneesta vierashuone, kun lapset muuttavat pois. Sinne saa sitten tarvittaessa tulla. Ja eiköhän muihinkin huoneisiin sitten tarvittaessa sänkyä saa, jos siltä näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän