Työkaveri joka ei kykene siivoamaan omia jälkiään!
Ottaa päähän työkaveri, jonka suuripiirteisyys on vertaansa vailla. Kaikki jää käsistä mihin milloinkin. Mitään ei osaa laittaa paikalleen. Todella rasittavaa, kun yhteisessä tilassa täytyy kuitenkin tehdä töitä. Tilanne on niin paha, että tavaroita lojuu hänen jäljiltään lattioilla, astiat jäävät viemättä tiskiin, paperisilppua löytyy tasoilta, vaatteitaan on pinossa tuolilla, sukkia lattialla ym. Kyseessä on pian 50 - v ihminen, joten luulisi elämän opettaneen omien jälkien siivoamista, mutta ilmeisesti ei. En haluaisi valittaa pomolle tällaisesta, mutta on kai pakko, sillä tilanne on kestämätön. En itsekään ole mikään siivousneurootikko, mutta mielestäni yhteisissä tiloissa tulisi jokaisen siivota omat jälkensä ihan automaattisesti. Pyynnöt siivota omat jäljet ovat kaikuneet kuuroille korville.
Miten neuvoisit minua tässä tilanteessa?
Kommentit (11)
Onko muilla kokemuksia työkavereista jotka elävät kuin pellossa työpaikalla? Miten olette kestäneet tilannetta?
Se voisi olla vähän niin kuin teidän oma lemmikki.
Minusta tuli "epäsiisti" kun olin ylikuormittunut. Ei ollut älystä ja ymmärryksestä kiinni, tiesin että pomo haluaisi työpöydän olevan tyhjä.
Minulla vähän sama ongelma, eikä kyse ole valitettavasti mistään työpöydästä, vaan ryhmätilasta päiväkodissa. Yksi tiimimme jäsen on aivan onneton! Ei korjaa jälkiään eikä vaadi lapsiltakaan sitä. Kaikki jää kesken. Todella rasittava tyyppi!
Jätä rojut levälleen ja siivotkaa muut omat jälkenne.
Kun pomo tulee ja kysyy sotkusta, niin kerrotte porukalla kenen jäljiltä levällään olevat ovat.
Daaa-aaa-aaaa..?
Vierailija kirjoitti:
Minulla vähän sama ongelma, eikä kyse ole valitettavasti mistään työpöydästä, vaan ryhmätilasta päiväkodissa. Yksi tiimimme jäsen on aivan onneton! Ei korjaa jälkiään eikä vaadi lapsiltakaan sitä. Kaikki jää kesken. Todella rasittava tyyppi!
Olemmeko samassa työpaikassa? Tiedän tämän tyypin myös!
Mulla on ollut tollanen työkaveri, epäilen, että se sais ADD diagnoosin, jos lähtis sitä hakemaan.
Mä keskustelin sen kanssa asiasta (ilman esimiestä). Sovittiin pelisäännöt, joissa kumpikin joutuu joustamaan. On mun puoli ja on sen puoli. Tällä pärjätään.
Samaan syssyyn täytyy kertoa, että mulla on ollut myös siivousneurootikko työparina ja se oli ihan yhtä rasittavaa. Tavaroita ei ikinä löytänyt kun se oli "järjestellyt uudelleen" tai puhtaasti vaan heittänyt tavaraa pois "tarpeettomana ja kun ne oli tiellä".
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tollanen työkaveri, epäilen, että se sais ADD diagnoosin, jos lähtis sitä hakemaan.
Mä keskustelin sen kanssa asiasta (ilman esimiestä). Sovittiin pelisäännöt, joissa kumpikin joutuu joustamaan. On mun puoli ja on sen puoli. Tällä pärjätään.
Samaan syssyyn täytyy kertoa, että mulla on ollut myös siivousneurootikko työparina ja se oli ihan yhtä rasittavaa. Tavaroita ei ikinä löytänyt kun se oli "järjestellyt uudelleen" tai puhtaasti vaan heittänyt tavaraa pois "tarpeettomana ja kun ne oli tiellä".
ylimääräinen rompe onkin usein se ongelma, kun ei meinaa siisteys pysyä yllä. Minä viskaan kaikki lojumaan jätetyt romppeet roskiin. Oppii kanssaeläjät pitämään huolta tavaroistaan, mikäli haluaa ne löytää jatkossakin.
Eipä tuo muutu, ellei asiasta sanota. Voi olla, että henkilön huomio herpaantuu eikä "muista" korjata sotkuja sitä mukaan kuin niitä syntyy. Jonkun on siis autettava häntä näkemään tilanne.
Adhd?