Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa lapset opetetaan karkkipäivän?!??

05.07.2020 |

Ei ole muuta maata jossa näin olisi. Karkkia syödään Suomeessa aivan tajuton määrä noin muutenkin. Miksi suomalaiset lapset opetetaan syömään sitä säännöllisin väliajoin!!?? Ei järkeä mielestäni

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Euroopassa syödään sokeriherkkuja kuten keksejä, leivonnaisia ja kakkuja kohtuudella päivittäin. Ei tartte mitään karkkipäivää erikseen.

Vierailija
42/46 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on karkkipäivä juuri sen takia että ei tarvitse perustella kaupassa sen enempää sitä miksi ohitetaan karkkihylly. Meilläkään ei ole pakko karkkia syödä edes karkkipäivänä ja mikäli lapset itse muistavat että karkkipäivä on, saavat he jonkin pienen namirasian tai tikkarin. Mitään isoja määriä ei siis syödä ja jos viikolla käydään kylässä ja siellä tarjotaan kahvipöydässä jotain sokerista, eivät lapset saa kuin yhden pullan palan/keksin/ vähän jäätelöä.

tuttu hammaslääkäri sanoikin kerran että jokapäiväinen pieni herkuttelu on haitallisempaa kuin enemmän kerralla mutta harvemmin. Jokaisesta herkuttelu kerrasta Seuraa happohyökkäys joka vahingoittaa hampaita. Myöskin painon hallinassa kerran viikossa herkuttelulla on helpompi säädellä herkkujen määrää, kuin jokapäiväisellä mössytyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta tuntuu, että nykyään lapsille annetaan niin paljon periksi. Kauppakeskuksessa jossa olen töissä, käy karkkikaupassa hirveästi lapsia ja kaupoissa vanhemmat neuvottelevat 2-vuotiaiden kanssa, mitä karkkia ja limsaa nämä haluavat. 

Mullakin lävähti haavi auki, kun psykoterapiassa kerroin, kuinka meillä oli karkkipäivät: perjantai ja lauantai. Terapeutti sanoi, että vanhempani ovat kontrolloineet liikaa ja siksi olen lihava nyt aikuisena. Minun kanssa olisi pitänyt neuvotella!

Minä uskallan kyllä olla eri mieltä. Lihavuus johtui masennuslääkkeistä ja minulla ei ole aikuisena ollut mässäilyongelmaa.

Vierailija
44/46 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa myös, että kaikki jokapäiväiset asiat ovat tapoja, ja tavoista on vaikea päästä eroon.

Aivan kuten jokailtainen viinilasi johtaa helposti jokailtaiseen kahteen viinilasiin, myös pieni määrä karkkia joka päivä johtaa helposti isompaan määrään karkkia joka päivä.

Nautinnot on hyvä pitää nautintoina sen sijaan että tekee niistä tapoja.

Vierailija
45/46 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne tykkää opettaa alkoholismin ideologiaa: siinähän yritetään pysyä kuivilla ja välillä menee överiksi. Viesti on, ettei himoja ei voi hallita. Joten parempi omaksua kaikki-tai-ei-mitään -periaate pienestä pitäen. 

Vanhemman voi olla myös vaikea kestää toisen tunteita, joten ne eliminoidaan lupaamalla yksi päivä, kun on lupa tuntea.  Vähän kuin aikuisella olisi yksi päivä viikossa, kun saa pettää. Tai muslimi saa juoda alkoholia, kun Allah ei näe.

Nyt ei selvinnyt, että mikä on tarjoamasi vaihtoehto. Olisiko sinun mielestäsi parempi pettää joka päivä vähän? Vai olla antamatta lapsille karkkia koskaan?

No jos kerran pettää, niin parempi kai vähän ja usein, kun yhden päivän orgiot...

Jos kerran karkkia antaa, niin kohtuullisemmin ja mielitekoja kunnioittaen... ei vatsan täyttämistä karkkipussilla joka viikko!

Meillä sai alkuun karkkipäivänkin tikkarin tai pez-pötkön, ei mitään övereitä. Lapsi oli ollut jo pidempään päiväkodissa ennenkuin kuuli isoilta pojilta hiekkalaatikolla, että karkkipäivänä voi saada koko pussillisen karkkia :)

Vierailija
46/46 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen syötiin herkkuja sunnuntaisin. Sama juttu tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme