Dokumentti ”Siivouspävä” YLE areenalla. Katsokaa hotellisiivouksesta!
Olipa hurjaa katsottavaa tuo Helsingin hotelli! Siivoojat pakotettiin raatamaan ihan äärirajoilla. Työnjohtaja ihan bitch. Näki miten loppu ne siivoojat oli. Eikö edes aikaa ruokataukoa ,vaikka palkka kyllä otettiin siitä pois!?
Tämmöistäkö se on? Mitä liitto teki, ei mitään?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Anna kun muotoilen tuon tekstin uudestaan.
Suomessa KAIKISSA KAUPUNGEISSA on useita perheitä, jotka elävät kädestä suuhun. Ja ei todellakaan muuteta jostain Helsingistä Tampereelle tuosta vain ilman ylimääräistä rahaa.Luuletko, että Helsinki-Tampereen välinen matkan matkustaminen junalla on ilmaista?
Tuntuu, että tälläisiä ehdotuksia antavat ihmiset eivät koskaan ole eläneet ahdingossa tai tiedä mitään näistä asioista. Tai sitten ovat asuneet aina yksin tai olleet työttömänä koko ikänsä.
Nyt vain purat kiukkuasi minuun. Ihan suotta. Olen köyhän perheen lapsi, jolla aina ei ollut edes voita näkkärin päällä tai varaa lämmittää talvella kotia. Ne oli kylmiä öitä keskellä metsää talvisin pienessä talossa. Sisuunnuin siitä ja halusin pois moisesta näköalattomuudesta. En edelleenkään näin aikuisena ole kovin varakas, mutta olen ymmärtänyt olevani itse vastuussa oman aikani ja työni hinnoittelusta. Mikä on oman aikasi hinta? Osaatko sanoa suoraan? Haluan vain alleviivata sitä, että kannattaa katsoa laajasti mahdollisuuksia eikä vain jumiutua yhteen oljenkorteen koko elämäkseen - semminkin kun Suomessa on ihan ilmaista kouluttautua tai netistä voi lukea lakia ja luovia sen puitteissa parhaalla tavalla eteenpäin omaa polkuaan.
Tampereelta Helsinkiin junalla 5 kertaa viikossa (+metro ja bussi) maksaa about 500e kuussa. Mitenkäs tällä tavalla säästetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun muotoilen tuon tekstin uudestaan.
Suomessa KAIKISSA KAUPUNGEISSA on useita perheitä, jotka elävät kädestä suuhun. Ja ei todellakaan muuteta jostain Helsingistä Tampereelle tuosta vain ilman ylimääräistä rahaa.Luuletko, että Helsinki-Tampereen välinen matkan matkustaminen junalla on ilmaista?
Tuntuu, että tälläisiä ehdotuksia antavat ihmiset eivät koskaan ole eläneet ahdingossa tai tiedä mitään näistä asioista. Tai sitten ovat asuneet aina yksin tai olleet työttömänä koko ikänsä.Nyt vain purat kiukkuasi minuun. Ihan suotta. Olen köyhän perheen lapsi, jolla aina ei ollut edes voita näkkärin päällä tai varaa lämmittää talvella kotia. Ne oli kylmiä öitä keskellä metsää talvisin pienessä talossa. Sisuunnuin siitä ja halusin pois moisesta näköalattomuudesta. En edelleenkään näin aikuisena ole kovin varakas, mutta olen ymmärtänyt olevani itse vastuussa oman aikani ja työni hinnoittelusta. Mikä on oman aikasi hinta? Osaatko sanoa suoraan? Haluan vain alleviivata sitä, että kannattaa katsoa laajasti mahdollisuuksia eikä vain jumiutua yhteen oljenkorteen koko elämäkseen - semminkin kun Suomessa on ihan ilmaista kouluttautua tai netistä voi lukea lakia ja luovia sen puitteissa parhaalla tavalla eteenpäin omaa polkuaan.
En pura kiukkuani sinuun, mielestäni on typerää keskittyä paikkakuntaan, koska koko Suomessa on sama ongelma. Kaikilla ei ole samanlainen tilanne kuin sinulla, eivätkä kykene tekemään samanlaisia päätöksiä kuin sinä. Ehkä Kela on maksanut sinulle aina kaikki muutosta toimeentuloon, mutta kaikilla ei tätä mahdollisuutta ole, varsinkaan, jos harteilla on asunto- ja autolaina. Eikä pois kaupungista muutto ole järkevää, koska matkakulut vain suurenevat eikä Kelakaan ala niitä makselemaan ilman hyvää syytä.
On tehty ohjelma siivousalan epäkohdista ja sitten täällä jotkut inttää, ettei ole mitään epäkohtia, tai ne voi itse selvittää.
Okei. Perhe asuu Turussa, elää kädestä suuhun. Mihin heidän nyt pitää muuttaa? Tamperelle? Okei, nyt asuvat Tampereella, sama ongelma.. Mihin he nyt muuttavat?