Kateus, kilpailu ja alistaminen naisten välisessä kanssakäymisessä: Oletko törmännyt näihin?
Miten suhtaudut? Voitko esim. olla tekemisissä naisen kanssa, joka ei oikein hallitse käytöstään vaan on hyvinkin piikikäs välillä?
Kommentit (8)
Miten tämä eroaa huonokäytöksisestä miehestä ja suhtautumisesta tällaiseen mieheen?
On olemassa hyvin itsekeskeisiä ihmisiä, jotka muuttuvat piikikkäiksi, jos seurassa kaikki eivät keskity häneen, vaan haluavat keskustella muistakin asioista.
En ole *köh* ikinä tavannut ikäviä kanssanaisia. Kaikki ovat olleet ihan ihania minua kohtaan.
Tai siis ovat olleet vasta äskettäin sen jälkeen kun olen potkinut kaikki kanssanaiset omasta arjesta ulos...!
Joo olen tuntenut useita. Esim. yksi tuttuni oli erittäin piikikäs. Vähätteli kaikkea tekemistäni, osaamistani. Syynä ilmeisesti oma paha olo ja kateus. On todella keskinkertainen ihminen ja sitä oli varmaan vaikea kestää. Ja sitten toinen, ulkoisesti kyllä erittäin viehättävä nainen. Kävin hänen kanssaan ulkona usean vuoden ajan. Hän osasi pistää kapuloita rattaisiin, jos näköpiirissä oli mies, joka vaikutti olevan kiinnostunut minusta. Hänen tokaisujaan noilta ajoilta: Tuo mies näyttää olevan kiinnostunut sinusta, mutta minä olen kiinnostunut hänestä, tapellaanko. Tai: eräs mies alkoi katsella sinua niin pitkään, että piti ehdottaa ravintolan vaihtoa, jotta tilanne ei etenisi. Jne.
Yläasteaikoina olin tekemisissä tuollaisten kanssa. Jäi niin pahat traumat, että suhtaudun kaikkiin ihmisiin varauksella eikä minulla oikein ole kavereita.
En ole koskaan tavannut sellaisia naisia. Niitä näyttää olevan lähinnä naisvihaajamiesten mielikuvituksessa.
N51