Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sähköposteja kahlatessa" - törmäsin toisaalla tällaiseen termiin, tuleeko siis ihmisille usein paljon sähköposteja?

Vierailija
04.07.2020 |

Mulla menee roskapostiin tosi paljon mutta muuten ei tule kuin mitä itse olen tehnyt esim. tilauksen jonnekin. Hyvin harvoin on mitään kauheaa kasaa perkattavana. En keksi mitä sellaiset viestit olisivat.

Työsähköpostikin on ollut 2 vko ihan hiljaa kun pomo on lomalla. Eikä sinnekään muutenkaan montaa viestiä päivässä tule.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen ollut työpaikoissa joissa:

- ehdin lukea ja käsitellä kaikki päivän sähköpostit, usein jopa 10 minuutin sisällä niiden saapumisesta.

- ehdin helposti bongata kiireiset viestit, ja muihinkin viesteihin ehdin vastata viikon sisällä.

- käännän selkää, käyn syömässä, sillä aikaa on tullut 20-50 uutta sähköpostia. Lukemattomia posteja muutama sata, ei mitään realismia saada niitä kaikkia käsiteltyä, kun uutta tulee koko ajan. Aloin arvostaa puhelinta ihan uudella tavalla.

Vierailija
2/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just alkoi loma, ja lukemattomia sähköposteja jäi 1752 :D Saapa nähdä mikä se luku on töihin palatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijotusyrityksessä salkunhoitajille tuli parisataa sähköpostia päivässä. Heidän piti silmäillä ne läpi tietääkseen, mikä oli tärkeää ja mihin piti vastata.

Vierailija
4/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei tule edes roskapostia spämmiboksiini kuin joku 10-20 päivässä. En aidosti ymmärrä työpaikkoja joissa jonkun sähköpostiin tulisi satoja viestejä päivässä. En vain ymmärrä. Siinä on kyllä joku organisointi pettänyt pahasti. Ei ehkä olla ihan osattu segregoida ja segmentoida. Jotenkin ei ole uskottavaa näiden työnsankarien valitukset siitä kuinka nääntyvät emailien alle ja siksi menee jopa tärkeitä viestejä ohitse.

Vierailija
5/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei tule edes roskapostia spämmiboksiini kuin joku 10-20 päivässä. En aidosti ymmärrä työpaikkoja joissa jonkun sähköpostiin tulisi satoja viestejä päivässä. En vain ymmärrä. Siinä on kyllä joku organisointi pettänyt pahasti. Ei ehkä olla ihan osattu segregoida ja segmentoida. Jotenkin ei ole uskottavaa näiden työnsankarien valitukset siitä kuinka nääntyvät emailien alle ja siksi menee jopa tärkeitä viestejä ohitse.

Mä olen ihan samaa mieltä, että se on typerää, jos ihmisistä tulee toiminnan pullonkauloja, ja tieto ei liiku ketterästi niin kuin pitäisi. Se on organisaatiotason ongelma.

Mutta sitä oikeasti on olemassa. "Pärjäilkää".

Vierailija
6/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mielestäni kohtuullinen määrä eli noin sata meiliä päivässä, läheskään kaikki eivät vaadi mitään toimenpiteitä. Ne ovat ihan asiallisia meilejä silti ja esim. sellaisia uutiskirjetilauksia, että saan sieltä parhaiten tiedon, mitä on meneillään, mutta ehkä puolet näistä kirjeistä on relevantteja oman työn kannalta.

Työpaikan sisällä ei onneksi sähköpostia enää juuri käytetä, se on kömpelö väline yhteistyöhön.

Vierailija
7/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisia viestejä nuo on joita tulee 20 päivässä?!

Vierailija
8/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee normaalisti kerran kuukaudessa yksi sähköpostiviesti ja se sisältää palkkakuitin. Joulu-tammikuussa niitä tulee 2. Sitten joskus tosi harvoin tulee muuta. Viimeksi joskus keväällä tuli koronaohjeet.

Vierailija
9/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee normaalisti kerran kuukaudessa yksi sähköpostiviesti ja se sisältää palkkakuitin. Joulu-tammikuussa niitä tulee 2. Sitten joskus tosi harvoin tulee muuta. Viimeksi joskus keväällä tuli koronaohjeet.

Siis tää oli työsähköposti. Toiseen tulee eri verkkomyymälöiden tilausvahvistuksia ja joskus koiran kasvattajalta jotain kivoja terveisiä. Ei tosiaan tarvitse kahlata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi