Olenko alkanut dementoitua vai mitä mieltä olette tästä
Olen 40v nainen. Olin koulussa matematiikassa ihan hyvä (noin 9). Nyt laskin tällaisen peruslaskutoimituksen ihan väärin, ks. alla olevan ketjun esimerkki.
Onko älylliset kykyni alkaneet heikentyä vai mistä on kyse, kun en heti hoksannut? Olisitko itse osannut heti laskea tuon oikein? Mielenkiinnolla jään odottamaan vastauksianne.
Kommentit (12)
Ai päässä vai?? Entisenä matematiikanopiskelijana, en osaa laskea enää MITÄÄN päässä. Melkein jo 1+1 on laskukonekamaa.
Luulisin, että kyseessä on harjoituksen puute, eikä dementia, ap ;)
Ei, en tarkoita päässä laskemista vaan sitä että aloin laskemaan niin etten ottanut huomioon että alv-hinnassa on jo alv, ks. selitys siinä linkkinä olevasta ketjusta.
ap
Sulla on selvästi terminaalivaiheen dementia. Ne ihmiset siellä talossa ovat sun perhe, ja se talo on sun koti ja se mies, kenen kanssa harrastat seksiä, on sun aviomies.
Ensinnäkin mulla ei aukea tuo linkkisi.
Toisekseen koen itsekin dementoituvani. Muisti on selvästi heikentynyt. Olen 47-vuotias.
Valmistuin DI:ksi 40-vuotiaana. Silti minulla on joskus hankaluuksia lapsukaiseni matikantehtävissä ja hän on vielä alakoulussa. Ainakin ne ärsyttävät hoksaamistehtävät kuormittavat liikaa aivokapasiteettiani.
Koulussa mulla tuli matikasta ysejä ja kymppejä.
Eihän tuolla logiikkavirheellä ole mitään tekemistä muistin kanssa. Kirjanpitäjänä voin kertoa, että tuon saman virheen tekee aika usea jos ei pysähdy ensin ajattelemaan asiaa tarkemmin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 16:32"]
Ensinnäkin mulla ei aukea tuo linkkisi.
Toisekseen koen itsekin dementoituvani. Muisti on selvästi heikentynyt. Olen 47-vuotias.
Valmistuin DI:ksi 40-vuotiaana. Silti minulla on joskus hankaluuksia lapsukaiseni matikantehtävissä ja hän on vielä alakoulussa. Ainakin ne ärsyttävät hoksaamistehtävät kuormittavat liikaa aivokapasiteettiani.
Koulussa mulla tuli matikasta ysejä ja kymppejä.
[/quote]
normaalia ikääntymistä, ei syytä huoleen sulla eikä ap:llakaan
Olisin osannut heti, mutta olenkin "vasta" 26 eikä minulla ole lukiosta niin paljon aikaa. Suurin osa lukiomatikasta on kyllä silti jo unohtunut...
Ei tuo dementiaa ole. Sellaiset taidot, joita ei aktiivisesti harjoita, unohtuvat nopeasti.
Höpö höpö dementiaa :))
Eiköhän se oireile vähän muulla tavoin ja paljon myöhemmin.
Sä et vaan ole harjoitellut ko. tapaisia laskuja. Lasket pari, niin siitä se tokenee.