Tietääkö kukaan paljonko vuotoa superplus tamponi imee? Yritän arvioida vuodon määrää
Siis että onko runsaat menkat vai ei, jos tuollainen tamponi alkaa vuotaa ohi pahimpana päivänä 4 tunnissa.
Kommentit (9)
Riippuu siitä, tulevatko kuukautisesi vaginasta, niin kuin naisilla, vai peräaukosta, niin kuin miehillä.
No musta mulla on runsaat menkat ja välillä se eka runsain vuoto tulee työbussimatkalla supertamponista läpi että saa heti töissä vaihtaa. Matkaan mulla menee 45 min.
Voisi kuvitella että eri tamponi merkeilläkin on hieman erilainen imukyky.
Kokeile mittaamalla vettä vaikka desi kuppiin. Laita tamponi veteen ja anna imeä. Nosta pois ja katso paljon vettä jäi jäljelle. Kun vähennät desistä tuon jäljelle jääneen määrän tiedät paljonko tamponisi pystyy imemään.
Kokeile kuukautiskuppia. Sen avulla pystyt laskemaan vuodon helposti, siinä on ihan mitta-asteikko kyljessä.
Mulla on tälläkin hetkellä sellaiset kuukautiset, että isoin tamppoonin, mitä kaupoista löytyy, juoksee läpi jo 5 minuutissa. Eilen en poistunut vessasta 3 tuntiin.
Jos sul on talousvaaka niin punnitse kuiva tamponi ilman kääreitä jne. ja sitten jälkikäteen märkä tamponi. Laske erotus painossa eli 1ml =1g. Ja aina voi käyttää jotain paperia/muovipussia/tms. ja taarata nolliin ennen punnitusta.
Vaa'an pinnan voi desinfioida. Tiedoksi ällöäjille.
Tampax kirjoitti:
Jos sul on talousvaaka niin punnitse kuiva tamponi ilman kääreitä jne. ja sitten jälkikäteen märkä tamponi. Laske erotus painossa eli 1ml =1g. Ja aina voi käyttää jotain paperia/muovipussia/tms. ja taarata nolliin ennen punnitusta.
Vaa'an pinnan voi desinfioida. Tiedoksi ällöäjille.
Ja tämä piti tulla kertomaan yli 2 v vanhaan ketjuun?
En ota kantaa onko vuoto runsas vai ei
Facebookissa oli ketju runsaasta vuodosta, kun side piti vaihtaa kahden tunnin välein.
Pidän sitä hetkellisesti runsaana kun parina päivänä vaihdan siteen pahimmillaan parin tunnin välein.
Subjektiivista runsaan vuodon kokeminen siis.