Onko tavallista, että koirien annetaan tehdä tarpeensa kerrostaloyhtiön pihalle?
Asun vanhemmalla asuinalueella, ja tämä on kerrostaloyhtiö, jossa talojen välillä on nurmea ja istutuksia. En ole ennen kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta nyt kevään ja kesän aikana kun olen ollut paljon kotona, olen huomannut, että monella asukkaalla on koira, joiden annetaan tehdä pienemmät ja isommat jätökset pihalle pensaiden juurelle tai ihan nurmikolle (isommat tuotokset nyt lähes aina korjataan).
Kertokaa koiralliset, onko tämä normaali käytäntö? Parin sadan metrin päässä on metsä, eikö ole mahdollista, että koira malttaisi sinne pidättää? Minua ällöttää, mutta olenko se vain minä jolla on ongelma?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten leikkipaikat ja uimarannat ovat koirilta kiellettyä aluetta. Koiran jätökset pitää kerätä.
Myös koiran omistajalla on tasavertainen oikeus kuin muillakin osakkailla viettää aikaansa piha-alueilla. Jos jätökset korjaa, voi pihalla ja nurmikolla viettää aikaansa myös koiransa tai kissansa kanssa.
Mitkään taloyhtiön omat kieltomerkit ei ole laki.
Näin se vaan taloyhtiössä on, vaikka Töölön mummut muuta luulee... huoh.
Koiran OMISTAJA saa mutta se KAPINEN ELUKKA ei saa viettää aikaansa alueella, jonka omistaja asian kieltää. Voi Wuffe ja Mouku muuttua kylmäksi, jos asia minusta riippuu. Monia konsteja on ja yhteen liittyy jauheliha sekä parasetamoli.[/
Omistaja? Kysymys on taloyhtiöstä. Asiat päättää yhtiökokous. Kyylämummoko sen pihan yksin omistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tavallista, mutta ei todellakaan suotavaa. Yleensä omien havaintojeni mukaan, nuoret naiset eivät ikinä korjaa koiriensa jätöksiä. Esitetään ettei muka huomata ja tuijotetaan kännykkää vaan. Saastaisia olentoja.
Näillä nuorilla naisilla on usein jotkut todella isot taistelukoirat jotka tekevät hyvin isoja läjiä hyvin haisevaa paskaa.
Toi on totta. Omassa taloyhtiössä pari tapausta. Koirat irrallaan ja tatuoitu yh-mamma vetää röökiä ja tuijottaa kännykkää samalla kun koissu vääntää torttua pihakäytävälle. Vastaavasti on ihana naapurin rouva, jolla on 2 pientä koirulia, joille juttelee jatkuvasti ja kiltisti kerää jätökset muovipussiin. Naapuritalon syrjäytynyt nuorineiti taas omistaa susikoiran, jota vie 100 metrin lenkille 3 kertaa päivässä. Alakerran jätkällä taas on joku sekopääpiski, joka haukkuu parvekkeella ja aina kun menee rapussa asunnon ohi. Myös naapuritalossa on lapsiperhe, jossa nainen ulkoiluttaa kännykkäänsä 2 kertaa päivässä koira samalla hihnassa mukana. Haulikolle olisi tarvetta.
Tyypillinen alempien sosiaaliluokkien edustajien tapa. Kas kun eivät itse tee samalla tarpeitaan myös pihanurmikolle samalla vaivalla kun käyttävät koiriaan muutaman minuutin ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten leikkipaikat ja uimarannat ovat koirilta kiellettyä aluetta. Koiran jätökset pitää kerätä.
Myös koiran omistajalla on tasavertainen oikeus kuin muillakin osakkailla viettää aikaansa piha-alueilla. Jos jätökset korjaa, voi pihalla ja nurmikolla viettää aikaansa myös koiransa tai kissansa kanssa.
Mitkään taloyhtiön omat kieltomerkit ei ole laki.
Näin se vaan taloyhtiössä on, vaikka Töölön mummut muuta luulee... huoh.
Koiran OMISTAJA saa mutta se KAPINEN ELUKKA ei saa viettää aikaansa alueella, jonka omistaja asian kieltää. Voi Wuffe ja Mouku muuttua kylmäksi, jos asia minusta riippuu. Monia konsteja on ja yhteen liittyy jauheliha sekä parasetamoli.
Olet psykopaatti. Sen tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se olet sinä joka olet ongelma jos et kestä koiranpissaa. Siellä pihalla kulkee muutenkin öisin kaikenlaista eläväistä kakkaamassa ja pissaamassa. Se on se kerrostalo joka on niiden "pihalla" häiritsevästi.
Saanko tulla kuselle ja paskalle keskelle sinun olohuonettasi?
Miksi tulisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tavallista, mutta ei todellakaan suotavaa. Yleensä omien havaintojeni mukaan, nuoret naiset eivät ikinä korjaa koiriensa jätöksiä. Esitetään ettei muka huomata ja tuijotetaan kännykkää vaan. Saastaisia olentoja.
Näillä nuorilla naisilla on usein jotkut todella isot taistelukoirat jotka tekevät hyvin isoja läjiä hyvin haisevaa paskaa.
Toi on totta. Omassa taloyhtiössä pari tapausta. Koirat irrallaan ja tatuoitu yh-mamma vetää röökiä ja tuijottaa kännykkää samalla kun koissu vääntää torttua pihakäytävälle. Vastaavasti on ihana naapurin rouva, jolla on 2 pientä koirulia, joille juttelee jatkuvasti ja kiltisti kerää jätökset muovipussiin. Naapuritalon syrjäytynyt nuorineiti taas omistaa susikoiran, jota vie 100 metrin lenkille 3 kertaa päivässä. Alakerran jätkällä taas on joku sekopääpiski, joka haukkuu parvekkeella ja aina kun menee rapussa asunnon ohi. Myös naapuritalossa on lapsiperhe, jossa nainen ulkoiluttaa kännykkäänsä 2 kertaa päivässä koira samalla hihnassa mukana. Haulikolle olisi tarvetta.
Niin itsellesi ja noille koiriensa omistajille. Voi kun te tajuaisittekin päättää säälittävän elämänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se olet sinä joka olet ongelma jos et kestä koiranpissaa. Siellä pihalla kulkee muutenkin öisin kaikenlaista eläväistä kakkaamassa ja pissaamassa. Se on se kerrostalo joka on niiden "pihalla" häiritsevästi.
Ongelma on todellakin siinä päässä, jonka mielestä on normaalia kulkea asutulla alueella useita kertoja päivässä syytämässä pissaa ja kakkaa. Mutta ei voi kauhalla pyytää.
Ei, vaan ongelma on todellakin ihmisissä jotka jaksavat kytätä koiranpissaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen alempien sosiaaliluokkien edustajien tapa. Kas kun eivät itse tee samalla tarpeitaan myös pihanurmikolle samalla vaivalla kun käyttävät koiriaan muutaman minuutin ulkona.
Alempien sosiaaliluokkien edustajien tapa koiraviha ja kyttääminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi jo lopettaa tämä täysin sairaakseni mennyt eläinpalvonta!
Päin vastoin. Ihmisten on jo aika ymmärtää eläinten arvokkuus. Eläimet ovat tuhat kertaa ihmistä fiksumpia. En tajua ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa jotain luomakunnan kruunuja. Typerät ihmiset, toivottavasti kuollaan sukupuuttoon ja nopeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko tulla kuselle ja paskalle keskelle sinun olohuonettasi?
Saat, tervetuloa. Jos mielesi siitä sitten rauhoittuu.
On, ihan tavallista, varsinkin tiiviisti rakennetuilla alueilla. Suosittelen muuttamaan omakotitaloon hieman kauemmas keskustasta. Tosin sielläkin on sitten katuja ja varmaankin joku koira väkisinkin pysähtyisi just talosi eteen, ainakin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Ihmisten on jo aika ymmärtää eläinten arvokkuus. Eläimet ovat tuhat kertaa ihmistä fiksumpia. En tajua ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa jotain luomakunnan kruunuja. Typerät ihmiset, toivottavasti kuollaan sukupuuttoon ja nopeesti.
Ja valaistuneet ihmiset sitten pitävät elukoita kotonaan vankina, määräävät niiden elämänrytmin ja ravinnon. Eläinparan ainoa huvitus on ohikulkijoiden aivoton vahtiminen ja jatkuva ulina ja jollotus. Lemmikin pito, ainakaan laumaeläimen pito kaupungissa, ei indikoi eläimen arvostamista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiratko tämän foorumin ovat koodanneet?
Koira pissaa minne pissaa, nurtsille yleensä. Ei missään tapauksessa portin pieleen tai seinään tai lasten leikkipaikalle. Pissaa ei luonnollisesti voi kerätä pussiin. Kakat mennään tekemään kauemmas kerrostalosta ja kerätään pois.
Jos nurmikolle pissaaminen on sulle ongelma niin hankippa tosiaan vaikka joku kiva harradtus, niin unohdat nämä "pissamurheet"
Olen myös itse käynyt kyykkypissalla kerrostalojen takapihoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös itse käynyt kyykkypissalla kerrostalojen takapihoilla.
Mä paskannan kettinkiä parkkipaikalla. Mullon uudet 19" aluvanteet ja kunnon subbari. Mun koiruli on Roi, bullmastiffi, mut ihanan lapsirakas. Aina juoksee niitä vastaan.
Naapurin koira on jostain syystä usein irrallaan ja käy tekemässä ison läjän meidän takapihan nurmikolle. En ole tosin jaksanut ottaa stressiä asiasta. Pahempiakin ongelmia elämässä löytyy ihan riittävästi.
Jo ennen koronakevättä asuin Jyväskylän Kuokkalassa. Siellä oli koiranomistajien mielestä ihan ok miinoittaa kaikki jalkakäytävät ja lenkkipolut koiranjätöksillä. Ja ihan pienelläkin hehtaarin lähiömetsän alueella nämä mielenköyhät päästivät koiransa vapaaksi, sen asian vuoksi jouduin lopettamaan juoksuharrastuksen niillä hoodeilla. Oli muutama sellainen tapaus, että koira oli käymässä kimppuun kun yhtäkkiä tulin polulla vastaan.