Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ns yleislääkäreillä ei ole lainkaan tietotaitoa psyyk vaivoja kohtaan?

Vierailija
24.04.2013 |

Kävin lääkärissä erään fyysisen ongelman vuoksi ja kirjaimellisesti itkin siellä todeten etten voi olla varma mikä on syytä ja mikä seurausta, kerroin miksi olen psyykkisesti niin "kuollut" jne.

Ja mitä lääkäri teki? 10s tutkimuksen liittyen fyysiseen vaivaani ja kehotti ottamaan yhteyttä ylempään tahoon jos ei työpaikkani pomot toimi.

Siinä se, lääkärintod kouraan ja ulos, kehoitus tulla takaisin jos tämä fyysinen vaiva pahenee.

En ihmettele mitä eräs kliininen pyskologi eräällä luennolla sanoi siitä että esim lähihoitajilla jotka valitsevat miedlenterveys-ja kriisityön suuntautumislinjakseen niin heillä on rutkasti enemmän psykologiaa ja siihen liittyvää opiskelua kuin mitä yleislääkärien koulutus sisältää.

Jäi vain hieman ontto olo...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yleistää tuota kaikkiin lääkäreihin. Mä taas aikoinaan hoidin masennuslääkityksen tosi hyvän yleislääkärin kautta, vaikka mulla oli myös hoitava psykiatri.

Lääkärit on niin erilaisia. Just hiljan kävin yleislääkärillä valittamassa erästä fyysistä vaivaa, mutta se ei vaan vaivautunut tutkimaan mua - tosi monet lääkärit nykyään ei tutki potilasta, ja onkin häkellyttävää mennä sellaisen lääkärin vastaanotolle, joka oikeasti niin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi