Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki joponkaupittelijat varkaita!

Vierailija
24.04.2013 |

Tyttäreltä varastettiin Jopo tuossa viime syksynä ja nyt on yritetty ostaa hänelle käytettynä samanlaista. Mutta se on vaikeaa. Järjestään kaikki ilmoituksen perusteella soittavat käyttävät ensinnäkin prepaid-liittymiä, toisekseen ovat pöllyssä tai kännissä soittaessaan ja kolmanneksi, eivät ikinä ilmoita pyörän runkonumeroa jotta voisi tarkistaa onko pyörä varastettu.

Muutama vuosi sitten mies oli niinikään käytettyä pyörää ostamassa ja sai kas kummaa runkonumeron yhdeltä kaupitteljalta. Soitti siitä poliisille ja ilmeni, että pyörä oli varastettu. Poliisi järjesti mieheni avulla ansan myyjälle ja sillä kertaa pyörävaras saatiin kiinni (oli kyse hieman arvokkaammasta ajopelistä).

Mutta nyt on kai vaan pakko maksaa 400 euroa uudesta pyörästä, koska markkinoilla ei näytä liikkuvan yhtään rehellistä pyöräkauppiasta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja joka varastetaan ekalla viikolla.

Vierailija
2/18 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 13:03"]

Niin ja joka varastetaan ekalla viikolla.

[/quote]

No niinpä. Siksi just haluttais ostaa käytetty, omavastuukin noissa on niin iso jos varastetaan. Tässä vaan mietin kuinka moni lapsistamme ajelee varastetulla pyörällä jos on käytetyn joltain ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa? Jos joku mulle kauppaa varastettua pyörää niin ostan todellakin koska halvemmalla saa! Ei ole multa pois eikä mun ongelma jos ei ihmiset sitten itse osaa pitää tavaroistaan huolta. Ei tarvii syyttää varkaita tai ketään muuta kun itteensä jos esim. polkupyörä viedään pihasta.

Vierailija
4/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä me ostettiin uusi pyörä, en uskaltanut ostaa käytettyä.

Vierailija
5/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyöriä myydään aika vähän rehellisesti käytettyinä. Syykin on aika selvä, polkupyörä kestaa vuosikausia, aikuinen harvoin vaihtaa pyöräänsä kovin usein. Sitten lasten pyörät taas yleensä kiertävät tuttujen kesken, useimmilla lapsiperheillä on lapsiperheitä lähipiirissä, ja polkupyöriä on helppo kierrättää omassa lähipiirissä. Huutonetissä ym. polkupyöriä (varsinkin suht uusia jne.) myy aika moni joka on ne jostain varastanut. Huutonetissä myydään paljon muutakin varastettua tavaraa, jos jotain viedään kannattaa ensimmäisenä katsoa huutonetistä ym. löytyykö omia tavaroita sieltä myynnissä.

Vierailija
6/18 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakko Jopon

Vierailija
7/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:51"]

Ketä kiinnostaa? Jos joku mulle kauppaa varastettua pyörää niin ostan todellakin koska halvemmalla saa! Ei ole multa pois eikä mun ongelma jos ei ihmiset sitten itse osaa pitää tavaroistaan huolta. Ei tarvii syyttää varkaita tai ketään muuta kun itteensä jos esim. polkupyörä viedään pihasta.

[/quote]

Ja haluat tukea huumekauppaa ja muuta järjestäytynyttä rikollisuutta?

Vierailija
8/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pyöränkaupittelijat on varkaita, jos eivät viimeistään pyydettäessä esitä trunkki, turva ja/ean numeroita.

Vierailija
9/18 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lukkoon niin ei varasteta niin helposti.

Itsellä jopo ³ joka oli tarjouksessa kaupassa 399€ c: Ei tosiaa kannata ostaa käytettyä ellei ole 2 avainta runkolukkoon ja papereita.

Vierailija
10/18 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereisen talon "liimanhaistelijapojalle" on näköjään ilmestynyt uusi jopo. Onko joltakin kenties Itä-Helsingissä varastettu moinen musta?

Vierailija
11/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No TIETENKÄÄN se ei ole varkaan vika vaan sen omistajan...

Oikeesti, hauska käräyttää kaltaisiasi ihmisen irvikuvia. Tavalla tai toisella.

Vierailija
12/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Heh, tämähän on provo, mutta sen verran se olisi sinulta pois, että jos katsotaan, että sinulla olisi pitänyt olla syytä epäillä pyörän olevan varastettu, syyllistyt itsekin rikokseen.

Vierailija
13/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omalla lapsella on sen verran persoonallisuutta, että ajaa minun 80-luvun pyörällä, jonka on maalannut omanlaiseksi, eikä kuulu tähän pinkkijopo samislaumaan. Ei ainkaan ketään varasta, eikä toista samanlaista vastaan tule. Eikä varsinkaan tarvitse maksaa statuksesta 400.

Kai teillä converset ja iphonekin on...

Vierailija
14/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ostaisin jonkun muun pyörän, kun jopon. Niillä on kysyntää ja niitä varastetaan jopa tilaustyönä.

Viitaten samislaumaan. Onko teidän kylillä pojilla jopoja vai onko se tosiaan vain tälläinen tyttöjen, kun muillakin on juttu. Itse en muista pojilla nähneeni.

Vierailija
15/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 14:37"]

Onneksi omalla lapsella on sen verran persoonallisuutta, että ajaa minun 80-luvun pyörällä, jonka on maalannut omanlaiseksi, eikä kuulu tähän pinkkijopo samislaumaan. Ei ainkaan ketään varasta, eikä toista samanlaista vastaan tule. Eikä varsinkaan tarvitse maksaa statuksesta 400.

Kai teillä converset ja iphonekin on...

[/quote]

Ryhmän jäsenellä on suurempi todennäköisyys selvitä hengissä kuin sooloilijalla. Äkkiä ostamaan Jopo, joka lapsen sisällä  asuu pieni laumasielu, eikä edes tarpeeton rahanmenetys ei ole riittävän voimakas yllyke estämään ryhmän vetoa.

Vierailija
16/18 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestin otsikko ei ole ihan juridisesti korrekti sekään. Jos nyt jossain on yksikin rehellinen joponkaupittelija, niin tuohan on herjaus.

Vierailija
17/18 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu

Vierailija
18/18 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettu huhtikuussa 2021 musta 24” siisti Jopo, runkonumero GL 1193. Jos näet tämän Jopon ilmoita Vantaan poliisille, p. 0295 430 291 ma–pe 8.00–16.15