Sinä joka olet sairastunut koronaan keväällä...
...esimerkiksi maalis-huhtikuussa, kuinka hyvin olet toipunut tästä sairaudesta? Oletko huomannut, että olisi jäänyt ns. jälkikorona päälle?
Itse sairastuin huhtikuussa ja itse sairaus kesti suht lyhyen aikaa. Mutta jälkioireet joihin kuuluu mm. keuhko-oireet, huimaus ja lamaannuttava väsymys tuntuvat jopa pahemmilta kuin itse tauti. Lisäksi tuntuvat jatkuvan ja jatkuvan ja loppua ei näy. Lääkärit levittelevät lähinnä käsiään joka siinä mielessä ymmärrettävää, että kyseessä niin uusi tauti ja sen jälkeiset oireet ja niistä selviäminen eivät vielä pahemmin otsikoissa ole.
Onko kohtalotovereita ja miten olet tästä väsymyssumusta selvinnyt?
Kommentit (6)
Onko tälle mitään jälkiseurantaa. Eli onko kutsuttu mihinkään jälkitarkastuksiin tms. Millä perusteella edes voi sanoa että on parantunut jos on noin pahat oireet.
Onko sinulla testattu? Minulla ei, mutta oireet sopisivat lievään, mutta pitkittyneeseen koronaan. Voin jo hyvin. Helmi-maaliskuussa sairastin. Ja huhtikuukin meni toipuessa. Hengitystieoireita, väsymystä. Myös vaikeuksia hengittää ja kipua keuhkoissa. Tuntui, että ei saanut happea tarpeeksi. Polvitaipeisiin jäi sormin tuntuvia kasaantumia, jotka eivät ole kasvaneet enää kokoa. En tiedä mitä ovat. Ovat puolipehmeitä, pyöreähköjä, liikkuvia kuin hyytelöä ihon alla ja kooltaan 0,5-1 cm.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla testattu? Minulla ei, mutta oireet sopisivat lievään, mutta pitkittyneeseen koronaan. Voin jo hyvin. Helmi-maaliskuussa sairastin. Ja huhtikuukin meni toipuessa. Hengitystieoireita, väsymystä. Myös vaikeuksia hengittää ja kipua keuhkoissa. Tuntui, että ei saanut happea tarpeeksi. Polvitaipeisiin jäi sormin tuntuvia kasaantumia, jotka eivät ole kasvaneet enää kokoa. En tiedä mitä ovat. Ovat puolipehmeitä, pyöreähköjä, liikkuvia kuin hyytelöä ihon alla ja kooltaan 0,5-1 cm.
Kiinnostavaa, nuo polvitaipeen pallukat. Minulle nimittäin kehittyi yksi iso pallukka toiseen polvitapeeseen. Tämä lienee merkki lisääntyneestä nivelnesteestä, eli tässä tapauksessa niveltulehduksesta. Se onkin suht yleinen virustartunnan jälkitauti. Kolmatta kuukautta mennään nyt jäykillä, kivuliailla polvilla.
Joo, on.
Mulla oli korona heti homealtistustaudin jälkeen ja ei pysty töihin. Oon nyt taas saikulla kun ei jaksa. Karsee tauti ja on mun sähköyliherkkyyden jälkeen pahinta mitä olen kokenut. Onneksi on hyvä vakityö (jossa tosin kävin viimeksi -97) virastossa, niin ei ole sentään mitää taloudellista huolta.
Mistä sait.