Saako päiväkoti tehdä lasun puhumatta vanhemmalle ensin?
Asia on niin että olimme kotona koronan vuoksi monta kuukautta ja kaikki meni hyvin kunnes soitin päiväkotiin lapsen alkavasta hoidosta sekä mainitsin että lapset kaipaa jo kavereita.
Oltiin keksitty ties mitä leikkiä tuona aikana. Yksinhuoltajana kaipasin jotain aikuisten aikaa, rauhassa jutustelua, yksin saunomista tms jota ei ollut lainkaan. Puhelun aikana päästin pienen itkun mutta kokosin itseni.
Päiväkodissa sitten pyydettiin omaehtoisesti ottamaan yhteyttä lasuun itse ja koin sen painostavaksi mutta otin kuitenkin ja aihetta ei ollut, virkailija kuitenkin näki että jotakin sinne oli tulossa koska teksti oli lukitussa tilassa . Yllätykseksi myöhemmin minusta oli tehty lasu päiväkodin puolelta ja sinne oli kaivettu kaikki pienetkin jutut!
Olen aina luottanut päiväkotiin ja nyt en voi enää puhua mitään koska KAIKKI mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan myöhemmin.
Olin kysynyt lastenhoitoon liittyviä asioita jotka käännettiin että olen hieman hukassa lasten kasvatusten suhteen! Sekin yritettiin kääntää viakseni kun lapsi teki päiväunilla kakat housuun. Sanoin ettei kotona tee niin. Sitä mietittiin pitkään mistä johtuu. Kysyin lapselta niin kuulemma nukkumishuoneesta ei saa poistua koska pienemmät lapset herää. Ei edes vessaan!?! Miten voin yksinhuoltajana puolustaa itseäni koska koen että olemme alakynnessä joka asiassa? Minun toiveitani ei muutenkaan oteta tosissaan mutta muiden lapset pääsee vaivatta ja toiveiden mukaan eri paikkoihin. En ymmärrä.
Kommentit (22)
Lasua ei tehty sinusta vaan lapsesta.
Ei sun tarvitse selitellä mitään miksi viet lapset päiväkotiin. Suomen lain mukaan lapset on oikeutettu täyspäiväseen varhaiskasvatukseen, olit joko töissä tai työttömänä kotona ja piste. Ei se kuulu niille mitenkään mitä teet sillä ajalla kunhan et mitään sopimattomia tai laitonta tee.