Mihin nuorisolais-ryhmään kuuluit 70-80-luvulla
En edes tiedä kaikkia nykyisiä nuorisolaisten genrejä tai kuulumista johonkin ryhmään.
Siksipä kysynkin : Mihin ryhmään tunsit kuuluvasi 70-80-luvulla?
Kommentit (12)
Olin juntti, jo 70-luvulla. Koulun luokkakuvissa minä olin se, jolla oli ruskeat teryleenihousut, kun muilla oli Lee Cooper- tai Wrangler-farkut. Muut kaverit meni amikseen ja valmistuivat putkiseppähitsaajiksi, tms, perustivat perheen ja rakensivat hienot omakotitalot.
Minä menin lukion jälkeen yliopistoon ja luin kaksi maisterintutkintoa. Otin opintolainaa molempiin tutkintoihin.
Nyt joskus tapaan ruokatunnilla vanhoja koulukamuja ja kysyn niiltä: "Noh, mitäs sulle?"
Useimmiten vastaus on: "Big-Mac-meal, kokis ja tuplaranut!"
Olin ihan perusteini - en suosittu koulussa, mutten mikään hylkiökään. En kuulunut mihinkään noista ryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Olin juntti, jo 70-luvulla. Koulun luokkakuvissa minä olin se, jolla oli ruskeat teryleenihousut, kun muilla oli Lee Cooper- tai Wrangler-farkut. Muut kaverit meni amikseen ja valmistuivat putkiseppähitsaajiksi, tms, perustivat perheen ja rakensivat hienot omakotitalot.
Minä menin lukion jälkeen yliopistoon ja luin kaksi maisterintutkintoa. Otin opintolainaa molempiin tutkintoihin.
Nyt joskus tapaan ruokatunnilla vanhoja koulukamuja ja kysyn niiltä: "Noh, mitäs sulle?"
Mitkä on tuplaranut? Plus-ateria?
Isä, äiti ja lapset. Ilon ja surun trio. Ihmiset omassa liemessään uiden ja kahlatem.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot ottaneesi opintolainaa molempiin tutkintoihin?
Missä mäkkärissä muka on töissä jotain 70-luvun teinejä?
Joo, 1/5
Mikä on tavallinen ihminen joka on kuin joka ikinen muukin? Ei meillä erottunut kukaan toisistaan.
En tiedä edes mitä kaikki nuo on, mutta olen syntynyt 1974 ja mun nuoruudessa joskus näki isommassa kaupungissa punkkareita ja siinä se, mitään muita erikoisia ei ollut.. oliko goottejakaan vielä silloin? Kaikki oli ihan tavallisia, muotitietoisilla rikkailla oli viisnollaykköset jalassa ja pyörä piti olla käyräsarvinen missä oli sata vaihdetta niin oli rikas. Osa toki ei piitannut muodista mitään, taittoi nokian kumisaappaista varret kuin joskus hamalla 70-luvulla.
Tykättiin Dingosta (siis lähinnä tytöt) ja monista muistakin, pojat tykkäs sitten jostain metallimusiikista mutta kaikki tanssittiin diskossa Europen Final Countdownin tahtiin.