Mitä mieltä olette, onko reilu 70km/suunta liian pitkä työmatka?
Niin elikkäs mitäs mieltä täällä ollaan, onko tollainen 70km/suunta liian pitkä/mahdoton työmatka? Millaisia työmatkoja täällä ihmisillä on (omalla autolla)?
Kommentit (31)
Riippuu ihan täysin millainen se työmatka on.
Jos ajelee kinttupolkuja 70km suuntaansa, ni raskasta on, jos taas pääsee esim. motaria pitkin, niin monilla on pidempikin työmatka.
No työmatka olisi kehä kolmosta ja moottoritietä pääasiassa, hyvin vähän pikkuteitä osuu työmatkan varrelle. Itseasiassa kyse ei ole työpaikan vastaanottamisesta, vakityö on minulla jo.. Kyse on ennemminkin toiselle paikkakunnalle muuttamisesta rakkaan kanssa yhteen...
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:14"]
No työmatka olisi kehä kolmosta ja moottoritietä pääasiassa, hyvin vähän pikkuteitä osuu työmatkan varrelle. Itseasiassa kyse ei ole työpaikan vastaanottamisesta, vakityö on minulla jo.. Kyse on ennemminkin toiselle paikkakunnalle muuttamisesta rakkaan kanssa yhteen...
[/quote]
Ja tämä oli siis ap kun kirjoitteli.. Liian nopeat sormet.
Riippuu minkälaista tietä, jos on mutkaista pikkutietä, jolla ei edes valoja, on liian pitkä varsinkin talvella. Mutta jos motaria, niin kyllä sen ajaa. Yksi työkaveri kulkee Hämeenlinnasta Hesaan junalla. Silloin kyllä pitää duunikin olla Pasilan/keskustan liepeillä, muuten menee vaihtoihin aikaa ihan hitosti.
Riippuu ruuhkista, jos ei ruuhkaa niin alle tunti, jos ruuhkaa niin voi mennä yli tuntikin. Toki ainakin kotiin päin alkumatkasta ruuhkaa ei ole, vasta mahdollisesti kehä kolmosella, ja sama töihin mennessä niin loppumatkasta ei ole ruuhkia, mutta tuo kehä kolmonen mietityttää kun tiedän, että on ruuhkainen yleensä aamuisin ja iltapäivisin. ap
Keskisessä Suomessa tuo on ihan normaali työmatka, yleensä ainakin jompikumpi perheestä joutuu tuollaista ajamaan. Jos motaria pitkin pääsee ajamaan, niin matka-ajan pitäisi pysyä siinä noin tunnissa, mikä ei ihan mahdoton taida olla? Ainoa, mitä kannattaa miettiä, on, että varsinkin aamuruuhka voi tuplata työmatkaan menevän ajan, jos ihan pahimpaan sumppuun joutuu lähtemään. Jos pystyy käyttämään liukumaa yhtään, niin sekään ei ole ongelma.
Voihan sitä ensin hengailla muuten vaan rakkaansa luona ja testata kyseistä työmatkaa pari viikkoa, sen jälkeen sitten tietää jaksaako ihan pysyvästi kyseistä järjestelyä.
moni käy Tampereelta ja Hämeenlinnasta ja Kouvolasta Hesassa töissä.
Itse en rupeaisi, tosin minulla ei ole autoa ja olen ihan avuton kuski :D Mutta jos olisi pysyvä, kiva työ, niin eiköhän tuon pystyisi ajamaan. Tosin vuorotyössä voisi nyppiä, jos iltavuoron jälkeen pitäisi aamuvuoroon kömpiä tuon matkan päästä.
Se muuttuu liian pitkäksi just siinä kohtaa kun et jaksa enää sitä matkaa ajella. Itse ajelin 100 kilometrin työmatkaa kaksi vuotta samasta syystä kuin ap. Ehkä se oli hyvä mittari ihastumisen/rakastumisen vakavuudesta. Nykyään olen naimisissa kyseisen ihmisen kanssa.
Oletko tietoinen km-muutoksista ? Ensi vuonna korvaukset vähenee ja ihan 100 % on että siitä ne vähenee tulevaisuudessakin.
Kannattaa ottaa tämä asia huomioon.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 18:01"]
Oletko tietoinen km-muutoksista ? Ensi vuonna korvaukset vähenee ja ihan 100 % on että siitä ne vähenee tulevaisuudessakin.
Kannattaa ottaa tämä asia huomioon.
[/quote]
Tämä nyt ei taas liity tähän asiaan mitenkään. Työmatka (kot-tyäpaikka-koti) ei kuulu km-korvausten piiriin.
Aika paljon riippuu siitä, paljonko aikaa sen 70 kilometrin ajaminen veisi. Motaria pitkin vain 45 minuuttia - keskellä pk-seudun aamuruuhkia se vie kaksi tuntia.
Minulle se olisi liikaa, koska minulla on kaksi pientä lasta päiväkodissa. En halua pidentää heidän päivähoidossaoloaikaa parilla tunnilla! Se on lapsille työaikaan verrattavaa olemista, ja olisi aika kauheaa...
Mulla on just tollanen työmatka eli n. 75 km, ajelen kehää ja motaria pääasiassa. Tosin asun Helsingissä ja työpaikkani lähikunnassa eli ruuhkaa vastaan menen molempiin suuntiin. Talvella on aika raskas varsinkin huonolla säällä, pahimmillaan matkaan meni 1,5 h suuntaansa. Muuten ei mikään mahdoton, noin tunnissa matkan kulkee. Sen verran minulla on aina mennyt Helsingin sisälläkin julkisia käyttäessä aiemmissa työpaikoissani. Koko loppuelämääni tätä en jaksaisi, uutta paikkaa katselen tässä sivussa pikkuhiljaa...
Mulle olis. Päälle 40km oon pahimmillaan ajanut, ja senkin valtatietä (vikat 2km molemmissa päissä sujuvaa lähiötietä) mutta en todellakaan haluais pidemmän päälle.
Pohjoisessa kun asun niin, täällä tuollainen matka ei olisi mitään. Minulle tavallinen työmatka on olluy 35km suuntaan, mutta olen ajoittain ollut töissä 70km matkalla suuntaan. Aikaahan täälläkin siihen matkaan saa varata. Mutta jos tahtoo töissä käydä niin ei ole varaa kieltäytyä matkaan vedoten jos auto on. Itse en ole nuita matkoja pitänyt pahana.