Ateismikeskustelut etenee aina samoin
Tätä aloittamaani poikkeusta lukuunottamatta, melkein kaikki ateismia koskevat keskustelut aloitettaan uskovien toimesta ja tarkoitus on pilkata uskonnottomia.
Kun palstan ateistit ovat argumentoineet uskovan typerät väitteet kumoon, niin ketju poistuu.
Kommentit (26)
Jumala ON olemassa.
Hän katui ihmisten luomista niin kovasti, että hukutti pikkulinnutkin.
Sitten hän lykkäsi maapallolisen ihmisiä H E L V E T T I I N.
Ainoan pojan äidiksi kelpasi 13 vuotias NEITSYT:
Pikkutyttö joka RAKASTUI vanhus jooseppiin:)
Kyllähän tohon on pakko uskoa!
Sen takia en edes avaa niitä keskusteluja. Nykyään ne aloittaa usein se jälkijättöinen eri nimimerkeillä kirjoitteleva sääliö.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ON olemassa.
Hän katui ihmisten luomista niin kovasti, että hukutti pikkulinnutkin.
Sitten hän lykkäsi maapallolisen ihmisiä H E L V E T T I I N.
Ainoan pojan äidiksi kelpasi 13 vuotias NEITSYT:
Pikkutyttö joka RAKASTUI vanhus jooseppiin:)
Kyllähän tohon on pakko uskoa!
Quetsalcoatl ei ole moista tehnyt. Puhut jostain väärästä Jumalasta.
Mä aloitin ketjun uskosta ja se on täynnä ateisteja, jotka haukkuu kaikki uskovaiset maanrakoon.
Maailma on kauhea paikka.
Yritän elellä omassa pikku kuplassani.
Pidän huolta minulle rakkaista ihmisistä.
Olen hoikka terve vaalea hetero.
En ole instassa/fasessa ym
En usko Jumalaan , tottelen lakeja ,koska en halua vaikeuksia itselleni.
Maksaisin mielelläni vähemmän veroja ,jotta rikastuisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin ketjun uskosta ja se on täynnä ateisteja, jotka haukkuu kaikki uskovaiset maanrakoon.
Ja uskovaiset vastaavat ateistille kaikella suvaitsevuudella. Eikös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kauniimmin kuin ateistit vastaavat. Uskovaiset harvemmin haukkuvat ateisteja tyhmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kauniimmin kuin ateistit vastaavat. Uskovaiset harvemmin haukkuvat ateisteja tyhmiksi.
Tämä väite ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa. Uskovaisten mielestähän ateismi = tietämättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuolennon totena pitäminen nyt vaan ihan oikeasti ON todella tyhmää!
Jos tarkoituksena olisi kuunnella ja ymmärtää toisiamme, niin kovin kiva olisi. Mutta tämä ei kiinnosta suurinta osaa ihmisistä, joten keskustelut ovat poikkeuksetta tarpeettomia, eivätkä edistä yhtään mitään. Toiset uskovat, toiset eivät. Mitä väittelemistä siinä on? Minun oma näkemykseni ei ole muuttunut kenenkään esittämän väitteen tai argumentin vuoksi, enkä luule hetkeäkään että itse pystyisin muuttamaan kenenkään toisen näkemystä asiaan vaikka kuinka vääntäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan se siitä että ateistit ovat tutkitusti älykkäämpiä kuin uskovaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuolennon totena pitäminen nyt vaan ihan oikeasti ON todella tyhmää!
Mä sanon aina, että mieluummin olen tyhmä kuin kuollut. Ja optimistina ajattelen, että ainakin tarjoan toisille mahdollisuuden pitää itseään minua fiksumpana ja parempana :)
Ap osui naulan kantaan. 100% ketjuista kulkee tuolla samalla kaavalla.
Olen yrittänyt kysellä ja keskustella uskovaisten kanssa kristinuskon epäkohdista ja aukoista, mutta saanut vain lapsellista kiukuttelua ja haukkumista vastaukseksi. Kun argumentit loppuvat, alkaa kiukuttelu :) Uskovaisilla ne loppuvat melkein saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä väite ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa. Uskovaisten mielestähän ateismi = tietämättömyys.
https://areena.yle.fi/1-3797240
Ikinä ei voi tietää, mistä on kysymys.
Maailmanparantamistako?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin se menee. Onhan se erkoista kun ei usko Jumalaan, mutta silti pitää mennä nillittämään ketjuihin ja haukkua ihmisiä jotka uskovat Jumalaan. Jos itse olisin oikea ateisti, en kyllä edes avaisi Jumalaan ja uskoon liittyviä ketjuja.
Aloituksesi todistaa jo että olet väärässä ja tämän ketjun vastaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan se siitä että ateistit ovat tutkitusti älykkäämpiä kuin uskovaiset?
En usko väitettäsi. Ateistit, siis monet, näyttävät olevan älyllisesti epärehellisiä ihmisiä. Todella älykäs ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi hienoimpia ystäviäni oli ateisti. Voi taas tuota älyllistä epärehellisyyttä mikä sua vaivaa.
Ilmeisesti kova paikka, että ihmiset ovat onnellisia ja tasapainoisia, vaikka tietävät, että jumalia ei ole olemassa.