Syyskuiset 2021
Kommentit (11)
Mä sain tänään aamulla hailakan plussan! Kierto ollut koko syksyn ihan sekaisin niin en tiedä viikkoja. Koko aamun etsinyt halpaa varhaisultraa Tampereelta.
Hei, kysy neuvolasta ultra-aikaa raskauden keston määritykseen. Itse olen ainakin saanut kun en ole tiennyt millä viikolla mahdan olla. :)
Täällä ollaan 7+1. Nännit arat ja lievää pahoinvointia. Muuten vointi hyvä.
Moikka,
mulla menossa nyt 5+1 toista raskauttani, ensimmäinen päättyi keskenmenoon suunnilleen näillä viikoilla viime syksynä. Tällä kertaa kuitenkin hyvä fiilis raskaudesta, ei ole ollut yhtään veristä vuotoa niin kuin viime kerralla vuodin lähes koko ajan ja se sitten keskenmenoon päättyikin hyvin pian. Muutenkin enemmän stereotyyppisiä raskausoireita tällä kertaa; mielialanvaihteluja, menkkamaista kipua ajoittain, pientä kipua nänneissä, päänsärkyä ja väsymystä jne..
Pienistä oireiluista huolimatta koen päässeeni aivan naurettavan helpolla, ei mitään pahoinvointia esimerkiksi tai muuten mitään rajuja oireita ja ihmettelenkin tässä että voiko raskaus olla näin helppoa :O
Ainoastaan kohdun venymisestä aiheutuvat menkkamaiset kivut välillä tosi koviakin ja joudun olemaan hetken kaksinkerroin ja puuskuttelemaan ja ähkimään ääneen, mutta ne menee aina nopeasti ohi.
Toki tiedostan, että ihan alussa vielä ollaan ja tässä varmasti kerkeää vielä oiretta jos toistakin ilmestymään matkan varrella :D
Mitäs teille muille kuuluu? :)
Sain varhaisultran parin viikon päähän, millään jaksaisi odottaa. Mulla on ollut rinnat arkana ja alavatsassa välillä semmoinen paineen tunne.
Täällä odotellaan kans syyskuu vauvaa <3 Oireena vähä pahoinvointia, väsymys ja jano. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Täällä on nyt 7+0. Viikon verran ollut pahoinvointia, välillä hieman vähemmän mutta suurin osa ajasta on todella ällö olo. En ole pystynyt valmistamaan tavallisia ruokia koska kaikki paistamisen hajut oksettaa. Leivän ja hedelmien voimin tässä on menty. On myös kova väsymys päällä koko ajan. Viikon kuluttua on eka neuvola ja tosiaan mun ensimmäinen raskaus.
Tänään oli ensimmäinen neuvola, nyt 7+6 neuvolassa laskivat 8+0. Pahoinvointi vähän lisääntynyt muuten olo normaali. Oli myös ensimmäinen ultra. Kaikki oli ok ja viikot sopivat sikiön pituuteen. Kohtu oli kasvanut hyvin.
Hei taas, mulla olis nyt 8+5 ja tänään oli eka neuvola :) olo huonontuu nyt tasaisesti joka pv, oksettaa ja väsyttää koko ajan vaan enemmän mut hyvähän se vaan että on oireita, voisi uskoa et kaikki varmaan ihan hyvin :) ekaan ultraan vielä kuukauden verran, malttamattomana odotellaan!
Täällä on hiljaista, missäs kaikki on?
Meillä oli eilen rakenneultra, eletään viikkoa 20 nyt. Ultrassa onneksi kaikki näytti täysin normaalilta ja viikkoihin sopivalta, saatiin myös tietää odottavamme poikaa 😍 mies on iloinen 😂 itse olisin tietysti tyttöä toivonut, mutta onnellinen olen pojastakin ja pääasia että on terve 🙏🏻 Nyt sitten synnytysvalmennusta ja kesää odotellessa! Vointi on onneksi tosi hyvä nyt, pahoinvointi loppui jossain viikon 15 tietämillä. Ilmeisesti jotain liitoskipuja mulla kyllä välillä on, vihloo niin perkeleesti jostain tuolta peffan puolelta syvältä välillä, varsinkin jos istunut jollain kovalla alustalla liian pitkään. Onneksi menee kuitenkin myös aina ohi.
Täällä olisi yksi plussannut, nyt 5+5. Lievää pahoinvointia, nännit arat 4+ nyt normalisoituneet. Onko muita joiden laskettu aika on syyskuussa? Mitä oireita?