Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei vietä aikaa

Vierailija
21.04.2013 |

Taas mietin tätä suhdetta. 2 vuotta ja 4kk ollaan oltu yhdessä. 

Olen jo jollain tapaa tottunut siihen, että mies ei halua viettää kanssani aikaa paljoakaan, mutta en voi väittää etteikö se minua häiritsisi jatkuvasti. Näemme 1-2 krt viikossa, usein samat päivät joka viikko. Viikonloppuna kun olisi vapaata niin hän käy mielummin baareissa. Ei ole mitenkään alkoholisoitunut, mutta tykkää istuskella baarissa. Mielummin kuin olla minun kanssani, siis. 

Onko tässä enää mitään järkeä... Olen koittanut asiasta puhua ja jotain pientä yritystä on hetkisen vain. Mies on kolmekymppinen.

Olen aika nuori vielä (en alle 20 kuitenkaan;). Kertokaa te, pidempään suhteissa ja liitoissa olleet - kannattaako tälläiseen suhteeseen "tuhlata" aikaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? 

Aika outo parisuhde, jos sellaiseksi voi edes kutsua.

Aloita nyt siitä, että mietit, mitä itse haluat ja tarvitset. Ihan rehellisesti, millaisessa suhteessa haluaisit elää? Miten paljon toivoisit miehesi sinua huomioivan, arvostavan ja hellivän? Miten haluaisit viettää yhdessä aikaa ja miten paljon? Toivoisitko, että molemmat olisivat suhteessa tosissaan vai että vietetään yhdessä aikaa huvikseen tai seksin merkeissä? Haluaistko olla rakastunut? Ja turvallisessa suhteessa?

Kerro sitten toiveesi miesystävällesi ja sano, ettet tyydy vähempään. Saattaa kuitenkin olla, että kun listaat toiveesi, huomaat, ettei tuosta kaverista ole mihinkään. Rakastunut mies yleensä näkee enemmän vaivaa yhteisen hyvän eteen. 

Ansaitset parempaa.

Vierailija
2/7 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutellaan kyllä päivittäin paljon skypessa ja viesteillä ja toisinaan soitellaan vielä myöhään. Varsinkin baari-iltoina mies yleensä soittaa parit kerrat. Mutta ei se oikeen riitä - ei se ole mitään SEURUSTELUA. Tuntuu kuin olisi pelkkää tapailua tämä koko suhde. Aluksi tämä oli vaikeaa, sitten totuin, mutta nyt on kai mitta tullut täyteen... tai sitten se on tää kevät, kaipaa muutosta.

Suhde on tavallaan turvallinen ja sellainen tasapaksu. Ei mitään pelkoa pettämisestä tai että toinen lähtisi. Ehkä mies tässä nyt pääsee ihan liian helpolla: saa seksiä ja huomiota kun haluaa ja muuten voi viilettää vapaana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisisin tuollaisen suhteen, jos näyttäisi ettei se siitä mihinkään etene.

Vierailija
4/7 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin katkaissut suhteen jo aikoja sitten! Ehkä ihan alkumetrien tapailuvaiheessa tuo voisi olla "normaalia" mutta ei enää yhteisten vuosien (!) jälkeen...

Ei siinä siis mitään, jos tykkää nähdä kavereitaan ja käydä baareissa. Ei kumppanin kanssa tarvitse joka päivä olla ja viettää kaikkea vapaa-aikaansa. On kuitenkin epänormaalia, jos ei halua koskaan käydä siellä baareissa (tai missä nyt ikinä vapaa-aikaansa viettää) sen kumppanin kanssa. Itse olen ollut aviomieheni kanssa 9 vuotta liitossa, ja yhä edelleen harrastamma, tapaamme kavereita ja jopa matkustamme ilman toisiamme. Se on ihan ok ja hyväksikin suhteelle. Teemme sitä kuitenkin myös paljon yhdessä, kaksin pariskuntana ja lapsen kanssa perheenä. Eli sopivassa suhteessa kaikkea vapaa-aikana. - Perusarjen jaamme saman katon alla. Eli toki sen kumppanin kanssa tulee oltua paljon enemmän kuin kenenkään muun.

Toki parisuhteita on erilaisia, eikä ikuisessa "tapailussakaan" ole mitään väärää. Sinä nyt selvästi kuitenkin haluaisit perinteisempää parisuhdetta, ja tuo teidän touhunne on kyllä poikkeuksellista, joten on ihan ok, että haluat jotain muuta. Ei  ole koskaan hyvä asia, jos toinen kaipaa suhteelta selvästi enemmän tai eri asioita kuin toinen. Niitä kun ei voi pyytämällä tai vaatimalla saada. Koska olet vielä nuori ja olette ilmeisesti lapsettomia, ryhtyisin välittömästi etsimään uusia kaloja vedestä. Todella epätodennäköistä, että mies muuttuisi persoonaltaan ja tottumuksiltaan ja toiveiltaan ja tunteiltaan täysin toiseksi, ja saisit tässä suhteessa kaipaamasi läheisyyden ja arjen.

Vierailija
5/7 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: Ei todellakaan kannata!

Vierailija
6/7 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa tunnetta lisää se että viikonloppuisin olen tosiaan yksin kotonani ja murehdin.. Ei oikeen kiinnosta roikkua baareissa, enkä aina jaksakaan fyysisen työn takia enää liikahtaa mihinkään. Mies yrittää kannustaa minuakin lähtemään kavereiden kanssa ulos, ja ollaan joskus yhdessäkin käyty baareissa kuitenkin etukäteen sovittuna. 

t. aloittaja

Vierailija
7/7 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh... Eihän toi ole mikään suhde. Tuollaistako sinä haluat ja tekeekö se sinut onnelliseksi?