Nuorta laulajaa kusetettiin levy-yhtiöiden taholta
Kommentit (57)
Nuori, nainen kirjoitti:
Oletteko kuulleet Hätilän laulun ko. kappaleessa?
En ihmettelisi jos Pyhimys haluaa pimittää ja vähätellä. Nainenhan laulaa pyhimyksen suohon.
Kappaleessa on suuri osa Hätilän laulua.
Näinpä. Olisi aika torso biisi ilman Salla-Marja Hätisen laulamista.
Tässä on taas joku tällainen ajatus että pyhi on itse joku älykkö ja suuri taiteilija, naiset on vaan sellaisia laulelijoita, ei niiden nimiä edes tarvitse muistaa.
Pyhimyksestä on muutenkin niljainen kuva. Tämä keissi vain vahvisti sitä. Kyllähän nyt jokainen kuulee että biisissä laulaa nainen. Miksi ihmeessä sitä ei voinut kertoa featina? En ymmärrä muutenkaan tuota että nuorta tuoretta artistia ei voida auttaa eteenpäin kun siihen olis mahdollisuus. Ei kuitenkaan olisi tältä tekopyhimykseltä mitenkään pois, pikemminkin sais boostattua omaa mainetta parempana äijänä
"Saavuttaakseen menestyksen Kuoppala on joutunut tekemään töitä, mutta onneakin hän on tarvinnut. Hänestä itsestään ratkaiseva tekijä on kuitenkin se, että hän on auttanut muita – ja saanut itse apua.
Kuoppalan mielestämme me kukoistamme toistemme tuella, emme toistemme kustannuksella. Hän hakee vertauksen kasvikunnasta: Ei ole tavoiteltavaa, että yksi kasvi syrjäyttää muut, vaan että kasvit menestyvät rinnakkain."
kirjoitti:
Pyhimyksestä on muutenkin niljainen kuva. Tämä keissi vain vahvisti sitä. Kyllähän nyt jokainen kuulee että biisissä laulaa nainen. Miksi ihmeessä sitä ei voinut kertoa featina? En ymmärrä muutenkaan tuota että nuorta tuoretta artistia ei voida auttaa eteenpäin kun siihen olis mahdollisuus. Ei kuitenkaan olisi tältä tekopyhimykseltä mitenkään pois, pikemminkin sais boostattua omaa mainetta parempana äijänä
No niinpä. Sen sijaan siittää yhdelle nuorelle naislaulajalle lehtolapsen ja toisten nimiä ei edes halua mainittavan vaikka olisivat laulaneet biisiin kertsin.
Mä luulin, että Sanni laulaa tässä, mutta olikin toisin. Kyllähän se jokaista kuuntelijaa kiinnostaa, että kuka laulaa. Onneksi tämä laulaja sai nyt äänensä esille, tavalla tai toisella.
Yhtä lailla vanhempia laulajiakin kusetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan tällaista tarinaa on lisää, mutta kukaan ei uskalla vaan puhua julkisuudessa?
Näitä juttuja tulee vielä nousemaan ja lisää.
Kaikkien kannattaa kuulua liittoon. Esimerkiksi eräs tuttuni, näyttelijä, oli eräässä mainoksessa ja mainosta esitettiin edelleen sen jälkeen kun sopimuskausi oli jo päättynyt. Liiton avulla kaverini sai korvaukset siitä että mainosta oli esitetty paljon pidempään mitä sopimuksissa luki.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että Sanni laulaa tässä, mutta olikin toisin. Kyllähän se jokaista kuuntelijaa kiinnostaa, että kuka laulaa. Onneksi tämä laulaja sai nyt äänensä esille, tavalla tai toisella.
No nyt kun sanoit niin olisi voinut Sanniksi luulla. Tämäkin puoltaa sitä että nimi olisi pitänyt mainita, sillä muuten kunnian saa joku ihan muu.
pyhimys_ kirjoitti:
Yhtä lailla vanhempia laulajiakin kusetetaan.
Totta tämäkin. Heillä tosin on useammin joku joka hoitaa levy-yhtiössä asiansa, toisin kuin niillä jotka vasta nyt nousevat pinnalle. Joka tapauksessa näistä pitäisi puhua enemmän julkisuudessa.
Aikaisemmin fiitannut mm Tiisun kanssa, silloin on asiallisesti kaikki mainittu.
Silloin kun fiitannut Tiisua niin Tiisu ollut Sonyn alla. Onkohan tässä yleisestikin joku homma että artistin pitäisi kuulua vain yhteen leiriin ja fiitata vaan niitä artisteja jotka sattuu olemaan samalla levy-yhtiöllä? Ihan älytöntä että neloskonserni tuntuu napanneen puolet suomen musiikkiskenestä. Uusien artistien erittäin vaikea päästä pinnalle ja hyväksikäyttöä joka välissä.
"Levy-yhtiöissä korostetaan, että kokonaisuudessa on mietitty artistien parasta. Kuoppala huomauttaa, ettei yksittäinen feat-sopimus vaikuta yhdenkään levy-yhtiön työntekijän tuloihin ja että kollegan tyytymättömyys olisi vahvasti hänen etujensa vastaista.
– Tietenkin haluan, että ihmisille, joiden kanssa teen yhteistyötä, jää hyvä fiilis. Maine on tärkein valuutta, ja varsinkin pienessä maassa siitä huolehtiminen on tosi tärkeää, Kuoppala sanoo."
Koko ajan enemmän ja enemmän vaan menee maku tuosta pyhimyksestä. Voiko ylimielisempää olla? Reilu tyyppi olisi alkanut vaikka itse selvittää asiaa. Kenen etu on kun tehdään yhteistyötä että joku tulee kusetetuksi?
Vierailija kirjoitti:
"Levy-yhtiöissä korostetaan, että kokonaisuudessa on mietitty artistien parasta. Kuoppala huomauttaa, ettei yksittäinen feat-sopimus vaikuta yhdenkään levy-yhtiön työntekijän tuloihin ja että kollegan tyytymättömyys olisi vahvasti hänen etujensa vastaista.
– Tietenkin haluan, että ihmisille, joiden kanssa teen yhteistyötä, jää hyvä fiilis. Maine on tärkein valuutta, ja varsinkin pienessä maassa siitä huolehtiminen on tosi tärkeää, Kuoppala sanoo."
Tää on niin koominen. Maine tärkein valuutta.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin fiitannut mm Tiisun kanssa, silloin on asiallisesti kaikki mainittu.
Tiisun pojat on reiluja kavereita ja hoitavat hommat niinkuin pitää. Ihmettelen kyllä tuota pyhin väninää että lakimiehet hoitakoot/parempi ois poistaa koko lauluraita.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
No niinpä. Sen sijaan siittää yhdelle nuorelle naislaulajalle lehtolapsen ja toisten nimiä ei edes halua mainittavan vaikka olisivat laulaneet biisiin kertsin.
Tämä! Ja tuon lehtolapsikohunkin jälkeen vaan postasi jotain hääkuvaansa ja jeesustelua että meillä on kaikki hyvin. Mitäs sillä väliä että joku nuori nainen joutui turhaan julkisuuden riepotteluun, varmaan vaimolla oli myös mukavat paikat julkipetettynä.
Tossa artikkelissä oli vielä tämä lause:
Mä teen musaa ja mulla on omatunto, ja jos mun omatunto ois sanonut toisin, mä oisin toiminut toisin.
Eli saa olla minkälainen kuspää vaan, kunhan ei omatunto kolkuta, niin kaikki ok... Jumankauta mikä pelle!!
Omat mielipiteet myös vain vahvistuivat tuohon pösilöön. Ja sanonpahan vain, että Jättiläinen -biisikin on täysin ylihypetettyä paskaa!!
Levy-yhtiöt ovat nykyään rahantekohirviöitä. Kosto elää voimakkaasti.
IL-Analyysi: Onko Suomeen syntynyt musiikkihirviö?
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/ffbe5cd2-2bb7-4bf3-9837-e054044ee3ed
Juuri niin. Ilman tuon naisen laulua, kappale olisi tod tylsää höpötystä.