Missä ammatissa mielenterveysongelmat eivät haittaa?
Haluaisin kouluttautua hoitoalalle, mutta en masennukseni takia sovellu sosiaali- ja terveysalalle. Millainen ala olisi sopiva ja jossa mielenterveysongelmainen historia ei ole ongelma?
Kommentit (14)
Monessakaan asiakaspalvelutyössä ei haittaa. Kelan virkailijalla siitä on jopa etua.
Kyllä sosiaali- ja terveysalan ihmisillä on masennusta ja muitakin mielenterveyden pulmia ihan siinä missä muillakin. Ei se ole este ryhtyä alalle. Toki on tärkeää hoitaa masennusta tms. Missä sinulle on sanottu, ette ole soveltuva ja miten pahasta masennuksesta (mt-historia) on kysymys?
Kävin amk:n sos.- ja terveysalan pääsykokeissa. Jo kutsussa kerrottiin, että ala vaatii hyvää alämänhallintaa ja mielenterveyttä. Samaa sanoi psykologi haastattelussa. Kyllä hoitajistakin aina löytyy mielenterveysongelmista kärsiviä mutta he tuskin ovatkaan alansa parhaimmistoa
Psykiatrit on ihan hulluja itsekin, joten ko. ala sopii varmasti.
Jos haluat keskustella ammatinvalinnasta suosittelen varaamaan maksuttoman ajan TE-toimistostasi. Ammativalinta ja urasuunnittelu palvelua saa myös maksutta puhelimitse. Ks. www.mol.fi.
Riippuu ihan ongelmiesi laadusta. Olen psyk. sh , ja potilaista löytyy hyvin monen ammattikunnan edustajia, ihan työelämässä olevia...
Kerrotko psyk.sh, millaisten ongelmien kanssa työlämässä pärjää ja millaisten ei?
Heh, minä olen opettaja ja sairastan ahdistusta. Käytän siihen Temestaa, mutta työt onnistuu oikein hyvin.
Psykiatrikaverini sanoi, että hän tuntee useita hulluja kollegoita (psykiatreja). miettikääpä miksi hakeutuvat alalle.. Ja entäs sitten psykologit...
Tiedän esim. sosiaalityöntekijän ja papin, joista toinen kärsii ahdistushäiriöstä ja toinen sosiaalisten tilanteiden pelosta. Saavat kuitenkin pidettyä oireensa neuroleptilääkityksen avulla kurissa, ja näin pystyvät olemaan työelämässä.
Täällä yksi sh:ksi valmistunut, joka ei ole tehnyt töitä vuosiin.
Minulla on ahdistuneisuushäiriö ja olen it-alalla. Ei haittaa työtä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 22:46"]
Psykiatrikaverini sanoi, että hän tuntee useita hulluja kollegoita (psykiatreja). miettikääpä miksi hakeutuvat alalle.. Ja entäs sitten psykologit...
[/quote]
Suvun piirstä löytyy psykiatri, joka mm.sairaalloisen mustasukkainen ja vainoharhainen. Myös jotain pakkoliikkeitä ja suuntavaistottomuutta hänellä on. En tiedä, onko ongelma neurologinen vai psykiatrinen.
Esiintyvillä taiteilijoilla ei haittaa.