Facebookissa nyt kiertävä arvoitus
Menet huoneeseen jossa on 69 ihmistä. Ampuja tulee sisään ja tappaa 60. Montako ihmistä jää huoneeseen?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Sinne jää 60, koska kuolleet ei liiku.
Ainakin mun tuttujen kyselyissä tämä vastaus oli poistettu joten tämä on varmasti oikea.
Vierailija kirjoitti:
Tää ois hyvä filosofian kysymys, koska onko kuollut enää ihminen?
Riittääkö ihmisyyteen pelkkä kroppa? Kuvitellaan, että voitaisiin siirtää aivoja paikasta toiseen, vaikka koneeseen. Esim. jos vaihdetaan tyypin A ja B aivot keskenään, kumpi henkilö A? Se, joka näyttää henkilöltä A (kroppa) vai se, jolla on henkilön A aivot? Useimmat sanonevat että jälkimmäinen?
Jos siirretäänkin henkilön A aivot robottikehoon, niin onko meillä nyt kaksi ihmistä (keho ja aivot) vai ainoastaan yksi?
Minulle myös kuollut on ihminen.
Riippuu, mitä ihmisellä tarkoitetaan. Tietoinen ihminen vai pelkkä ihmisen keho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun tuttujen kyselyissä tämä vastaus oli poistettu joten tämä on varmasti oikea.
Tuo perustelu ei riitä.
Ei varmaan yhtään. Jos ampuja tap paa 60 niin miksi ne loput jäisi sinne odottamaan vuoroaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian helppo ja looginen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tappaa 59 ja itsensä. Siksi loput ei kuole.
Mikä ihminen on sitten kun on kuollut? Miksi häntä nimitetään?
Hän on kuollut ihminen. Ruumis. Vainaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian helppo ja looginen vastaus.
Mikä tuon vastauksen logiikka on? Kysymys on puutteellinen. Loppu perustuu mielikuvitukseen. On pysyttävä kysymyksen tasolla ja kysymys on puutteellinen.
Kuka sanoo, että siellä ketään ammutaan? Ampuja vain tapaa 60 ihmistä. 😉