Facebookissa nyt kiertävä arvoitus
Menet huoneeseen jossa on 69 ihmistä. Ampuja tulee sisään ja tappaa 60. Montako ihmistä jää huoneeseen?
Kommentit (31)
Vastaus ei ole 10, 11 tai 60. En tiedä itsekään mikä se on. AP
Aloittaessa on 71. 60 ammutaan, jos kukaan ei poistu, 11 elävää ja 60 kuollutta.
71, koska kuolleetkin ovat ihmisiä, samoin kertoja ja ampuja.
70. Suurin osa ruumita, 10 elää vielä.
71. Ne 69, jotka siellä oli, minä ja ampuja. Ei tuossa sanota, että ne ihmiset on eläviä.
Varmaan ne 60 kuollutta, kun muut juoksevat huoneesta ulos.
Ei kukaan jää sinne ruumiiden kanssa.
60, tuskin henkiin jääneet jäävät huoneeseen
Ja jos sieltä ihmisiä häipyy, ei ole tietoa montako jää huoneeseen. Se ei käy tuosta ilmi. Vastaukseni on siksi edelleenkin 70 jos kukaan ei lähde sieltä.
Tämä on niin paska, 71 on vastaus. Lasketaan elävät ja kuolleet. Amerikkalaista alkuperää.
71, mutta useimmat eivät varmaan edes lue kysymystä huolella, vaan olettavat, että kysytään montako ihmistä jää _eloon_.
Vierailija kirjoitti:
71, mutta useimmat eivät varmaan edes lue kysymystä huolella, vaan olettavat, että kysytään montako ihmistä jää _eloon_.
Minkä takia ne elossa olevat jäisi sinne huoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Ja jos sieltä ihmisiä häipyy, ei ole tietoa montako jää huoneeseen. Se ei käy tuosta ilmi. Vastaukseni on siksi edelleenkin 70 jos kukaan ei lähde sieltä.
Sori, siis jos itse jään, siellä on 71. Kysymyksestä kun ei käy ilmi miten tilanne jatkuu.
Jos ampuja tappaa itsensä, sinne jää 70 eiku..
Tää ois hyvä filosofian kysymys, koska onko kuollut enää ihminen?
Riittääkö ihmisyyteen pelkkä kroppa? Kuvitellaan, että voitaisiin siirtää aivoja paikasta toiseen, vaikka koneeseen. Esim. jos vaihdetaan tyypin A ja B aivot keskenään, kumpi henkilö A? Se, joka näyttää henkilöltä A (kroppa) vai se, jolla on henkilön A aivot? Useimmat sanonevat että jälkimmäinen?
Jos siirretäänkin henkilön A aivot robottikehoon, niin onko meillä nyt kaksi ihmistä (keho ja aivot) vai ainoastaan yksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ne elossa olevat jäisi sinne huoneeseen?
Mieti mitä itse teet jos olet samassa huoneessa kuin ampuja. Sitä et voi nyt tietää.
11?