LAPSUUDESTA eräs tosi häiritsevä muistikuva.. miten voin selvittää mitä se oikeasti oli
Muistan lapsuudesta sellaisen mielikuvan että leikin naapurin lasten kanssa metsikössä ja löydettiin jotkut hampaat. Näytti ihmisen tekohampailta. Käytiin sanomassa kavereitten vanhemmille ja heidän isä tuli katsomaan. Mutta siihen loppuu minun muistikuvat.
Näin jälkeenpäin olen miettinyt että olivatko ne ihmisen hampaat, tai eläimen.. ja pahimmillaan, oliko siellä peräti jotkin ruumiin jäänteet...
Toinen mielikuva mikä on nyt aikuisena alkanut vaivata on silloin tällöin mieleen tuleva mädäntyneen ruumiin haju. Enkä tiedä mistä tiedän että se olisi juuri ruumiin haju, jotenkin vaan luulen tietäväni? Mutta en saa tästäkään mitään käsitystä onko se oikea mielikuva ja mistä se tulee.
Tämä asia häiritsee, miten voisin alkaa selvittämään?
Kommentit (23)
Kysy asiasta vanhemmiltasi? Tai oletko pitänyt yhteyttä tähän kaveriin vanhempineen? Varmasti kertovat sinulle jos on jotain tuollaista ollut, et ole lapsi enää. Olettehan saattaneet löytää kuolleen eläimen?
Vierailija kirjoitti:
Kysy niiltä naapurin lapsilta.
Asiasta on 30v ja he olivat minua nuorempia. Pitäisivät varmaan hulluna jos alkaisin heitä etsimään jostain kysyäkseni tuollaista .😔
Kysyt siltä isältä ja lapsilta ym. paikallisilta ja omilta vanhemmilta jos joku muistaisi. Kirjastossa lue aikakauden paikallislehdet. Varmaan oli uutinen jos jotain oikeasti tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Kysy asiasta vanhemmiltasi? Tai oletko pitänyt yhteyttä tähän kaveriin vanhempineen? Varmasti kertovat sinulle jos on jotain tuollaista ollut, et ole lapsi enää. Olettehan saattaneet löytää kuolleen eläimen?
En ole ollut tekemisissä naapureiden kanssa lapsuuden jälkeen. Vanhempani ehkä voisivat tietää jos on jotain tietämistä, mutta aika iso kynnys jotenkin kysyä heiltäkään jostain syystä, kun voin olla ihan hakoteillä tässä asiassa.
Ap
Onko tää taas joku ketju missä Ap ei ota mitään neuvoja vastaan?
miten voi olla iso kynnys kysyä vanhemmilta jotain tollaista? Etkö voi kysyä ihan neutraalisti että muistaako ne että olisit lapsena tehnyt tuollaisen löydön, tai voithan heittää sen ilmoille sillee kevyestikin.
Et selvästi oikeasti edes halua ottaa selvää, kun taas mikään ei kelpaa :D
Paikka ja aikakin varmaan tiedossa, niin etsi esim. paikallislehden arkistosta juttua maastosta löytyneestä vainajasta. Mutta todennäköisesti mielikuvitus on sinulla vain lähtenyt kiitolaukalle.
No mitä muutakaan voit tehdä kuin kysyä niiltä jotka hommasta jotain voisi muistaa.
Muutoin unohdat koko jutun.
Onko tää taas joku trollaus. Epäiletkö vanhempiesi murhanneen jonkun vai mikset muka voisi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää taas joku ketju missä Ap ei ota mitään neuvoja vastaan?
miten voi olla iso kynnys kysyä vanhemmilta jotain tollaista? Etkö voi kysyä ihan neutraalisti että muistaako ne että olisit lapsena tehnyt tuollaisen löydön, tai voithan heittää sen ilmoille sillee kevyestikin.
Et selvästi oikeasti edes halua ottaa selvää, kun taas mikään ei kelpaa :D
No kyllä mä tiedostan että on varmaan vaan rohkaistuttava ja puhuttava vanhemmille asiasta ensin, vaikka tuntuu jotenkin vaikealta. Ehkä vaan pelkään että mitä sieltä pian paljastuu, tai toisaalta jos he ei tiedä mitään niin jää vaan vaivaamaan enemmän. Muutenkin olin kyllä jotenkin traumatisoitunut lapsi jostain ihmeen syystä vaikka perhe oli hyvä ja kaikki asiat hyvin, jotain kuitenkin lapsuudessa mikä aiheutti minulle ahdistusta enkä ole päässyt siihen kiinni mitä se voi olla, en tiedä liittyykö se tähän tapahtumaan mitenkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paikka ja aikakin varmaan tiedossa, niin etsi esim. paikallislehden arkistosta juttua maastosta löytyneestä vainajasta. Mutta todennäköisesti mielikuvitus on sinulla vain lähtenyt kiitolaukalle.
En muista tarkkaa vuotta, olin itse 5-7v.
Vierailija kirjoitti:
Siis mädäntyneen haju tulee "mieleen" vai haistatko sen nenässä?
No tämä on tavallaan hassu juttu, koska olen aikuisiällä menettänyt hakuaistini kokonaan. Silti "haistan" sen mädäntyneen hajun ajoittain, mutta ei se voi olla oikea hajuaistimus vaan aivojen tuotos.
Ap
Jännä. Mun mielestä olis ihan luonnollista kysyä vanhemmiltani: hei, muistatteko kun lapsena mä löysin kaverin kanssa metsästä hampaat? Kenenköhän hampaat ne oli? Mitähän siellä oli käynyt? Tuli mieleen yks päivä ja alkoi mietityttämään.
Sä oot kuitenkin onnellinen siitä, että muistat sentään omasta lapsuudestasi jotakin.
Itselläkin varmaan varhaislapsuus oli hyvä, vaan omia aitoja muistikuvia on vaan sieltä sun täältä eikä nekään ole kovin selkeitä. ☹️
Niin jos et tuollaista pysty vanhemmiltasi kysymään nin jotain outoa on 🙄
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Mun mielestä olis ihan luonnollista kysyä vanhemmiltani: hei, muistatteko kun lapsena mä löysin kaverin kanssa metsästä hampaat? Kenenköhän hampaat ne oli? Mitähän siellä oli käynyt? Tuli mieleen yks päivä ja alkoi mietityttämään.
En tiedä miksi tämä tuntuu niin vaikealta. Mutta täytyypä varmasti vaan tuohon tyylin kysyä vanhemmiltani.
Ap
Kysy niiltä naapurin lapsilta.