Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos vain te suomen läskivihaajat!

Vierailija
20.04.2013 |

Täältä ja muualtakin luin useaan otteseen olevani LÄSKI. Pituuteni on 165cm ja painoni oli silloin 65kg. Niin moni täällä hehkutti olevansa painoindeksiltään 20 jne. Joo myönnän että olen aina ollut herkkä arvostelulle. Päätin siis alkaa laihduttamaan. Paino putosi 57 kg vähemmällä syömisellä. Sitten sain kuulla olevani laihaläski, eli ei hyvä sekään. Nyt noin kaksi vuotta myöhemmin en enää pysty syömään, jos syön omenan lähden lenkille. Mitään rasvaista en voi edes kuvitella syöväni. Olen lääkärin valvivan silmän alla ja yritän päästä takaisin sinne normaaliin 60 -> painoon. Olen ollut sairaalahoidossa pariin otteesen ja lisää on varmaan tulosssa. Ei taida tämäkään olla ihan halpaa yhteikunnalle.

Lopettakaa edes puhumasta niistä laihoista läskeistä älkääkä tuijottako pelkkiä painoindekesejä. Täällä varmaan vierailee teinityttöjäki, olisitte edes heille järkevänä esimerkkinä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin asiaa! Painoindeksi EI ole suoraan verrannollinen ihmisarvoon, tai siihen millainen ihminen on.

Vierailija
2/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tervehdyt. Mutta jos syytät anonyymiä ihmisiä keskustelupalstoilla näistä ongelmistasi, ongelma on kyllä valitettavasti sinulla. En sano tätä ilkeyttäni, enkä halua sinulle pahaa oloa. Sinun kannattaisi voimistaa itsetuntoasi, jotta toisten ihmisten mielipiteet eivät vahingoittaisi sinua enempää. Kun omistaa terveen itsetunnon ja vähän medialukutaitoa, voi lukea keskustelupalstoilla vaikka mitä sontaa. Aika moni tietää, että netin keskustelupalstat ovat peetä täynnä. Ja jos ei osaa olla pahoittamatta mieltänsä siitä mitä keskustelupalstoilla sanotaan, yksinkertainen tapa on olla lukematta niitä palstoja sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle. Epäilen silti, että olet ollut niin herkkä kaikelle informaatiolle ja mielipiteille mitä painoon tulee, että kaiken olet itseesi imenyt ja enemmänkin.

Tuo sinun tilasi olisi voinut räjähtää alkuun mistä vaan, vaikka lehden otsikosta, väitän.

En silti väheksy, olen itse käynyt tuon läpi, tosin olin 26v kun aloin päästä siitä eroon, tosin suunta oli päinvastainen, hiukan. Liikun pyöreämpänäkin paljon, enemmän kun nyt kun taas paino laskusuunnassa, enkä edes laihduta. Liikkuminen on vaikeaa sairauteni vuoksi.

Itsellä painoa laskee varmaan stressi, erosin hiljattain ja olen laihtunut hyvin pienen ajan sisään 15kg. Hieman pelottaa kun en tee asian eteen varsinaisesti mitään, että kuinka pitkälle tämä jatkuu.

Olen yhtä mieltä siitä, että yhteisvastuullisuus tulisi olla ja terve toisesta välittäminen. Se on tärkeämpää kuin pari  liikakiloa tai rasvaprosenttia. Omalla käytöksellämme, me äidit näytämme esimerkkiä omille nuorillemme ja heidän kavereilleen. Tulisi ottaa vastuu puheistaan ja olla hienotunteinäen jos jollain tuttavalla on muutama lisäkilo Tai enemmänkin.

Mutta suurimman vastuun kantaa tämänkin sivuston ylläpitäjä! Kirjoittajat voivat olla yhtälailla 12v kuten lukijatkin!

Samoin media ylipäänsä, niiltä pitäisi vaatia vastuuta! Lehdissä ei saisi ruotia painoasioita pahalla, kuten ei telkkarissakaan eikä netissä.

Meidän aikuisten tulisi vaatia muutosta, äänestää jaloillamme, omien lastemme tulevaisuutta varten. Jotta heillä olisi helpompi maailma elää. Terveellisyys on hyvä asia kunhan se ei ole pakkomielle. Hulluinta mediassa on Henkkamaukan mallit, eli heillä on kuvastoissaan kuulemma superkauniita malleja ammatti-ihmisten mielestä, mutta he käyttäjätkin erikseen kasvomalleja sekä vartalomalleja, kuviin nämä yhdistetään eli ne ei ole todellisuutta.

Minusta ne ei ole edes kauniita. Minusta kauniita kuvastoja kuvineen on Elloksella ja Gudrun Sjödenillä. mutta nää onkin jo vaan mun mieltymyksiä.

Voimia ja paranemista. Se on vuosien työ, mutta jo iso apu kun tekstistäsi päätellen tiedostot tilanteesi hyvin. 

Terkuin: been there, done tuhat

Vierailija
4/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näihin lihavuuskeskuteluihin voi olla törmäämättä normaalissakaan elämässä. Töissä ja kaveripiirissä oli aina joku joka oli laiharilla ja haukkui pikkusen ylipainoisia. En siis syyllistä pelkästään keskustelupalstoja. Ymmärrän liikalihavuuden, mutta minä en missään vaiheessa ollut sellainen, ymmärrän sen nyt!  Ja huono itsetunto juontaa kaukaa menneisyydestä, nämä keskustelupalstat oli vain se viimeinen sysäys. Nyt opettelen parantumaan niin fyysisesti kuin henkisestikin hitain askelin.

ap

Vierailija
5/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä sinusta tuntuu! Olen ollut aina normaalipainoinen, mutta silti koulussa kaikki haukkuivat jo ala-asteella lihavaksi, rumaksi yms. Ensimmäisen kerran sitten ylä-asteen terkkarin tarkastuksessa terkkari huomautti minun olevan alipainoinen ja kyseli miten syön ja liikun. Siitä se valheidenvyyhti alkoi, ruoka oksennettiin pihalle tai ei syöty ollenkaan. Lopulta tajusin itse, kuinka alhaalla olen ja aloin tervehtymään. Nykyään, en enää välitä mitä muut ajattelevat minusta, minulla on 3 aivan ihanaa ja mielettömän rakasta poikaa, ihana avopuoliso joka muistuttaa minulle joka päivä, kuinka kaunis olen ja riitän hänelle juuri tälläisenä.

Tsemppiä siis sinullekin paranemiseen, sä selviät kyllä!

Vierailija
6/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi sulkea koko maailman suuta, voit muuttaa vain itseäsi. Samanlaisten houkutusten ja vaikeuksien ääellä ovat kaikki riippuvaiset ihmiset, mutta silti ympärillä on aina lääkkeitä, alkoholia, suklaata, seksiä jne... Mieleltään sairas joutuu kohtaamaan muita sairaita ja terveitä, syöpäsairas niitä jotka kitisevät ylipainoaan, köyhä kohtamaan varakkaita, puolisonsa menettänyt rakastuneita pariskuntia.

Näetkö, syy ei ole muissa ihmisissä eikä keskustelupalstoissa. Itsensä kanssa se taistelu on taisteltava. Niin joutuu masentunutkin tekemään. Masennusta ei kukaan käske toisen päähän tai onnellisuutta ei kukaan anna. Ne syntyvät korvien välissä.

Vierailija
7/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha syyttää muita ja varsinkaan tätä palstaa, kun omassa pääkopassa viiraa.

Vierailija
8/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan 164 cm ja 65 kiloa läski.

Vierailija
9/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli 165cm ja ja painoindeksi oli 23, mutta niin vain olin läski vielä painaiessani 48 kiloa. Tuolloin alussa olin terve, hyvin voiva ihminen. Nyt olen vain haamu.

Ja kyllä tiedän että syy on täysin minussa itsessäni, sitähän minä tässä juuri yritän sanoa. Mutta juuri tällaiset kaltaisesi läskikammoajat ei auta huonoitsetuntoista ihmistä ollenkaan. Uskon että tällä asenteella saat myös liikalihavat vain syömään lisää, et ainakaan kannusta heitä laihtumaan. Minulla asia oli päinvastoin, vaikka en ollut edes lihava.

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 09:51"]

[/quote]

Vierailija
10/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 09:59"]

Se oli 165cm ja ja painoindeksi oli 23, mutta niin vain olin läski vielä painaiessani 48 kiloa. Tuolloin alussa olin terve, hyvin voiva ihminen. Nyt olen vain haamu.

Ja kyllä tiedän että syy on täysin minussa itsessäni, sitähän minä tässä juuri yritän sanoa. Mutta juuri tällaiset kaltaisesi läskikammoajat ei auta huonoitsetuntoista ihmistä ollenkaan. Uskon että tällä asenteella saat myös liikalihavat vain syömään lisää, et ainakaan kannusta heitä laihtumaan. Minulla asia oli päinvastoin, vaikka en ollut edes lihava.

[/quote]

[/quote]

Sentti sinne sun tänne, 165 ja 65 on kyllä liikaa, en ainakaan itse voisi kuvitella painavani niin paljon. Painoindeksejä on ihan turha tuijottaa, totuus näkyy peilistä tai kameran kuvista.

Vierailija
11/11 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono on itsetunto sinullakin! Painoindeksistä on turha puhua, mutta myös ihmisestä jota ei ole koskaan nähyt!

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 09:59"]

[/quote]

[/quote]

Sentti sinne sun tänne, 165 ja 65 on kyllä liikaa, en ainakaan itse voisi kuvitella painavani niin paljon. Painoindeksejä on ihan turha tuijottaa, totuus näkyy peilistä tai kameran kuvista.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme