Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisten asioihin puuttuminen

Vierailija
02.07.2020 |

Ystäväni mies kohtelee todella huonosti vaimoaan ja oikeastaan koko perhettä. Ystäväni on niin masentunut ja alistunut, ettei osaa puolustaa itseään. Henkinen väkivalta on pahinta, mutta lievää fyysistäkin on. Tekisi mieli puuttua asiaan siis puhua tälle miehelle. Onko se meidän ystävyyden loppu? Jos olisit ystäväni tilanteessa mitä apua toivoisit. Toki olen yrittänyt kuunnella/ tukea. Mutta tää vaan pahenee ja jatkuu.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ystävyyden loppu, mutta ottaisin sen riskin. Saatat muuten itse saada köni isi jos väkivaltaiselle miehelle puhut.

Vierailija
2/4 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi asialle mitään puuttumisella. Päin vastoin, ole tukena ystävällesi ja yritä saada HÄNET ymmärtämään, että on ansainnut parempaa elämää.

Jos sekaannut asiaan ja puhuttelet miestä, ystäväsi katkaisee välit sinuun. Tämä voi olla sinusta ikävää, mutta totuus on se, että se mies on ystävällesi paljon tärkeämpi kuin sinä, tai koko elämä. Noita on nähty niin paljon, että ystävät ovat "pelastaneet" naisen väkivaltaisen miehen kynsistä, mutta hän on palannut takaisin miehen luo ja hylännyt ystävät.

Tähän pätee sama kuin alkoholismiin: ei ulkopuoliset voi mitään, vain itsensä voi pelastaa sitten kun sitä haluaa.

Jos perheessä on lapsia, voit tehdä lastensuojeluilmoituksen. Se edellyttää sitä, että osaat hyvin tarkkaan kertoa, mitä tapahtui ja milloin, ja miten lapset siitä kärsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et voi asialle mitään puuttumisella. Päin vastoin, ole tukena ystävällesi ja yritä saada HÄNET ymmärtämään, että on ansainnut parempaa elämää.

Jos sekaannut asiaan ja puhuttelet miestä, ystäväsi katkaisee välit sinuun. Tämä voi olla sinusta ikävää, mutta totuus on se, että se mies on ystävällesi paljon tärkeämpi kuin sinä, tai koko elämä. Noita on nähty niin paljon, että ystävät ovat "pelastaneet" naisen väkivaltaisen miehen kynsistä, mutta hän on palannut takaisin miehen luo ja hylännyt ystävät.

Tähän pätee sama kuin alkoholismiin: ei ulkopuoliset voi mitään, vain itsensä voi pelastaa sitten kun sitä haluaa.

Jos perheessä on lapsia, voit tehdä lastensuojeluilmoituksen. Se edellyttää sitä, että osaat hyvin tarkkaan kertoa, mitä tapahtui ja milloin, ja miten lapset siitä kärsivät.

Tämä! Itse olin väkivaltaisessa suhteessa, ja ystäväni yritti saada minut pois siitä.

En kuunnellut, koska olin niin kovin alistunut, etten enää osanut ajatella selkeästi.

Lopulta törmäsin toiseen mieheen, joka näytti minulle mitä rakkaua on. Kliseisesti sanottuna.

Se tajuaminen käy henkilökohtaisella tasolla jokaisella itsellään. Toki voit edesauttaa tilannetta olemalla tuki ja järjenääni ystävällesi.

Vierailija
4/4 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ymmärtää jos ymmärtää.

Hän ehkä myös haluaa elää noin.

Pelastin vuosia siskoani kunnes tajusin että hän hakee aina uuden hyysättävän koska itse haluaa. Nyt on taas uusi mt-potilas nurkissa. Passaa ja paapoo ja voitelee oikeasti jopa voileivät keski-ikäiselle miehelle!

Minulta vaatii vaihteeksi rahaa itsemurhalla uhkaillen. Haluaa maksaa työttömälle miehelle jonkin ihmekoulutuksen...