Häät, kun ei ole siskoja, ystäviä tms jotka auttaisivat järjestelyissä?
Me ei olla naimisissa. Ehkä voitaisiin ollakin, jos olisi lähipiirissä innokkaita, jotka auttaisi häiden järjestelyissä. Olen vähän kade pareille, joilla on paljon innokkaita auttajia. Meillä kaikki tulisi vain valmiiseen pöytään. Jos se naimisiinmeno olisi tärkeää, niin pääsishän sitä naimisiin ilman juhliakin, mutta eipä sit vaan ole tullut mentyä.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 16:03"]
Ketä ne vieraat sitte olis, jos teillä ei ole ystäviä/kavereita?
[/quote]
On mulla sisaruksia, sukulaisia, ystäviä jne. Joko asuvat kaukana tai perheellisiä, kiireisiä omissa touhuissaan. Ei sellaisia jotka olis innokkaina talkoissa tai hääjärjestelyissä. valmiit bileet kyllä kelpaa.
ap.
Ei kai kaikilla mitään apujoukkoja hääjärjestelyissä ole? Ei meillä ainakaan. Miehen kanssa kahden järjestettiin, tulipahan ainakin meidän näköiset :) Ihanat juhlat, ihanat muistot ja ihana mies - ihanat on ystävätkin!
Mitä järjestelyjä tarkoitat? Pitopalvelun valitsemista tms?
no hitto, missä tässä on ongelma? Pidätte itse sellaiset häät kun keskenänne saatte aikaan.
Mä en ainakaan haluaisi käyttää aikaani kenenkään häiden parissa tuusaamiseen. Vastaavasti en ikipäivänä odottaisi keneltäkään vastaavaa myöskään itselleni. Jokaisella on oma makunsa ja kriteerinsä. Jumankekka jos pitäisi tässä töiden, perheen ja vähäisen vapaa aikansa ohessa askarrella jotain härpäkkeitä jonkun täydelliseen päivään. Ennemmin vaikka hetki av:lla.
Mitä talkoita? Minä varasin tilan koristeluineen, ruokineen ja juomineen. Ohjelman tilasin myös ja musiikin. Se oli siinä. Ei ollut kaasoja eikä betmaneja. Miksi häät pitää tehdä talkoilla? Mä luulen, etten ikinä suostuisi edes kenenkään kaasoksi, koska ei kiinnosta juurikaan mikään talkoilu. :)
Miksi pitäisi olla mukana talkoissa?
Itse järjestimme häät kahdestaan eli tilattiin pitopalvelu, varattiin kirkko, juhlapaikka ja kuvaaja, ja tilattiin kutsut netin kautta, samaten ohjelmalehtiset. Ei mennyt aikaa paljon ja ystävät ja sukulaiset oli onnessaan, kun saivat juhlia meidän avioliittoa eivätkä työskennellä monta päivää talkoissa.
Ennen on voinut olla erilaista, mutta nykyään ihmiset ovat vain kiireisiä ja/tai asuvat kaukana toisistaan. Meistä oli ihanaa kun ihmiset näkivät niin paljon vaivaa meidän eteemme, että tulivat juhlimaan. Monelle ihmiselle se tarkoitti matkustamista kaukaa (kuluja!) ja koko viikonlopun tai lähes koko viikonlopun uhraamista matkustamiseen/juhlimiseen ja joissain tapauksissa vielä yhtä tai kahta hotelliyötä. Mielestäni siinä oli jo enemmän kuin tarpeeksi osoitusta siitä, että me olemme heille tärkeitä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 16:07"]
Mitä järjestelyjä tarkoitat? Pitopalvelun valitsemista tms?
[/quote]
No jos jotain ohjelmaa vaikka hääpaikalla ja koristelua. Joillakin jopa tarjoilut tekee suku, ja ihan omasta aloitteestaan. Opastekyltit hääpaikalle tms, kaikkia olen nähnyt ihmisten puuhaavaan toisten häiden eteen.
Oletko itse auttanut omien ystäviesi tai sukulaistesi hääjärjestelyissä?
Elämästä saa vaikeaa jos niin haluaa.
Ihan oikeasti joillakin on sukulaisia tai ystäviä jotka ihan mielellään ja aktiivisesti auttavat häiden järjestelyissä. Usein kyllä näiden häiden päähenkilöt sitten jossain vaiheessa toivovat ettei näin ole kun koristeluihin käytetään heidän rahaa paljon enemmän kun oli tarkoitus ja koristeet ovat "väärän värisiä tai tyylisiä" jne. Tai "auttajat" järjestävät sellaista ohjelmaa jota naimisiin menijät eivät haluaisi jne.
Me järkättiin pääosin itse kaikki mitä nyt anoppi auttoi jonkin verran. Tuli pienet, yksinkertaiset ja meidän näköiset häät. Enkä ole kenelleekkään "velkaa" eikä mennyt välit kun teetään väkisin muilla asioita joita he eivät haluaisi tehdä tai muut tekevät "väärin" asioita.
Toki jos häiden järjestäminen kaatuu tuollaiseen syyhyn niin voi olla parempi ettei mene naimisiin vielä. Ehkä sitten vähän isompana kun voi tarvittaessa askarrella itse niitä opastekylttejä vaikka kuukausia ennen. Ohjelmana voi olla vaikka vain kivaa musiikkia ja seurustelua. Ehkä jotain pihapelejä tarjolla jos kesähäät. Ei mitään pakollisia "tekohauskoja" juttuja. Sitäpaitsi voit yllättyä kun alatte järjestämään häitä niin ehkä joku jopa kysyy tarvitko apua. Tai kysy sitten yksilöidysti lähimmiltä ystäviltä/siskoilta tai vastaavilta esim. voisitko järjestää jotain ohjelmaa/leipoa sellaisen ihanan kuivakakun häihimme. Joko suostuvat tai sitten ei.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 16:16"]
Oletko itse auttanut omien ystäviesi tai sukulaistesi hääjärjestelyissä?
[/quote]
Tässäpä minuakin kiinnostava kysymys?
Niissä järjestelyissä ei nyt niin paljoa ole hommaa. Parempi jollette mene naimisiin jos se on noin hankalaa. Älkääkä hankkiko lapsia, niistä vasta vaivaa onkin jos joutuu itse hoitamaan.
Me haluttiin järjestää häämme ilman apujoukkoja ja nimenomaan siten että kaikki pääsisivät valmiiseen poytään juhlimaan enkä todellakaan halunnut sen miljoonaa mielipidettä mitä juttuja häissä kuuluu olla, toimi hyvin mun äiti jaksoi olla hetken aikaa loukkaantunut ettei apua kaivattu mutta nauttikin sitten huolettomasta päivästä täysin siemauksin.
Mekin vuokrattiin kaunis paikka, hyvät ruuat, juomat ja tarjoilut sekä bändi. Ei siinä talkoita tarvittu. Kutsut ja kiitoskortit tilasin netistä. Parin ystävän pyysin makutuomareiksi yhtenä iltana, kun piti uloasuja, menuita ym päättää lopullisesti. Arvostin sitä apua suuresti, mutta ei olisi tullut mieleenkään teetättää muilla konkreettisesti töitä. Kaikilla on nykyään netti, josta saa reittiohjeet ja melkein kaikilla navigaattorit. Ihmettelen sitä pahvikylttikulttuuria, joka ihan turhaan häihin liitetään. Älä turhaa sellaisia rakentele.
Hauskoja häitä! Jos kerran olet jo useammissa häissä ollut mukana talkoissa, tiedätkin varsin hyvin mitä asioita tulee huomioida.
Siis hetkinen, kirjoitit että "valmiit bileet kyllä kelpaa". ovatko häänne mielestäsi vain bileet?
mun mielestä häihin kutsutaan ihmisiä juhlistamaan teidän avioliittoanne, se on se juhlien pointti. haluatte siis jakaa tämän ison tapahtuman läheistenne kanssa.
miksi oletat, että muiden pitäisi auttaa?
joo, arvaat varmaan, että ihan itse mekin järjestettiin omat häämme, kutsuttiin kaikki läheiset täydestä sydämestä ilmaisiin bileisiin, koska halusimme juhlia heidän kanssaan.
Emmä ymmärrä sua...
Ketä ne vieraat sitte olis, jos teillä ei ole ystäviä/kavereita?