Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tiukka kuri pitää olla 3,5 v pojalle, joka

Vierailija
17.04.2013 |

Tekee tahallaan kiellettyjä asioita piirtää pöytään, kiusaa, ei tottele vaan jatkaa ja jatkaa kunnes karjun. Pukeminen ja uloslähtö on yhtä huutamista äiti pue sinä minut, kun juttelen puhelimessa järjestää aina jonkun draaman, kaupassa kerää kaikki kielletyt herkut jne, koheltaa kokoajan. Ruokailutilanteet kotona pyörimistä ja muualla kans, keskittyminen hankalaa. On tosi ulospäinsuuntautunut, keskittyy siihen mistä kiinnostunut. Miten saan pojan rauhoittumaan, kun tuntuu että itsekään en jaksa tota kohellusta.... Kertokaa kokeneemmat.Saa myös yksilö huomiota. Kotihoidossa on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähylle (myös kaupassa!) ja ruokailussa häiriköidessä poistetaan pöydästä varoituksen jälkeen. Ihan silkkaa uhmaahan tuo on, mutta ei se mun mielestäni ole mikään syy luistaa kurista. 

Vierailija
2/4 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika rakastaa,anna olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa neuvoa, koska itse menen sieltä mistä aita on matalin oman nelivuotiaani kanssa.:) Eli paljon fyysistä rasitusta, ja joka päivä kunnon leikit kavereiden kanssa. Ollaan ulkona aamusta iltaan (minulla siis kaksi tuollaista koheltajaa, nelivuotias ja kaksivuotias) ja välillä käydään sisällä sen verran että pojat vetää kattilallisen sapuskaa ja kaatuvat illalla 12 tunnin yöunille. Elämä sisätiloissa on tällä lailla helppoa, koska pojilla ei energia enää riitä höpöhommiin.

Mutta jos kaupassa lapset ovat riehuneet, on kaupasta lähdetty pois. Jos jotain on menty höseltämään siellä, heitetty tuotteita maahan tms, pyydetään anteeksi huonoa käytöstä kauppiaalta (on lähikauppa ja kauppias meille tuttu). On toiminut molemmilla nyt kerrasta. Totta kai ennen kauppaan menoa kerron mitä ostamme, ja sitten mennään kuin juna pisteestä A pisteeseen B eikä jäädä välille miettimään että mitäs tänään ostettaisiin.

Ulos puen isomman useinkin, jos näyttää että se homma menee nopeammin niin. En oikein näe sitä kasvatuksellisena asiana, jos taustalla on lapsen tarve saada olla hetken aikaa pieni jälleen ja istua äidin lämpimässä sylissä kuten pienempi sisarus heti sitten.

Jos ja kun lapset on piirtäneet oveen tms. ja sotkeneet, niin hakevat pesuaineet ja rätin ja hinkuttavat kunnes ovat saaneet piirustuksensa puhtaaksi.

Ruokailutilanteissa syödään se mitä syödään, ja sitten pois pöydästä. Olen itse usein niin nälkäinen siinä vaiheessa, ettei hermo kestä kuunnella höpötystä.

Minulla ei hermo ole mistään pisimmästä päästä, ja jos lapset ovat tahallaan tottelemattomia, niin SUUTUN ja se on heistä niin hirveää, että tekevät yleensä sen mitä käsken tekemään. 

Vierailija
4/4 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika usein kovassa kurissa käy noin. Lapsi kärttää huomiota ja sen saa tekemällä jotain kiellettyä. 

Voisitko kokeilla myönteistä huomiota Ja kerrot ennen kaikkea mitä odotat lapsen tekevän. Kiellät harvoin, mutta ohjaat oikeaan tekemiseen. 

Lapsi on oppinut siihen, että äidin sana on merkityksellinen vasta kun se tulee huutamalla. Lopeta huutaminen, siitä ei ole hyötyä. Komennat ihan max kolme kertaa ja sitten pitää tapahtua. Sun auktoriteetti menee jos huomautat samasta asiasta monta kertaa. Jos lapsi ei pue kun pyydät, niin sitten sinä puet. Tärkeintä on se, että tulee puetuksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan