Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva! Sain viimeinkin työpaikan ja työsopimuksen, mutta

Vierailija
17.04.2013 |

Mutta en tiedä millä rahalla elän.Työttömänä elin kituuttamalla, mutta nyt saatuani työpaikan elän vielä enemmän kituuttamalla. Työsopimus on 20h/vko, hitusen alle 10e/tunti. Tykkään olla työssä, mutta rahallinen tilanne meni vielä huonommaksi. Jonkin verran ottaa päästä! Kiitos että sain purkautua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bruttotulosi eivät muutu isommaksi, mahdollisiin tukiin työpaikka ei vaikuta. Sen lisäksi muistathan, että palkkatulon vero on aina pienempi kuin työttömyysetuuksien verotus. 

Vierailija
2/11 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela lopetti samantien asumistukeni kun ilmoitin työttömyyden loppuvan. :( Toki voin hakea asumistukea uudestaan, mutta aikansa menee ennenkuin uusi päätös tulee. 
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:43"]

Kela lopetti samantien asumistukeni kun ilmoitin työttömyyden loppuvan. :( Toki voin hakea asumistukea uudestaan, mutta aikansa menee ennenkuin uusi päätös tulee. 
Ap

[/quote]

Saat soviteltua päivärahaa lisäksi.

Vierailija
4/11 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ainakin kaikki mahdolliset tuet, eli soviteltua päivärahaa ja asumistukea, ja pyydä lykkäystä kaikkiin mahdollisiin maksuihin, jos et saa ajoissa riittävästi rahaa.

Vierailija
5/11 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soviteltua päivärahaa? En ole kuullutkaan sellaisesta. Työkkäri, eikä Kelakaan ei maininneet mitään sellaisesta. Kaikkiko pitäisi itse tietää? :( 
Kiitos vinkistä, alan ottamaan selvää. 
Ap

Vierailija
6/11 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:05"]

Soviteltua päivärahaa? En ole kuullutkaan sellaisesta. Työkkäri, eikä Kelakaan ei maininneet mitään sellaisesta. Kaikkiko pitäisi itse tietää? :( 
Ap

[/quote]

Ja jos näidenkin jälkeen jää vajetta, niin soppalasta saa sitten loput. Vaikka muistelen sen joskus tuntuneen vähän hassulta, että vaikka töissä kävi, niin silti piti hakea toimeentulotukea sen pari kertaa. :D Mutta minkäs teet.

Vierailija
7/11 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista vielä tessistä onko palkka varmasti oikea? Kuulostaa aika pieneltä jos olet ammattilainen.

Vierailija
8/11 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä enemmän saat kuin työttömänä. Saat sen sovitellun päivärahan tosiaan vielä päälle. Eikä asumistukea tosta noin vaan katkaista kun saa töitä, ei se mikään työttömille tarkoitettu tuki ole vaan sitä saa työssä käyvät pienituloiset myös. Kyllä olen saanut aina osa-aikatyössäkin enemmän rahaa kuin työttömänä.

Vierailija
9/11 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:05"]

Ap

[/quote]

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/120202145521EH

Jos kuuluisit työttömyyskassaan saisit 

http://www.ytk.fi/fi/ansioturvan_abc/soviteltu_paivaraha/

Vierailija
10/11 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans noin eli oon osa-aikainen 30h/vko ja asumistukea saan, soviteltua saan, sossusta saan. Eli käytännössä sama jos makais kotona, mutta vaivaa työnteosta ei olisi. Meidän alalla on kaikki vuoden 2009 jälkeen ollut osa-aikaisina ja vain esimiehet kokopäiväsinä. Sitä odotellessa että sais vihdoin kokoaikatyön!

Vierailija
11/11 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:27"]

Mutta en tiedä millä rahalla elän.Työttömänä elin kituuttamalla, mutta nyt saatuani työpaikan elän vielä enemmän kituuttamalla. Työsopimus on 20h/vko, hitusen alle 10e/tunti. Tykkään olla työssä, mutta rahallinen tilanne meni vielä huonommaksi. Jonkin verran ottaa päästä! Kiitos että sain purkautua.

[/quote]

No ehkä nyt saat helpommin täysipäiväisen paikan kun sinulla on tuo :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi