Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyihmiset luulee että jälkikasvun haluaminen olisi joku ominaisuus ihmisessä! Miksi olisi?

Vierailija
01.07.2020 |

Koko ihmislajin ajan tarvittu vain himoa. Se alkaa syttyä teininä ja tuloksena suhteellisen nopeasti on ollut lapsi. Jos hormonit ei ole saanut äitiä rakastumaan lapseen, lapsi on kuollut pois. Seurauksena on, että biologisesti seksinhimo ja synnytyksen hormonit ovat meidät elossa pitäneet. Naisen seksinhimo ei ole ollut edes niin tärkeää, mies vahvempana riittää.

Lapsen ”haluaminen” on modernin ihmisen väite ja fantasia. Voi toki toteutua monissa ihmisissä, mutta ei sitä tarvittu ole.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suvunjatkaminen ole yksi keskeisistä kriteereistä, jotka erottavat eläinkunnan esim. kivistä?

Vierailija
2/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulemme olevamme niin kovin tietoisia. ”Jos mies ei halua lapsia niin miksi se ei voisi sitten harrastaa seksiä vanhankin naisen kanssa”. Voi ja harrastaakin. Mutta jos miehet olisivat viimeiset tuhannet vuodet VIEHTYNEET hedelmättömistä naisista, ei sellaiset ole synnyttäneet jälkeläisiä ja ominaisuus viehtyä vanhoista naisista ei ole lisääntynyt ihmislajin keskuudessa.

Olemme alkukantaisia otuksia halusimme tai emme

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös suvunjatkaminen ole yksi keskeisistä kriteereistä, jotka erottavat eläinkunnan esim. kivistä?

On hengittäminenkin mutta sekin tapahtuu ihan meidän päättämättämme. Kuten on tapahtunut lisääntyminenkin.

Vierailija
4/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit nyt suoraan sanonut: ”luin pelkän otsikon laiska kun olen”

Vierailija
5/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö kiima ole sitten lapsen haluamista. Kyllä äidinrakkaus syttyy kun lapsi on saatu, sitä ennen vain iskee munankaipuu.

Minä ainakin olen jokaisesta miehestä joka on minua pannut, miettinyt millaisen jälkeläisen sen kanssa saisin,,

Vierailija
6/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei vaikka 3000 vuotta sitten olisi enää haluttu jälkikasvua, niin meitä ei olisi.

Vierailija
7/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö kiima ole sitten lapsen haluamista. Kyllä äidinrakkaus syttyy kun lapsi on saatu, sitä ennen vain iskee munankaipuu.

Minä ainakin olen jokaisesta miehestä joka on minua pannut, miettinyt millaisen jälkeläisen sen kanssa saisin,,

No öö ei. Varmaan sellaisilla ”äidiksi syntyneillä”. Itse en kyllä lapsia sängyssä ajattele :D

Vierailija
8/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei vaikka 3000 vuotta sitten olisi enää haluttu jälkikasvua, niin meitä ei olisi.

.

Jos 16v haluaa nusauttaa niin onko hän halunnut lasta vai nusauttaa? Lapsi syntyy ja hormonien ansiosta siihen rakastuu ja pitää huolta.

Lasta ei ole ”haluttu” missään vaiheessa, ainoastaan nusua ja sitten hormonit on saanut aikaan sen että lapsi on tärkeä.

Vierailija
9/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä näyttää kun 70 äö ihminen luulee kuulostavansa fiksulta ja oivaltavalta.

Ai lapsia on ennen perhesuunnittelun aikakautta syntytyt muutenikin kuin siten että niitä olisi haluttu? Voi helvetti voitat tuon tajuamisella varmaan nobelin.

Vierailija
10/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hormonit tässä kolmenkympin molemmin puolin on aiheuttaneet jotain kummaa. Himo on oikeastaan vähentynyt mutta hoivavietti puskee esille.

Lapsen haluamisessa on kyse myös psykologiasta: ihminen tajuaa kuoleman. Elämän loppuminen ahdistaa ja haluaa jättää maailmaan jotain jatkuvaa. Harva meistä on muuten hirveän ihmeellinen älyltään tai lahjoiltaan, joten suvun jatkaminen on ainoa tapa jättää jotain itsestään.

Vierailija
11/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni sanoin ”Ei niitä lapsia ennenkään haluttu, niitä vain tuli”

Vierailija
12/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne hormonit tässä kolmenkympin molemmin puolin on aiheuttaneet jotain kummaa. Himo on oikeastaan vähentynyt mutta hoivavietti puskee esille.

Lapsen haluamisessa on kyse myös psykologiasta: ihminen tajuaa kuoleman. Elämän loppuminen ahdistaa ja haluaa jättää maailmaan jotain jatkuvaa. Harva meistä on muuten hirveän ihmeellinen älyltään tai lahjoiltaan, joten suvun jatkaminen on ainoa tapa jättää jotain itsestään.

Voi olla totta. Silti 3000 vuotta sitten olisit jo äiti, halusit sitä tai et. Sen takia lapsen haluaminen biologisena ominaisuutena ei ole määrännyt kenenkään lisääntymisestä mutta on voinut olla olemassa siitä huolimatta. Ei kukaan kiistä tuntemuksiasi, mutta märehdimme niissä nykyihmisenä vain siksi että meillä on ehkäisy ja lapsettomuuteen salliva kulttuuri.

Vierailija
13/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen harrastaa seksiä ihan enimmäkseen vain seksin itsensä takia, ap.

Mutta siinä olen samaa mieltä, ettei lapsien haluaminen ole sen kummempi geeni. Se on enemmän kulttuurisidonnaista ja tilannesidonnaista kuin synnynnäistä siinä mielessä, että joillain sellainen geeni olisi ja toisilla ei.

Jos on hyvät lapsuudenkokemukset ja näkee hyviä ja positiivisia esimerkkejä perhe-elämästä ympäristössään JA yhteiskunta tukee lapsiperheitä, ihminen on taipuvaisempi hankkimaan lapsia, jos omaa sellaisen kumppanin, joka ajattelee samalla lailla.

Vierailija
14/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Lapsen tekeminen voi olla ikävä kokemus, joka on vain tehtävä saadakseen lapsen.

Vierailija
15/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pappani osasi peppupanon jalon taidon. Isäni on ainoa lapsi.

Vierailija
16/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaten äitiäni: ''Älä ota miestä tai saa lapsia''

Kyseessä on erittäin katkera ihminen joka olisi halunnut elää sinkkuna ja lapsettomana. Yhdenillan vahingosta suku painosti menemään naimisiin joten siinäpä sitten oltiinkin :P

Vierailija
17/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kannattaa katso Seksi-Suomen historia jakso 3  Yle Areenasta. Siitä ei oikeasti ole edes kauaan, kun ehkäisyä ei ollut noin vaan saatavilla. Vielä 70-luvullakin mentiin naimisiin sen ekan kumppanin kanssa, kun tultiin vanhingossa raskaaksi.

Vierailija
18/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valossa nykykeskustelu lapsien haluamisesta on helvetin absurdi. Koska jos ei halua lapsia niin kokee olevansa vääränlainen, eikä edes harkitse perhettä. Vaikka on ihan samanlainen kuin suuri osa ihmisistä historiassa. Jos kokee haluavansa perheen ja olevansa kykenevä sellaisesta (miehenä tai naisena) huolehtimaan, niin ne olisi tärkeämpiä asioita miettiä.

Vierailija
19/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen harrastaa seksiä ihan enimmäkseen vain seksin itsensä takia, ap.

Mutta siinä olen samaa mieltä...

Niin... niinhän mä just sanoin. Himo. Ei muuta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi