Miehet. Hankkikaa tanssitaito ja menkää lavatansseihin.
Kammatkaa tukka ja liukkaat kengät jalkaan. Partnereista on pulaa.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Menin tanssikurssille ja yritin oppia mutta en vai osaa seurata rytmiä vaikka kuulen sen. Olisi miehenä hauskaa jos osaisi tanssia mutta ei.
Kyllä se sieltä tulee aikanaan. Miehen kuuluu kuitenkin ohjata sitä menoa ja nainen seuraa aavistuksen verran perässä. Yhtyeet soittavat biisinsä vähän eri tahtiin kuin on kurssilla totuttu ja sen oppii näkemään vasta pitkän ajan kuluttua. Kuuntele sitä rumpalia, sillä rytmi tulee sieltä ja laulaja saattaa seurata sitä vähän omia aikojaan, koska kaikilla ei välttämättä ole omaa yhtyettä. Tukipisteitä voit kysyä kurssilla, ymmärrät mistä yritän kertoa;-)
Lavatanssit ovat nykyään, tai siis ennen koronaa, ihan kuntourheilua. Ei sieltä haeta mitään seuraa vaan tanssitaan koko ilta hiki hatussa. Ei edes saa puhua, se haittaa tanssia. Kädenalitansseja viuhdotaan tuli mikä kappale tahansa.
Osalla on vissiin sykemittaritkin. Miehet vaihtaa paitaa, on olemassa ihan joku tekninen paita kin tanssia varten ettei niin himoa. Naisilla tanssilenkkarit ja rannekukkarot.
Lisäksi tanssivat vaan tuttujensa kanssa. Käyvät samoilla tanssileireillä ja tulevat matkailuautoilla.
Vierasta ihmistä ei haeta.
Voi kun vielä palaisikin se aika kun tanssittiin ihan paritansseja ja ihmiset osasivat kunnon humppaa, valssia ja muita joissa vaadittiin rytmitajua ja askeleet piti sopia yhteen. Kuinka ihanaa oli kun tuli kaunis valssi ja oli hyvä viejä. Miehet ja naiset juttelivat ja tuntemattomiakin haettiin tanssimaan. Jopa saattoi löytää sieltä kumppanin. Voi, ne ajat ovat menneet.
Kyllä sen olen kuullut, että jos askeleet sopivat tanssissa hyvin yhteen niin sopivat yhteen muissakin asioissa.
Pitää aika paljon paikkansa, olen aikoinani niin paljon tanssinut.
Apua, ei siis himoa vaan hikoa. 😁
No sopiva se himokin nykyään lavatansseihin, pelkäävät vissiin että tulee himoa. Että se haittaa tanssimista. Siksi se tekninen paita. 😁
Miten se on asenteesta kiinni jos nykyään haetaan vain tanssikursseilta tuttuja?
Kun on miesten haku niin et paljon naisena voi kuin seistä tai istua ja odottaa, että joku hakisi.
En ala ketään miestä suoraan alkaa intensiivisesti tuijottaa tai vinkata, että hakekaa nyt mua. Jos olen näteissä vaatteissa ja laittanut itseni kivasti niin mitä muuta voisi tehdä? Typerää siinä on itsekseen tyhjää naureskellakaan tai muuta.
Ne, jotka puhuvat, että "on asenteesta kiinni" eivät ole tuntemattomana käyneet tanssilavalla naisena. Kun naisia on ainakin kymmenkertainen määrä ja osa miehistä ei edes tanssi. Ja loput hakee tosiaan niitä tuttujaan. Ja kädenalitansseja miltei kaikki.
Miehet teputtaa paikallaan jalan painoa puolelta toiselle vaihtaen ja naisen pyörivät miehen edessä kuin väkkärät. Käsillä tehdään mitä monimutkaisempia kiemuroita. Välillä tuntuu, että itsekin sekoavat niihin. Pääasia taitaa olla miten kädet saadaan eniten monimutkaisiin vänkyröihin. Että muut huomaavat, että kyllä me osataan. Että monet kurssit on käyty.
Ei niin. Lippu on kallis ja matkat päälle.
Vierailija kirjoitti:
En hanki enkä mene koska ei voisi vähempää kiinnostaa joku tanssiminen.
Juuri näin. En ala hiihtämään sen takia, että joku hiihtäjänainen kiinnostaa. Se on ainoastaan säälittävää. Tässä on kyse ihan samasta - ei se harrastus muutu sen mieluisammaksi vaikka sitä naisen toivossa tekisikin.
Naiset sitävastoin harrastavat mitä vaan, etenkin nuoret, ihan yhdessäolon takia.
Sitten sä löydät sen raikkaan maalaisnaisen, etkä elämässäsi enää koskaan istu hyvällä omallatunnolla baarissa.
Ennen vanhaan muuten tanssittiin siksi, että se oli ainoa konsti monelle päästä naista edes koskettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on asenteesta kiinni jos nykyään haetaan vain tanssikursseilta tuttuja?
Jos omat taidot ovat vajavaiset ja sen puolen hieman ujo, niin helpompi kai sitä tuttua on hakea.
Vierailija kirjoitti:
Kun on miesten haku niin et paljon naisena voi kuin seistä tai istua ja odottaa, että joku hakisi.
En ala ketään miestä suoraan alkaa intensiivisesti tuijottaa tai vinkata, että hakekaa nyt mua. Jos olen näteissä vaatteissa ja laittanut itseni kivasti niin mitä muuta voisi tehdä? Typerää siinä on itsekseen tyhjää naureskellakaan tai muuta.
Ymmärrän pointin. Etenkin kun miehiä lavalla on vähemmän, niin voi jonkun vaisen osalta tanssiminen jäädä vähäiseksi vaikka taidot olisivat hyvät mutta kun "ei tunne ketään"
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka puhuvat, että "on asenteesta kiinni" eivät ole tuntemattomana käyneet tanssilavalla naisena. Kun naisia on ainakin kymmenkertainen määrä ja osa miehistä ei edes tanssi. Ja loput hakee tosiaan niitä tuttujaan. Ja kädenalitansseja miltei kaikki.
Kädenalitanssit ovat senverran ehkä uudempi ja toisaalta monimutkaisempi juttu, että helposti haetaan vain sellaisia, joiden tiedetään tanssivan moisia. Mutta monasti omalla kohdalla partneria on voinut viedä Foksin askelin, jos tiedusteltaessa ei partneri ole osannutkaan vaikkapa Fuskua.
Toisen osapuolen taidoilla sitä pitää mennä eikä elvistellä omilla taidoillaan
Vierailija kirjoitti:
Miehet teputtaa paikallaan jalan painoa puolelta toiselle vaihtaen ja naisen pyörivät miehen edessä kuin väkkärät. Käsillä tehdään mitä monimutkaisempia kiemuroita. Välillä tuntuu, että itsekin sekoavat niihin. Pääasia taitaa olla miten kädet saadaan eniten monimutkaisiin vänkyröihin. Että muut huomaavat, että kyllä me osataan. Että monet kurssit on käyty.
No ruotsalainen Bugg kyllä osuu tuohon kategoriaan aika pitkälle. Varmaan kehittynyt siten, että mies on saatu tanssittamaan tansiihaluista/taitoista naista. Muissa lajjeissa kyllä liikkuminen on fifty-sixty
Vierailija kirjoitti:
Jos on kurssit käyty ja tanssitaito kohallaan, tukka kammattu sekä liukkaat kengät, niin pääseekö saatille ja saako pesää?
No jos ahkerasti lavoja kiertää ja noiden mainitsemiesi seikkojen lisäksi osaa käytöstavat, niin voisim omien havaintojen perusteella sanoa, että kyllä saldo plussan puolelle jää.
Varmaan onnistuu jopa aikamoisella prosentillakin alkuunsa, mutta myöhemmin voi olla, että maine alkaa kulkemaan edellä ja jalat menee ristiin.
Käykö joku alle 60-vuotias lavatansseisa? Vinkkinä: enää ei eletä 70-luvulla.
Mua aina huvittaa, kun kuulen tämän neuvon, koska suurin osa tuntemistni miehistä inhoaa sekä tanssimusiikkia että paritanssia. Jos hommaa puolison sitä kautta, saa taatusti ihan erilaisista asioista pitävän naisen.
Kännissä osaan tanssia vaihtoaskelilla ja valssia. Muuten ei. En tietysti edes muista enää, miten ja missä olen joskus oppinut, aikuisiällä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina huvittaa, kun kuulen tämän neuvon, koska suurin osa tuntemistni miehistä inhoaa sekä tanssimusiikkia että paritanssia. Jos hommaa puolison sitä kautta, saa taatusti ihan erilaisista asioista pitävän naisen.
Hyvä on, saatte silti luvan katsoa niitä kankikaikkosohjelmia televisiosta.
Tanssiessa saa luvan kanssa olla naista lähellä. Ajatelkaa nyt sensuellia tai tulista tangoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä on, saatte silti luvan katsoa niitä kankikaikkosohjelmia televisiosta.
En katso television viihdeohjelmiakaan eikä kukaan mun tutuistakaan katso.
En hanki enkä mene koska ei voisi vähempää kiinnostaa joku tanssiminen.