Ei varaa uuteen sänkyyn, selkäkipu?
mitä tehdä? minulla on sellainen runkosänky jossa liian pehmeä patja
Kommentit (26)
Jos sänky ei tue selkää ja on tasoa käyttöaikansa ylittänyt kulahtanut vanha sänky jonka jouset löystyneet, niin kyllä sängyn vaihtamisella voi saada apua selkäkipuihin. Selän ei pidä olla notkolla eikä jousten antaa niin paljon periksi, että kun sänkyyn istahtaa niin tipahtaa alemmas ja selän alle on muodostunut kuoppa koska sänky niin vanha. Olen kyllä miehen sängystä huomannut, että liian "jämäkkäkään" sänky ei omalle selälle sovi. Olen ollut tyytyväinen omaan vyöhykejousitettuun sänkyyn, joka ei ole se kaikkein jämäkin mutta kumminkin tukeva.
Itse en edes tajunnut kuinka paljon sängyllä on merkitystä selkäkipuihin. Sillä on. Mikään liikunta ym ei auttanut kun sänky oli huono.
Itse ratkaisin ongelman nukkumalla lattialla. Ajattelin talvella siis väliaikaisratkaisuksi, mutta nyt kun tämä kiinalaisten bioase vei kaksi sovittua duunipätkää keväältä ja kesältä niin vissiin saan nukkua lattialla ikuisesti. Toki siihenkin tottuu ja se on parasta ettei selkä vihoittele ihan niin paljon. Silti kyllä haluaisin uuden sängyn, mutta nyt tuntuu että rahareikiä alkaa ilmaantua muitakin :-(
liikuntaa paljon ja ylipaino pois
Vierailija kirjoitti:
Osta uusi petari. Nyt on alennusmyynnit menossa.
Samaa mietin, että olisko jämäkästä petarista apua? Tai joku levy patjan ja petarin väliin?
Mä sain eräästä kaupasta puhtaita, puupintaisia kuormalavoja.
Hioin ja maalasin myrkyttömällä maalilla.
Ostin hyvälaatuisen patjan+petarin.
Kelpaa köllötellä😉
Lisää liikuntaa. Kaikenlaista liikkumista ja lisäksi selkäjumppaa, googlaa niin löytyy useita ohjeita. Useimmiten selkäkipu lähtee selkälihaksia vahvistamalla. Niin minullakin. Liikkumattomuus on kaikkein pahinta.
Sänky voi olla huono, mutta ei välttämättä se ainoa syy.