Onko sinulla käteistä rahaa mukanasi?
Olen jonkun kerran lukenut netistä juttuja, miten nuoret kertovat käteisen rahan olevan vanhanaikaista, kun mobilepayllakin voi maksaa. Eilen oli sitten kassalla nuori mies ruokaa ja kaljaa ostamassa. Vaan eipä mobilepay toiminut. Yritti sitten pankkikortilla, muttei muistanut tunnuslukukaan. Niin jäi usean minuutin yrityksen jälkeen ostokset kassalle.
Edellisen johdosta kysyn: Onko sinulla varmuuden vuoksi käteistä rahaa mukanasi? Itselläni on aina bussikortin välissä 50€:n seteli, etten joudu samaan tilanteeseen.
Kommentit (49)
Pidän. Olen jopa niin vanhanaikainen, että minulla on lompakko, vaikka puhelimen kuoressa onkin ne korttitaskut. Viimeksi tarvitsin ruokakaupassa, kun koronapandemian alkuaikana ei kaupan pankkiyhteys toiminut ollenkaan ja moni muu joutui jonottamaan pankkiautomaatilla. Ja vuosi sitten pääsin yhteen tapahtumaan jonon ohi, kun jonoa lyhentääkseen alkoivat myymään lippuja käteisellä varsinaisen jonon vieressä. Eli ei koskaan tiedä, milloin sitä käteistä voi tarvita.
25 e + kolikot tällä hetkellä.
Semmoista viiskymppistä ainakin tykkään kuljetella mukanani, että ruokakauppaostoksia saa mukaansa ja pakasteet jotka tuli kaupasta poimineeksi.
Kauheaa, jos cash meinataan t..ppaa pois, en tykkää. 😤
Ei ole ollut käteistä mukana vuosikausiin ja jotenkin kummasti on aina pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mulla on 150e aina varmuuden vuoksi, jos kortti ei toimi tai kaupassa ongelmia korttien kanssa tai muuta vastaavaa. You never know :)
Kuinka usein tarvitset noin isoa summaa yllättäen? En tuomitse, mietin vain vilpittömästi.
Ruokakaupassa menee usein yli 100€ edestä.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Maksan pääsääntöisesti kaikki arkiostokset käteisellä. En halua, että ostoksistani jää jälkiä.
t. Foliohattu
Maksat pyhäostokset kortilla...mitäpä pyhänä ostelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan pääsääntöisesti kaikki arkiostokset käteisellä. En halua, että ostoksistani jää jälkiä.
t. Foliohattu
Maksat pyhäostokset kortilla...mitäpä pyhänä ostelet?
Pyhäostokset maksan tietysti pyhällä hengellä.
On. Aina. Ja usein käytänkin sitä. En muista koska ei olisi ollut käteistä lompakossa. Varmaan joskus nuorena ja köyhänä, kun rahat oli oikeasti loppu.
Zinc
Itselläni on käteistä vain siitä syystä, etten välitä kertoa ties mille kasvottomalle taholle,mitä ostan ja milloin ostan. Korttimaksaminen jää vähemmälle ja anonyymius plussalle, kun ei kortti jatkuvasti vingu.
Maksan yleensä kortilla, mutta lompakossa on aina myös käteistä kaiken varalta.
N32