Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ENE dieetti kokemuksia

Dieetti Ene
01.07.2020 |

Itsellä alkamassa ENE dieetti muutaman viikon päästä ravitsemusterapeutin ohjeilla (vielä en siis ihan tarkkaan tiedä miten toteutus tapahtuu tai kesto..)
Kuulisin mielelläni kokemuksia ja onnistumisia??

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin enellä ja kävelemällä 7kg 3 viikossa. Sen jälkeen normiruokaa vähän hiilareita, paino putosi lisää, oli hyvä alku uusille elämän tavoille. Aluksi oli haasteellista mutta siihen tottuu, nälkä ja mieliteot katosi ja lopulta oli vaan tosi helppoa kun otti vaan pussin, ei tarvinnut miettiä mitä söis ja kokkais.

Vierailija
2/22 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta viikkoa mennään, paino pudonnut yli 6kg kahdessa viikossa, käyn vaa'alla vain maanantaisin. Ensimmäinen viikko oli aikamoinen, nälkä vaivasi koko ajan, palelin ja olin pahalla päällä. Toisella viikolla helpotti ja nyt menee jo rutiinilla. 

Vakiinnutin rytmin jossa juon aamulla jauhepirtelön ja mustan kahvin, lounaalla munakkaan (2 pientä kananmunaa) tai raejuuston ja 250g kasviksia, välipalaksi jauhepirtelö, samoin toiseksi välipalaksi. Illallinen liha/kala/kana plus 250g kasviksia ja jälkiruuaksi dieettisuklaapatukka. Kasviksia vaihtelen listalta ja syön välillä salaattina, välillä lämpimänä höyrytettynä. Liikunnaksi kävelyä ja pyöräilyä, n. tunti päivässä niin että tulee kevyesti hiki.

Suunnitelmissa jatkaa atkins- tyyppisellä dieetillä tämän jälkeen, toteutin kuurin itse (kaverin ene- ohjeella), joten lopetan enen tähän viikkoon. Ylipainoa vielä n. 20kg, ei terveysvaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän viikkoa ENE dieetilla ja - 25kg. Tuon jälkeen siirryin ketogeeniselle ruokavaliolle ja painoa tippunut nyt parissa kuukaudessa vielä 10 kiloa.

Ensimmäiset pari viikkoa oli vaikeaa, koko ajan oli nälkä ja ruokaa mietti yötä päivää. Sitten tuon parin viikon jälkeen onkin mennyt todella helposti.

Tsemppiä sinulle ene dieettiin. Tule kertomaan sitten kuulumisia.

Vierailija
4/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko takana täysnutrausta ja paino ei ole tippunut yhtään. Miten voi olla. :(

Vierailija
5/22 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi alunperin alkanut kolmisen kuukautta sitten, mutta mies ketä silloin tapailin ei ottanut hyvällä sitä että halusin laihtua ja alkoi uhkailemaan erolla ym. Tyhmänä jäin suhteeseen kunnes tajusin että ei hitto, haluan laihtua ja KUKAAN ei yritä estää mua. Jätin miehen, alotin ene dieetin ja liikunnan. Alunperin paino oli 125 kiloa ja kahdessa kuukaudessa nyt lähtenyt 20 kiloa. Vielä ajattelin kuukauden käyttää eneä kunnes siirryn normaaliin ruokaan, tosin enemmän kasvispainoitteiseen. Hyvin oon jaksanut ja olo on paljon kevempi kun on saanut kiloja pois.

Vierailija
6/22 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina alkoi ene... Leipä- ja suklaaholistina ja pitkään tätä lykänneenä voin sanoa, että yllättävän helpolta tuntunut maanantai- ja tiistai-iltaa lukuunottamatta, jolloin olin tosi pahalla tuulella ja vittuuntunut.

Mietin, että olenko eilisillasta alkaen ollut ketoosissa tai muuten vain puutunut, ei tunnu mitenkään erikoiselta, en nyt hyppelehdi ilosta, mutta ruoka ei pyöri enää mielessä ja on vähän sellainen moodi, että ihan sama jatkaa näin vaikka maailman tappiin, kunhan paino putoaa. Olen juonut eletrolyyttijuomaa ja vettä melkoisen paljon. Psylliumia otan kuitulisänä aamuisin.

Vierailija
7/22 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi alunperin alkanut kolmisen kuukautta sitten, mutta mies ketä silloin tapailin ei ottanut hyvällä sitä että halusin laihtua ja alkoi uhkailemaan erolla ym. Tyhmänä jäin suhteeseen kunnes tajusin että ei hitto, haluan laihtua ja KUKAAN ei yritä estää mua. Jätin miehen, alotin ene dieetin ja liikunnan. Alunperin paino oli 125 kiloa ja kahdessa kuukaudessa nyt lähtenyt 20 kiloa. Vielä ajattelin kuukauden käyttää eneä kunnes siirryn normaaliin ruokaan, tosin enemmän kasvispainoitteiseen. Hyvin oon jaksanut ja olo on paljon kevempi kun on saanut kiloja pois.

Mies oli varmaan myös ylipainoinen ja pelkäsi että jätät hänet jos laihdutat? Meillä oli vähän samankaltaista kunnes sain miehenkin intoutumaan enestä ja molemmat ryhdyttiin sille. Painoa on tippunut molemmilla tosi hyvin

Vierailija
8/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi viime viikolla ene. On mennyt ihan ok, paitsi on ollut ongelmia kun mies yritti tuputtaa herkkuja eikä tajunnut että miksi en muka voisi syödä puolia hänen isosta sipsipussistaan ja sama toistui seuraavana päivänä. Puheeni meni kuin kuuroille korville. Mies joka ennen nalkutti mun painosta ja kyyläsi mun jokaista suupalaa 24/7, yrittää nyt koko ajan ns torpetoida/lannistaa tätä urakkaa ja mua. On ollut tosi raskasta, mutta en ole sortunut herkkuihin. Painoa alussa oli 130kg. Tavoitteena normaali paino.

Vierailija
9/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä. Lähtee nälkä ja himot kun sitä seuraa. Mut käy nopeesti yksitoikkoseks. Hyvä puoli ettei taeviy miettii mitä kokkais.

Kannattaa lopettaa dieetti hitaasti ja ottaen käyttöön uudet ruokailutavat eli paljon kasviksia, sopivasti prodee ja rasvaa. Säännölliset ruoka ajat

Vierailija
10/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lääkärin määräyksestä 12 viikkoa ENEllä. Lupaili että lähtee vähintään 20 kg jolloin tarpeellinen leikkaus voidaan tehdä. Lähti vain 11 kg vaikken yhtään huijannut. Lisäksi puhkesi ahmintahäiriö ja nyt vuosi myöhemmin painan 20 kg enemmän kuin ENEä aloittaessani.

Vierailija
11/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toiminut muuten hyvin, mutta ummetus on vaivannut. Olen siis syönyt pussivalmisteita ja lisäksi päivittäin puoli kiloa vähäenergisiä kasviksia, mutta ei niistä tule niin paljon kuitua mitä tarvitsisin.

Vierailija
12/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä. Lähtee nälkä ja himot kun sitä seuraa. Mut käy nopeesti yksitoikkoseks. Hyvä puoli ettei taeviy miettii mitä kokkais.

Joo tuo viimeinen oli kyllä todella hyvä, mikä kannusti jatkamaan. Ei tosiaan tarvinnut miettiä syömisiään, eikä tullut tiskiäkään juuri.

Vierailija
13/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi viime viikolla ene. On mennyt ihan ok, paitsi on ollut ongelmia kun mies yritti tuputtaa herkkuja eikä tajunnut että miksi en muka voisi syödä puolia hänen isosta sipsipussistaan ja sama toistui seuraavana päivänä. Puheeni meni kuin kuuroille korville. Mies joka ennen nalkutti mun painosta ja kyyläsi mun jokaista suupalaa 24/7, yrittää nyt koko ajan ns torpetoida/lannistaa tätä urakkaa ja mua. On ollut tosi raskasta, mutta en ole sortunut herkkuihin. Painoa alussa oli 130kg. Tavoitteena normaali paino.

Ei tuo kauhean terveeltä suhteelta vaikuta jos mies nalkutti alunperin painosta ja kyyläsi mitä söit, ja jos nyt yrittää koko ajan terrorisoida sun dieettiä. Jättäisin tuollaisen miehen kyllä. Mun itse oli lähdettävä suhteesta jossa minua paljon ylipainoisempi mies yritti saada mua laihduttamaan. 

Vierailija
14/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lääkärin määräyksestä 12 viikkoa ENEllä. Lupaili että lähtee vähintään 20 kg jolloin tarpeellinen leikkaus voidaan tehdä. Lähti vain 11 kg vaikken yhtään huijannut. Lisäksi puhkesi ahmintahäiriö ja nyt vuosi myöhemmin painan 20 kg enemmän kuin ENEä aloittaessani.

Itse pidin päiväkirjaa kaikista syömisistäni tuon ENEN aikana. Mulla oli kanssa aluksi nopea painonpudotus, sitten todella hidas ja selvisi että se leipä jota aloin syömään viikottain ollessani ollut ENELLÄ 6 viikkoa (2 siivua ruisleipää) söin, laittoi mun suoliston ja elimistön sekaisin ja jotenkin painon putoaminen lakkasi. Ravintoterapeuttini totesi että se johtuu siitä ja käski lopettamaan leivän syönnin, minkä tein ja paino alkoi pudota taas.

Vierailija
15/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin enellä jolla paino tippui kivasti ja sen jälkeen  mulla oli liian tiukka kuri ja stressasin todella paljon (niin paljon että tuli paljon ihottumaa, ja hiuksia lähti) ja paino jumittui pahasti ja nousikin. Lääkärini totesi että mun on hollennettävä vähän ja syödä myös kuituja & leipää eikä stressata liikaa kaikesta. Tosiaan ennen, jos söin vaikka 1 jogurtin, stressasin niin että en sinä päivänä syönyt muuta kun luulin etten saisi syödä. Aloin yrittämään olla stressaamatta ja jos joskus söin palan suklaata tai jogurttia, ei se enään mun elämääni kaatanut. Painokin alkoi taas pudota :)

Vierailija
16/22 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ENE dietin Nutrilet pusseisseilla+puoli kiloa kasviksia+rypsiöljy 1rkl+2 protsku lisä päivässä viime tiistaina. Nyt 5. päivä. Pääkipua ollut ja vähän höntti olo. Olen kaskenut että päivässä tulee hiilareita 65g. Tuskin tällä ketoosiin pääsee, mutta jos laihtuis muuten vaikka. En ole vielä punninnut itseäni aloituksen jälkeen. Onko muita jotks nyt tällä ENE kuurilla?

Vierailija
17/22 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko takana tarkasti ohjelmassa pysyen. Tulos -3,8kg🤗

Vierailija
18/22 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan sit diettaajat kertomaan, paljonko tuli takas kun dieetti loppui.

Vierailija
19/22 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen viikko takana, nyt -1,7kg lisää. Olen vaihtanut nutrileteistä viikon aikana dietin ruualla toimivaksi niin, että juon yhden nutriletin ja 4 ruoka annosta päivässä, joissa sama prot rasva ja hiilih koostumus kuin nutrileteissä :).

Vierailija
20/22 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas viikko - 0,7kg. Olen siirtynyt kokonaan ruoka puolelle niin että 1050 kaloria päivä ja hiilarit alle 50g. Nyt tekee mieli urheileen niin lisää hiilihydraatit 100g päivä. Katotaan miten menee.