Sairaudet, joiden oireisiin kuuluu hiusten lähtö?
Siis ei sairauden hoitoon käytettävien lääkkeiden vuoksi lähtevät hiukset, vaan sairauden oire.
Mitä sairauksia/puutostiloja/ yms tulee mieleen?
Kommentit (13)
Kilpirauhasen vajaatoiminta, pälvikalju
Epäiletkö itselläsi jotain vai kaverilla? Mulla on pälvikalju, tukka vaan lähtee mutta muuten olen terve.
Perinnöllinen kaljuuntuminen. Tätä on siis myös naisilla.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 09:45"]Epäiletkö itselläsi jotain vai kaverilla? Mulla on pälvikalju, tukka vaan lähtee mutta muuten olen terve.[/quote]
Itselläni. Ei voi olla pälvikalju koska hiukset lähteneet jokapaikasta.Ei siis vielä kaljuja länttejä, lähinnä tasaisesti päänahka alkaa paistaa jokapuolelta, hiuksia lähtenyt ihan sairaasti. Ikää 46 mutta ilmiö kehittynyt muutamassa kuukaudessa,nyt kevään aikana. Huomasin ekan kerran ohimoilta.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 10:16"]
Keripukki !
[/quote]
Ei voi olla, syön niin paljon vitamiineja!
Mulla ainakin lähti kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Mutta myös stressi aiheuttaa hiusten lähtöä. Ja perinnöllinen kaljuuntuminen myös.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 10:22"]
Mulla ainakin lähti kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Mutta myös stressi aiheuttaa hiusten lähtöä. Ja perinnöllinen kaljuuntuminen myös.
[/quote]
Lähtikö kaikki pois vai jäikö "omiksi tarpeiksi"? Mietin vaan että toppaako tämä ollenkaan...
Vaan toisaalta sittenhän sen lääkärikin uskoo kun ei ole yhtään hiusta päässä...
ap
mun 5-v tytöllä diagnosoimaton ja hoitamaton keliakia aiheutti hiustenlähtöä. Hiuksia lähti ihan merkittäviä määriä, kampaajakin siihen kiinnitti huomiota. Tilanne korjaantui diagnoosin ja oikean ruokavalion jälkeen nopeasti.
Ei ole anemiaakaan, on hyvä hb, aina jotain 135-145. Tuota keliakiaa pitää miettiä- pitää ostaa se testi. Voiko liittyä mitenkään niveloireisiin? Mulla kun olleet nivelet tosi kipeät ja turvoksissakin. Mene kohta lääkäriin sen vuoksi. Kehtaisko tuosta hiustenlähdöstä kysyä samalla, vai vaatisiko se er ireissun eri lääkärille?
ap
Pälvikalju tai kilpirauhasen ongelmat, liika laihduttaminen.