Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käytä itse eineksiä koskaan, itse miellän

Vierailija
16.04.2013 |

einekseksi valmisruuat esim. pizzat, pinaattiletut, kalapuikot, perunamuusijauheet jne.

Minusta ne on poikkeusetta pahoja. Käytän kyllä tomaattimurskaa, ostan leivän valmiina jne, minusta ne eivät ole eineksiä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi enää eineksiä juurikaan käyttää oman rajoittuneen ruokavalioni vuoksi, koska viljat ja maito sovi.

Vierailija
2/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tiedätkö edes mikä on eineksen määritelmä? Mene lukemaan ja tule sitten takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 08:15"]

AP tiedätkö edes mikä on eineksen määritelmä? Mene lukemaan ja tule sitten takaisin.

[/quote]

Kävin viisaan wikipedian oppeja lukemassa, kalapuikot ei olleekaan eineksiä. Hui =) ap

Vierailija
4/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eines ei ole mikään mieltämiskysymys, siihen on ihan tarkka määritelmä.

Vierailija
5/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten? Oli taas pilviähipovan kiinnostava aloitus...

Vierailija
6/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eilen uunijuureksia pakasteesta ja marinoituja kananfileitä (hui) ja hyvä ja vaivaton arkiruoka tuli. Tänään taas toisenlaista kun on aikaa.

Vierailija
7/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun eilinen ruoka. Hirvenlihakastiketta kuohukermalla höystettynä (ei mitään kermankaltaista valmistetta), perunaa, porkkanaa, itse paistettua ruisleipää ja jälkiruoaksi itse poimittuja pakaste marjoja (ei ainakaan a-hepatiitti iske).

Vierailija
8/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 08:27"]

Ja mitä sitten? Oli taas pilviähipovan kiinnostava aloitus...

[/quote]

Niin paljon kiinnosti kuitenkin, että vastasit. Heh heh

Vierailija
9/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas juuri huomasin, kuinka kiva on välillä livistää keittiöhommista ja olla muksun (2v) kanssa ilta. Siis ilman kokkaus ja siivoushommaa työpäivän (kokkaus ja siivous) päätteeksi. 

Syödään nykyään joka viikko jotakin einestä tai puolivalmistetta. Tänään on tarjolla keitettyjä perunoita, pakastekasviksia ja Apetitin pakastekasvispihvejä.

Viime viikolla oli Apetitin pakastekalapihvejä ja pakasteviipaleperunasta ja jauhelihasta tehtyä vuokaa. Jonkun aikaa sitten söimme pakastepinaattikeittoa.

No ei me nyt sentään räkäpitsaa tarjoilla päivälliseksi, mutta pakastealtaasta olen kalastanut ruokia useasti viimeaikoina.

Vierailija
10/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa. Yritän siis valikoida sitä valmisruuan "aatelia". Sillain, että puolivalmisteessa olisi sydänmerkki tai edes jotakin ravintorikasta.

Vierailija
11/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 12v ja 10v tekevät ruuat valmiiksi, joten kyllä, jonkin verran käytämme eineksiä.

Vierailija
12/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään eineksiä käytä juurikaan, mutta joskus on tosi kiva tehdä jotain muuta sillä ajalla, millä normaalisti laittaisi ruokaa. Tai sitten, jos teen jonkun työläämmän jutun ja sen kanssa jotain valmista. Nyt, kun mulla on ollut pitkän aikaa jotain ihme nivelkipuja, on helpottavaa tehdä välillä valmista sen sijaan, että pilkkois ja kuoris.

Vierailija
13/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaaminen ei ole kaikkien intohimo.

Vierailija
14/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko keskustelun innoittamana googlata eineksen määritelmä. Itselle yllätyksenä tuli tuo, ettei kalapuikot ja purkkihernari ole eineksiä. Eikä näköjään myöskään pakastepizza. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.  

Vierailija
15/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap mä latistan nyt sun ylemmyydentuntosi. Kunnon ruokahifisti ei KOSKAAN käytä tomaattimurskaa vaan ostaa purkkitomaatit aina kokonaisena. 

Muista tämä kun ensi kerrran esität parempaa kuin muut. 

Vierailija
16/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas käytän eineksiä silloin tällöin enkä koe tästä mitään tuskaa :) Aika helppoa taitaa ola mun elämä

Vierailija
17/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 09:41"]

Voi ap mä latistan nyt sun ylemmyydentuntosi. Kunnon ruokahifisti ei KOSKAAN käytä tomaattimurskaa vaan ostaa purkkitomaatit aina kokonaisena. 

[/quote]

höpö höpö, pitää ostaa paseerattua tomaattia niin ei tule kuoria ja siemeniä.

Vierailija
18/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en juuri käytä valmisruokia tai eineksiä tai hui mitähän sitä uskaltaa sanoa. No, mä käytän joskus ranskiksia ja makkaraa, onko se eines? Pakastevihanneksia joskus harvoin. Entä valmiiksikeitetyt pavut, eines? Eikun säilyke varmaan. Mutta siis mitä mä ajattelen einesten olevan, niin en käytä, eli valmiita lihapyöryköitä, kalapuikkoja, valmiskeittoja, pussikeittoja, muusijauheita jne.

Jos haluaa välttää valmisruokia, mutta viettää silti joskus helpon illan ruuanlaitosta, niin kannattaa tehdä joskus isompi satsi ruokaa pakkaseen. Mä teen aina viikonloppuisin tupla-annokset ruokia ja kun on väsypäivä, on ihanaa kun on valmista ruokaa. Mutta jokainen tyylillään, eihän siihen kuole jos joskus syö eineksiä, mutta se on eri asia kuinka kalliita ne on ja miten niitä saattaa syödä. Meillä on teini-ikäisiä poikia, eipä siinä rasia tai pari jotain valmismakaronilaatikkoa riitä mihinkään ;)

Vierailija
19/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 09:48"]

[/quote]

[/quote]

Höpöhöpö molemmille, tomaatit ostetaan ja itse tehdään...

Vierailija
20/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 09:48"]

[/quote]

[/quote]

Häh, kyllä kunnon kotikokki nyt itse tomaattinsa paseeraa...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän