En käytä itse eineksiä koskaan, itse miellän
einekseksi valmisruuat esim. pizzat, pinaattiletut, kalapuikot, perunamuusijauheet jne.
Minusta ne on poikkeusetta pahoja. Käytän kyllä tomaattimurskaa, ostan leivän valmiina jne, minusta ne eivät ole eineksiä.
Kommentit (23)
AP tiedätkö edes mikä on eineksen määritelmä? Mene lukemaan ja tule sitten takaisin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 08:15"]
AP tiedätkö edes mikä on eineksen määritelmä? Mene lukemaan ja tule sitten takaisin.
[/quote]
Kävin viisaan wikipedian oppeja lukemassa, kalapuikot ei olleekaan eineksiä. Hui =) ap
Eines ei ole mikään mieltämiskysymys, siihen on ihan tarkka määritelmä.
Ja mitä sitten? Oli taas pilviähipovan kiinnostava aloitus...
Laitoin eilen uunijuureksia pakasteesta ja marinoituja kananfileitä (hui) ja hyvä ja vaivaton arkiruoka tuli. Tänään taas toisenlaista kun on aikaa.
mun eilinen ruoka. Hirvenlihakastiketta kuohukermalla höystettynä (ei mitään kermankaltaista valmistetta), perunaa, porkkanaa, itse paistettua ruisleipää ja jälkiruoaksi itse poimittuja pakaste marjoja (ei ainakaan a-hepatiitti iske).
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 08:27"]
Ja mitä sitten? Oli taas pilviähipovan kiinnostava aloitus...
[/quote]
Niin paljon kiinnosti kuitenkin, että vastasit. Heh heh
Minä taas juuri huomasin, kuinka kiva on välillä livistää keittiöhommista ja olla muksun (2v) kanssa ilta. Siis ilman kokkaus ja siivoushommaa työpäivän (kokkaus ja siivous) päätteeksi.
Syödään nykyään joka viikko jotakin einestä tai puolivalmistetta. Tänään on tarjolla keitettyjä perunoita, pakastekasviksia ja Apetitin pakastekasvispihvejä.
Viime viikolla oli Apetitin pakastekalapihvejä ja pakasteviipaleperunasta ja jauhelihasta tehtyä vuokaa. Jonkun aikaa sitten söimme pakastepinaattikeittoa.
No ei me nyt sentään räkäpitsaa tarjoilla päivälliseksi, mutta pakastealtaasta olen kalastanut ruokia useasti viimeaikoina.
10 jatkaa. Yritän siis valikoida sitä valmisruuan "aatelia". Sillain, että puolivalmisteessa olisi sydänmerkki tai edes jotakin ravintorikasta.
Meillä lapset 12v ja 10v tekevät ruuat valmiiksi, joten kyllä, jonkin verran käytämme eineksiä.
En mäkään eineksiä käytä juurikaan, mutta joskus on tosi kiva tehdä jotain muuta sillä ajalla, millä normaalisti laittaisi ruokaa. Tai sitten, jos teen jonkun työläämmän jutun ja sen kanssa jotain valmista. Nyt, kun mulla on ollut pitkän aikaa jotain ihme nivelkipuja, on helpottavaa tehdä välillä valmista sen sijaan, että pilkkois ja kuoris.
Kokkaaminen ei ole kaikkien intohimo.
Oli pakko keskustelun innoittamana googlata eineksen määritelmä. Itselle yllätyksenä tuli tuo, ettei kalapuikot ja purkkihernari ole eineksiä. Eikä näköjään myöskään pakastepizza. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
Voi ap mä latistan nyt sun ylemmyydentuntosi. Kunnon ruokahifisti ei KOSKAAN käytä tomaattimurskaa vaan ostaa purkkitomaatit aina kokonaisena.
Muista tämä kun ensi kerrran esität parempaa kuin muut.
Minä taas käytän eineksiä silloin tällöin enkä koe tästä mitään tuskaa :) Aika helppoa taitaa ola mun elämä
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 09:41"]
Voi ap mä latistan nyt sun ylemmyydentuntosi. Kunnon ruokahifisti ei KOSKAAN käytä tomaattimurskaa vaan ostaa purkkitomaatit aina kokonaisena.
[/quote]
höpö höpö, pitää ostaa paseerattua tomaattia niin ei tule kuoria ja siemeniä.
Mäkään en juuri käytä valmisruokia tai eineksiä tai hui mitähän sitä uskaltaa sanoa. No, mä käytän joskus ranskiksia ja makkaraa, onko se eines? Pakastevihanneksia joskus harvoin. Entä valmiiksikeitetyt pavut, eines? Eikun säilyke varmaan. Mutta siis mitä mä ajattelen einesten olevan, niin en käytä, eli valmiita lihapyöryköitä, kalapuikkoja, valmiskeittoja, pussikeittoja, muusijauheita jne.
Jos haluaa välttää valmisruokia, mutta viettää silti joskus helpon illan ruuanlaitosta, niin kannattaa tehdä joskus isompi satsi ruokaa pakkaseen. Mä teen aina viikonloppuisin tupla-annokset ruokia ja kun on väsypäivä, on ihanaa kun on valmista ruokaa. Mutta jokainen tyylillään, eihän siihen kuole jos joskus syö eineksiä, mutta se on eri asia kuinka kalliita ne on ja miten niitä saattaa syödä. Meillä on teini-ikäisiä poikia, eipä siinä rasia tai pari jotain valmismakaronilaatikkoa riitä mihinkään ;)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 09:48"]
[/quote]
[/quote]
Höpöhöpö molemmille, tomaatit ostetaan ja itse tehdään...
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 09:48"]
[/quote]
[/quote]
Häh, kyllä kunnon kotikokki nyt itse tomaattinsa paseeraa...!
Minä en voi enää eineksiä juurikaan käyttää oman rajoittuneen ruokavalioni vuoksi, koska viljat ja maito sovi.