Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä seksuaalista hyväksikäyttöä

Vierailija
15.04.2013 |

jos oma isä kertoo seksijuttujaan lapselle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seksuaaliseksi hyväksikäytöksi lasketaan raiskausten lisäksi kaikenlainen sopimaton ja lapsen tahdon vastainen intiimialueiden koskettelu ja lapsen altistaminen hänen ikäänsä sopimattomille seksuaalisille teoille, näyille tai puheille."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on että oppii

Vierailija
4/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.. mutta kuinka nuorelle ja miksi ihmeessä kertoo? Käske sen lopettaa heti, ettei lapsen seksielämä kärsi.

Meinaan meidän äiti kertoili omista jutuista meille aikuisille tyttärilleen (ei kaikkein likaisempia yksityiskohtia). Näytteli hepeneitään ja leikkikalujaan. Me siitä usein sanottiin, että EI haluta tietää ja se vaan piti meitä likkakavereinaan keille voi kertoa..

Kerran sitten äitimme kahvipöydässä vihjas miehelleen, että mitäs jos tänään olisi kahden kivaa ja äännähti rivosti.. Siskon kanssa taas korvat punaisina, että LOPETA!

Tää mies olikin fiksu ja älähti äidille: "EI lasten tarvii tietää vanhempiensa seksielämästä MITÄÄN!" Äiti siihen piipitti, mutta näähän on jo aikuisia ja niillä on omakin seksielämä. Mies jatkoi: "silti, sä lopetat noi puheet just nyt!"

Se lopetti!!! Hallelujaa, nyt kolme vuotta seksitön äiti.

Vierailija
5/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun mulle tuli mieleen että onko mun oma isä käyttänyt mua "hyväkseen" kun on kertonut seksiasioistaan kun olin pieni. Muistan kyllä sen puhuneen epämiellyttäviä juttuja mutta mieli on hyvin bloganut sen mitä puhui, muistan vaan että puhui hänen ja äidin seksielämästä (ainoa asia jonka konkreettisesti muistan on se että toistuvasti kertoi mulle kuinka "äiti ei anna persettä"). Nyt asia vaan "palautui" mieleen kun alkoi puhua samanlaisia juttuja äsken puhelimessa ja kun käskin lopettaa ja kysyin tajuaako kelle puhuu, niin sanoi että kyllähän nyt omalla tyttärelle voi.
ap

Vierailija
6/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on seksuaalista hyväksikäyttöä. siinä myös syy, miksi mielesi on sulkenut noi asiat pois. nyt isäsi jutut herättivät muistot sinussa. isäsi on sairas ja saa jonkilaista tyydytystä kun puhuu noita. käytöstä voi verrata itsensä paljasteluun.

oma äitini on ollut samanlainen ja aika vaikeaa on ollut, kun muistot alkoivat palata mieleen. olen tarvinut terapiaa myös. äitini myös tyydytti itseään lastensa läsnäollessa. niin sairasta. 

Vierailija
7/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei olisikaan niin se on helvetin ällöttävää ja sen voisi lopettaa.

Vierailija
8/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ite terapiassa samasta syystä ja siellä vasta tajusin kun psykiatri siitä sanoi, että ON 

Vierailija
9/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 21:00"]

Kävin ite terapiassa samasta syystä ja siellä vasta tajusin kun psykiatri siitä sanoi, että ON 

[/quote]

Eiku muistin väärin, se on seksuaalista AHDISTELUA, ei sentään hyväksikäyttöä.

Vierailija
10/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko hyväksikäyttöä. Kaipa se voi olla myös pelkkää typeryyttä, ettei ymmärrä sosiaalisia rajoja ja on "liian kaveri" omille lapsilleen. Joka tapauksessa väärin, ja lasten ei tarvitse joutua kuuntelemaan juttuja vanhempien seksistä.

7: Tuo sinun tarinasi kuulostaa aivan kamalalta :( Toivottavasti olet saanut apua terapiasta. Vieläkö äitisi elää ja jos niin oletko tekemissä hänen kanssaan?

Vierailija
11/11 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ahdistelua. Samalla tavalla törkyjuttujen kertominen lapsille vastoin ikätasoa on seksuaalista ahdistelua, jopa hyväksikäyttöä riippumatta siitä, onko kertoja naapurin likainen ukko tai oma vanhempi. Oman vanhemman kohdalla teko voi olla huomattavasti traumatisoivampi suhteesta johtuen.