Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuvan kauppalasku 200€/kk. Onko paljon?

Vierailija
30.06.2020 |

Minusta tuntuu, että kauppaan menee kauheasti rahaa. Olen pienituloinen (täysipäiväinen opiskelija vielä useamman vuoden...) ja olen miettinyt miten saisin laitettua vähän rahaa säästöön.
Olen nyt jonkinaikaa seurannut kulutustani ja kauppaan menee suunnilleen 50 euroa viikossa. Minusta se tuntuu aika isolta summalta ja mietin miten tätä voisi pienentää. Ostan siis tuolla summalla ruokien lisäksi vessapaperit, pesuaineet yms. päivittäistavarat. Kuulostaako tällainen kauppalasku isolta yksineläjälle? Muita kuluja en pysty pienentämään vaan ne ovat samat kuukaudesta toiseen...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta. Itselläni menee 250-300 vaikka olen mielestäni säästeliäs, ostan tarjoustuotteita jne.

Vierailija
2/6 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö Lidlissä? Kannattaisi käydä. Mulla on tosi pienet kauppalaskut kun käyn Lidlissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän tuo 200,00 e.

Mulla ei 400,00 e per kk riitä,yksin asun.

Vierailija
4/6 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta 200e tunnu paljolta mutta uskoisin et siitä on mahdollista tarvittaessa säästää. Laita 50e säästöön ja kokeile pärjätä 150e:lla.

Vierailija
5/6 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 100 - 150 eurolla. Muista kausituotteet ja tsekkaa oikeasti alennustuotteet. Ja käy Lidlissä, hygieniatuotteet tarjouksessa usein halvempia esim. Saiturinpörssissä tms. (mutta nämäkin tosi edullisia Lidlissä, jos et ole 'merkkiuskollinen'). Itselläni menee n. 120 - 170 e/kk ja suurinpiirtein sama tilanne.

Vierailija
6/6 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että korkeintaan 5-10e viikossa voi nipistää ilman, että alkaa tulla terveyshaittoja. Huonolla ravinnolla on todella pitkäaikaiset ja vakavat seuraukset, vaikka toisaalta moni syö huonoa ravintoa jatkuvasti ja maksaa siitä maltaita..

Mun on perheellisenä helpompaa saada tervellisen ruoan kustannukset kohtuullisiksi, kun pakkauskoot ja ruoanlaittoon laitettu aika tuottaa enemmän hyötyä syöjää kohti. Sinkun budjetiksi sun 200e/kk on musta oikein hyvin.

Usein unohdetaan, että tarjousten metsästäminen, ruoan laittaminen ja ruokahuollon suunnittelu vaatii aikaa ja taitoakin ja usein olisi helpompi tehdä vaikka pari tuntia lisää työtä, kuin yrittää saada budjetti kuntoon ruoasta nipistämällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän