Naapuri huijaa sossua ja Kelaa.
Mitä tekisitte, jos tietäisitte naapurin nostavan yh-korotuksia, toimeentulotukea ja sossun maksamaa elatustukea, vaikka lapsen isä onkin oikeasti kuvioissa, muttei asunnossa kirjoilla, jotta tukia saadaan huijattua. En halua olla kusipää ja käräyttää, mutta ottaa päähän kun itse olen ollut myös yh enkä huijari ja nykyisin tosiaan parisuhteessa mutta rehellisesti. Mikseivät yhteiskunnan elätit mene töihin?
Kommentit (35)
Onko oikeasti kuvioissa? Mistä tiedät sen? Meitä varmaan epäilleet naapurien akkakerho myös vaikka mistä huijauksista. Mut totuus on että lapsen isä ei täällä asu saatikka osallistu mihinkään kuluihin. Hänellä oma asunto muualla, jossa myöskin asuu.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:04"]
Up
[/quote]
jaksoit odottaa sitten ihan 10 minuuttia :-)
Kyllä sen kuule tietää jos ukko asuu seinänaapurissa. Soitat vaan kelaan, sillä se hoituu.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:04"]
Onko oikeasti kuvioissa? Mistä tiedät sen? Meitä varmaan epäilleet naapurien akkakerho myös vaikka mistä huijauksista. Mut totuus on että lapsen isä ei täällä asu saatikka osallistu mihinkään kuluihin. Hänellä oma asunto muualla, jossa myöskin asuu.
[/quote]
Tuskin olet mun naapuri. Mies on tosiaankin kuvioissa. Polttaa parvekkeella röökiä, kun mä lähden aamuisin töihin. Nimeä ei ole ovessa. Miksi? Ärsyttää niin paljon, koska itse olen pienituloinen kuten myös mieheni eikä sossuilta ja Kelalta saada mitään, ei edes asumistukea.
käräytyäisin ehdottomasti. niin on minunkin mies pieni tuöoinen,ja minä varsinkin kun olen äitoyslomalla. on alkanut niin paljon ärsyttämään nämä yhteiskunnan elätit!
olen itse tehnyt töitä sen eteen,että saan kotona ollessani rahaa ja se raha on varmasti melko sama summa,kun tämän "yh:n" rahasumma. huoh kun ihan sapettaa!!
Miten sä ajattelit asian todistaa?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:14"]
käräytyäisin ehdottomasti. niin on minunkin mies pieni tuöoinen,ja minä varsinkin kun olen äitoyslomalla. on alkanut niin paljon ärsyttämään nämä yhteiskunnan elätit!
olen itse tehnyt töitä sen eteen,että saan kotona ollessani rahaa ja se raha on varmasti melko sama summa,kun tämän "yh:n" rahasumma. huoh kun ihan sapettaa!!
[/quote]
No itseasiassa sama tilanne. Olen jäämässä äitiyslomalle joten tuloni ovat enää noin 75% työtuloistani. Olen myöskin ollut aikaisemmin yh enkä ole koskaan saanut toimeentulotukea ja asumistukeakin sain vain opiskeluaikana. Naapurin toiminta on todella epäilyttävää eikä hänellä ole aikomustakaan mennä töihin ja tosiaan mies pyörii hänellä kuvioissa ihan päivittäin, mutta on papereissa yh, joten saavat vielä ylimääräisen elatustuenkin valtiolta.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:18"]
[/quote]
Meinasin kysyä samaa.
Sitä voi olla tosi hankala todistaa niin kauan kuin toisella osapuolella (tässä tapauksessa isällä) on eri asunto ja osoite.
Miten tollasen voi todistaa? Ei mitenkään!
[/quote]
Tunnen tämän rapun asukkaat sen verran hyvin, että todistavat tarvittaessa. Rehellisyys maan perii! Olen itseasiassa jutellut asiasta parin muun naapurin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:23"]
[/quote]
Tunnen tämän rapun asukkaat sen verran hyvin, että todistavat tarvittaessa. Rehellisyys maan perii! Olen itseasiassa jutellut asiasta parin muun naapurin kanssa.
[/quote]
Sita ihmeessä ap, tuollaiset sossupummit voisi ampua.
Ei teidännaapureiden lausunnot auta kun miehellä on eri osoite. On oikeus kyläillä eksän luona asumatta siellä. Jos kiistävät kaiken, niin aika heikoilla olette ja hyvässä lykyssä itse poliisitutkinnan alla.
Vaikka vituttaisi, niin antaisin olla.
[/quote]
[/quote]
Mitä sitten? Kai kellä vaan saa olla joku ihminen yötä? En sano että suosisin tätä huijaria mutta käytännössä asiaa on mahdoton todistaa.
[/quote]
Meinasin kysyä samaa.
Sitä voi olla tosi hankala todistaa niin kauan kuin toisella osapuolella (tässä tapauksessa isällä) on eri asunto ja osoite.
[/quote]
Tulee kyllä nyt sellainen olo, että joidenkin mielestä on hyväksyttyä huijata.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:27"]
[/quote]
Meinasin kysyä samaa.
[/quote]
Tulee kyllä nyt sellainen olo, että joidenkin mielestä on hyväksyttyä huijata.
[/quote]
No minusta ei ole hyväksyttävää huijata mutta kuten tuossa noin, asiaa voi olla tosi vaikea todistaa kun kerran on eri osoitteet. Kuten joku jo sanoikin, missään ei ole kiellettyä vierailla toisen luona, ei edes yötä.
Entäs sellanen tilanne että itse olisin useamman lapsen yh. Mies olisi kans yh. Molemmilla olisi omat asunnot mutta vietettäisiin aikaa ja nukuttaisiin toistemme luona. Molemnat kuitenkin maksaisi omat laskunsa omasta asunnosta.
Vetäiskö joku herneen nenään tällaisesta? Jos niin ihan suotta.
Mistä ap tiedät ettei miehellä olis asunto jossakin muualla?
Mutta herää kysymys: Miksi mies ei ole kirjoilla? Ja tämä naapuri kuitenkin "leikkii kotia", esittää perhettä ulospäin, laittaa rappukäytävään lapun, että me pidämme lapsellemme unikoulua. He ovat siis " me", mutta kelan papereissa yh. Niin kaksinaamaista touhua. Ja kaikki huijaus vain siksi, että miehen kansallisuus on sellainen, ettei työnteko kiinnosta.
Tokihan voit ilmoituksen tehdä, sinun ei tarvitse toistaiseksi todistaa mitään vaan Kela ja Sossu pyytää naapurilta selvitystä asiaan. Jos miehellä on toinen osoite johon maksaa vuokraa niin asia jää siihen.
Minäkin seurustelin monta vuotta uuden miehen kanssa ennen kuin muutin yhteen hänen kanssaan. Sain ajalta yh korotukset. Mikään laki ei kiellä elää noin. Ja jos on vuokraa toiseen osoitteeseen niin ei siitä "huijauksesta" oikeasti mitään kostu. Eikä mikään valtio voi pakottaa ketään asumaan saman katon alla.
Up