Vauvalle kudottu peitto, mistä hyvä ohje?
Meillä vauvaa ei ikävä kyllä vieläkään ole tulossa kahden vuoden yrityksen jälkeen. Mutta olempas kerennyt kahden vuoden aikana tehdä tossuja, takkeja, ristipistotöitä ym. mutta sellainen joku kiva peitto pitäisi vielä tehdä. Kohta varmaan kyllä hukun kaikkeen itse tehtyyn.
Olin ajattelut jotain sellaista minkä tekisin aika ohuella puuvillalangalla ja siihen tulisi jotain " reikiä" eli sellainen ohut ja ilmava peitto jonka voisi käytää sitten kuitenkin aika lämpimällä kelillä. Yhden mallin löysin, mutta se ei ole ihan sellainen mitä olin ajatellut.
Tietäisikö joku mistä löytyisi jokin kiva malli. Ja sellainen aika helppo tehdä, tykkään ankarasti tehdäkäsitöitä, mutta kutominen on kuitenkin jäänyt vähemmälle joten en mitää expertti siinä ole.
Entäs kaavoja johonkin vaikkapa fleecehaalariin tai kollegepukuun?
Netistä olen yrittänyt haulla etsiä, mutta en oikein ole löytänyt.
Toviottavasti saa käyttää joskun omalle vauvalle, mutta voihan sen aina antaa lahjaksi jollekin ystävälle jos itse ei lapsia saakkaan:)
Kommentit (3)
Ohjeista en osaa sanoa kun olen itse aika onneton käsitöissä mutta oma mummoni teki meille sellasen tilkku peiton monen värisistä langoista ja mielestäni siitä tuli tosi kiva kun väriä ja kuvioita tilkuista löytyy.
SurinaS
Kannattaa käydä katsomassa kirjaston lehti valikoimat! Sieltä oon löytänyt kaavoja ja ohjeita jos johonkin ompelukseen :)
Kangaskaupoistakin saa ostettua kaavoja mutta ovat aika kalliita.. Ottobre on mielestäni paras lastenvaate kaava lehti tällä hetkellä! Monipuolinen ja kaavoja vauvasta kouluikäiseen :) Suuressa käsityölehdessä myös kutomis ja virkkaamis ohjeita!!
Niamey rv 36+5
jos vaikka joku vielä sattuisi antamaan vinkkejä.