Kuinka monta hammasta sinulta puuttuu?
Ikäsi?
Itseltä puuttuu jo kaksi ja ikää on vasta 55.
Kommentit (32)
yksi. olen 31 v ja hammaslääkäri sanoi ettätätä menoa olen hampaaton kun täytän 45. woops.
41-v, ei puutu yhtään hammasta. Ei ole tosin kauniit eikä täysin suorassa mutta kaikki tallella.
6 + viisurit. Näitä ei siis koskaan tullut, synnynnäinen vika. 4 implanttia löytyy, en maksanut niistä mitään.
35 vuotta olen.
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut viisaudenhampaita.
Ap
Näihin aloituksiin on näköjään aina erikseen mainittava, ettei tarkoiteta viisureita.
Ketju täyttyy hetkessä näistä, ”on multa viisaudenhampaat poistettu, ei muita”.
4 viisaudenhammasta ja 4 muuta poistettu oikomishoidon takia, eikä vieläkään voi sanoa, että suussa olisi liikaa tilaa hampaille. Aina joskus mietin, miltä mun suussa näyttäis, jos ei olis hammaslääketiedettä. :D
Kolme kuutoshammasta puuttuu. Kiitos bruksismin, vaikka olen käyttänyt kiskoa 20 vuotta joka yö. 56v.
Viisaudenhampaat 4kpl. Myös oikomishoito menossa. Kitalakeen kiinnitetyllä "ankkurill" siirretään hampaita taaksepäin.
Kaikki viisaudenhampaat ja molemmat kakkoset ylhäältä puuttuvat ihan alunperin, kaikki muut ovat tallella.
Yksi takakutonen. Sinänsä oireettomaan hampaaseen tehtiin juurihoito, jonka jälkeen se oli niin hemmetin kipeä että pyysin poistamaan. Ei haittaa purentaa mitenkään.
Edestä alhaalta on lapsena oikomishoidon vuoksi poistettu myös yksi hammas, mutta sitä ei huomaa kun rivistö on korjattu muuten suoraksi.
Jos ei viisaudenhampaita lasketa, niin sitten ei puutu yhtään. Ikä 36 v.
25v
1 poskihammas, ei ollut rautahammasta oli vain maitohammas eli kun se meni tarpeeks huonoksi, poistettiin.
Ja toki viisurit on poistettu!
Implanttihan maksaa n. 2500€/hammas.
Yksittäisen hampaan julkisivussa voisi korvata, mutta murenevay poskihampaat....
Ei kun yksi kerrallaan roskikseen.