Auttaisiko joku tulkitsemaan ovulaatiotestiä?
Heippa,
Elikkäs täällä esikoisesta haaveileva päätti ensimmäistä kertaa kokeilla ovulaatiotestejä apuna. Ongelmana on ollut että kuukautiset ovat jääneet välistä ja nyt hämmmentyneenä ihmettelen ja odottelen niiden alkua. Voi olla stressiperäistä sillä tämä sama ongelma tuntuu toistuvan vuosittain samaan aikaan - eli menkat päättää vaan jäädä välistä ja palata muutaman kk päästä :) en ole ajatellut siitä sen enempää mutta nyt kun lapsihaaveet ovat tulleet mukaan kuvioihin, halusin kokeilla ovistestejä vähän antamaan suuntaa että missä mennään ja ovuloinko ollenkaan vai pitääkö huolestua.
Eli kysymys siis on; alla olevan testin tein tänään ja sain selvän hailakan viivan, mutta koska nämä testit ovat itselle niin uus juttu niin en oikein tiedä miten tulkita ja mitä se hailakka viiva käytännössä tarkoittaa. Ollaanko siis menossa ovulaatioon päin vai voiko olla että ollaan menty ohi? Onko hailakka viiva siis tavalla tai toisella merkki että ovulaatio on tulossa/mennyt? :)
Kiitti kaikille jotka vaivautuu vastaamaan!
Kommentit (3)
Hei, kiitos Chard vastauksesta 😊 no höh.. vaikuttaapa sitten pikkutarkalta seurattavalta tikun avulla.
Sen verran oon ymmärtäny keskusteluja lukiessa että positiivinen tulos on kun testiviiva on vähintään yhtätumma tai tummempi kuin kontrolliviiva? 😊
Joo. Tässä kuva mun tämän kierron ovisplussasta joka tuli jo kp11 aamulla ja kp10 oli varmaan koko alkukierron haalein viiva ovistestissä 😁
Tapaan varmistaa digillä sitten, kun liuskassa viivat näyttää tasavahvoilta tai tummemmilta.
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Hailakka viiva ei kerro oikeastaan mitään, niitä voi tulla missä vaiheessa kiertoa tahansa. Viivan asteittaisesta vahvistumisestakaan ei kannata suoraan mitään päätellä. Mulla on heti alkukierrosta ihan reippaasti punaista viivaa, joka sit päivien kuluessa haalistuu ja tummenee miten sattuu, kunnes ykskaks onkin selkeä plussa. Loppukierrosta saan myös selkeää punaista viivaa, jossa on vahvasti väriä. On tullut sekin kokeiltua 😁
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22