Fitfarm - rapakunnosta eroon 30 päivässä - kokemuksia?
Kommentit (7)
Unohda tuollaiset, sijoita ne rahat ennemmin kunnon liikuntajalkineisiin.
Painoin helmikuussa 98 kg, nyt lähtenyt 10 kg. Jätät herkut pois, lisäät kasviksia.
Jos olet rapakuntoinen, kuten minä, hanki ne kunnon kengät ja ala ensin kävellä. Vaikka 30 min/päivä. Lisää kävelyä viikottain. Käy lisäksi 3 x viikossa esim uimassa. Etsi helppo jumppa, niitä on YLE Areenassa ja You Tubessa. Itse aloitin japanilaisella 4 min Radio Taiso exercise 1-jumpalla ja jo on kehon liikkuvuus parantunut.
Ei liikunta ole mitään rakettitiedettä, paitsi ehkä ammattiurheilutasolla.
Uinti, hölkkä, kävely, pyöräily vievät jo pitkälle.
Tein aikoinaan Jillianin 30 day shredin ja kyllähän siinä kunto roimasti kohosi kun tunnollisesti teki jumpat päivittäin ja liikkeet niin puhtaasti kun pystyi.
Kiitos vastauksista :) Taustoista sen verran, että olen ollut aiemmin liikunnallinen, mutta monen vuoden sairastelun jäljiltä ihan 0-kunnossa ja jotenkin täysin kateissa idea, että miten aloittaa. Kävelyä alkuun ohjelmaan on ihan selvä, mutta kaipaisin apuja/ohjausta lihaskunto-osioon. Mietin jopa personal traineria. Sen vuoksi etin nettiohjelmista apuja, että koen tarvitsevani tuohon lihaskunto-osioon vinkit ja neuvot ja ohjelman. Pitäisi olla tosi iisi alkuun, kun ihan nollasta lähdetään. Mitenköhän homma toimisi jos kävelyn lisäksi aloittaisin joogaamaan, olisiko ne yhdistelmä, joilla pääsisin takaisin liikunnalliseen elämään. Onko jotain helppoja /monipuolisia ja hyviä jooganettipalveluita?
t.ap
Nettiohjelmat on tosi hyvä silloin, jos on sen tyyppinen ihminen, joka tykkää jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea. Yleensä kun näihin nettiohjelmiin liittyy fb-ryhmät yms. Itselläni on vankka urheilutausta ja osaan kyllä liikkua ilmankin ohjelmia, mutta kerran vuodessa ostan silti jonkun ohjelman vaihtelun ja uusien virikkeiden vuoksi. Meno vähän off topic, koska en tunne kyseistä ohjelmaa ollenkaan enkä ole yhtään Fitfarmin ohjelmaa koskaan ostanut, mutta pakko silti kommentoida, kun näitä nettijuttuja aina dissataan.
Hei! Mä olen saanut käsityksen, että tuo rapakunto-kurssi on ihan sellaisille, jotka ei ole liikkuneet moneen vuoteen.. Mä oon itse harkinnut fitfarmin sitä sporttia tai jotain muuta mut en vielä ole ostanut mitään. kannattaa varmaan kysyä sniiden aspastakin apua :)
Pelkkää rahastusta. Alat käymään joka päivä kävelylenkillä ja välillä pyöräilet 👍