Kuinka monta päivää pe-päiväyksen jälkeen söisitte jotain einestä tms, jos aistinvaraisella arvioinnilla ette havaitse mitään vikaa?
Kommentit (11)
Vähän kiinni siitä, mikä eines se on. Kalaa ja kanaa en yli viikon kuluttua söisi, jugurtti saisi olla vaikka kuukauden verran "liian vanhaa".
Ehkä tiistai alkais olla takaraja, noihan on päivätty tosi ”varman päälle” joten hyvin kestää syödä.
Vierailija kirjoitti:
No lauantaina ja sunnuntaina ainakin ;)
Zinc
Vatipää.
Pe = parasta ennen
En yhtään. Syön ne mieluiten tuoreena heti. Vanha on vanhaa ja tuossa vaiheessa jo varmaan pahaa ja pilalla.
Eineksissä on muutenkin päivämäärät ihan tapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Vatipää.
Pe = parasta ennen
Älä hitossa? Hah, palikka tosikko :D
Riippuu tuotteesta. Lihaa en missään nimessä. Kananmunat säilyvät pitkään ja hajuttomuus kertoo onko kelvollista. Hapanmaitotuotteet kestävät päiväyksen ylityksen, pitkäänkin joskus. Tosin vetistyvät eli rakenne muuttuu. Joskus olen käyttänyt melkein viikon vanhaa maitoakin koska jos se on hajutonta sitä uskaltaa myös maistaa ja se viimeistään kertoo kunnon.
Taas menee viimeiset käyttöpäivät ja parasta ennenit iloisesti sekaisin niin että paukkuu...
Pakastamalla se päiväysvanha ruoka raikastuu - turhaan te tietämättömät nillitätte.
Eikö kaikki einekset ole viimeinen käyttöpäivä-merkinnällä? Ja se todellakin on tarkoitettu käytettäväksi viimeistään silloin.
Itse olen kyllä syönyt yhden päivän vanhaa, jos ei ole huomannut mitään outoa hajua tai makua. Kaksi päivää vanhaa en enää söisi, vaikkei mitään huomaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki einekset ole viimeinen käyttöpäivä-merkinnällä? Ja se todellakin on tarkoitettu käytettäväksi viimeistään silloin.
Itse olen kyllä syönyt yhden päivän vanhaa, jos ei ole huomannut mitään outoa hajua tai makua. Kaksi päivää vanhaa en enää söisi, vaikkei mitään huomaisikaan.
Kyllä. Uskallan syödä päivän vanhaa KUUMENNETTAVAA ruokaa, mutta silloinkaan en riisiä tai makaronia sisältäviä valmisruokia. Parasta ennen -tuotteet on sit asia erikseen.
Zinc