Korona pelasti mielenterveyteni
Koen hirveää ristiriitaa, kun Korona tuntuu minulle taivaan laajalta. Se pyyhkäisi kerralla sen kaiken uuvuttavan elämästäni pois: työmatkat, tarvitsevat ja hyväksikäyttävät ihmiset, turhat kissanristiäiset, lasten synttärit, harrastukset, työpaikalla olon..
Onko kohtalotovereita? En ole nukkunut vuosikymmeniin näin hyvin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ajatella. Mä olen voinut huonommin kuin vuosiin! Multa meni kaikki tämän vuoden suunnitelmat uusiksi ja osa perheestä on lomautettuna ja työttömänäkin.
Ei tunnu yhtään kivalta kun jotkut hehkuhtaa kuinka kivaa kaikki on kun toisilla meinaa elämältä pudota pohja kokonaan. Tiedätkö kuinka suuri osa suomalaisista on nyt lomautettuna ja työttömänä ton taudin takia?!
Miksi ei tunnu? Minullekin korona on tuonut enemmän negatiivista kuin positiivista, mutta en usko että asiaa parantaisi yhtään jos ne joilla menee hyvin joutuisivat myös kärsimään. Päinvastoin se on pieni ilonpilkahdus tässä maailmassa että osalle porukasta tästä on ollut myös iloa ja hyötyä.
Veit ap sanat suustani. Olen todella nauttinut kun saa tehdä töitä etänä.en kaipaa typerää työyhteisöä enkä turhan päiväistä lätinää. Tämä on unelmaa ja toivon että jatkuu ja jatkuu
Kyllä. En ymmärrä miksi sinne työpaikalle pitää mennä fyysisesti.. Teen kaiken työn koneella, muut ihmiset lähinnä häiritsee työtä ja kokoukset on epämääräisiä. Nyt on ollut ryhtiä hommissa. Olen saanut takoa flow-tilassa valmista.
Nyt vain jokainen ottaa reippaasti niissä typerissä kehityskeskusteluissa esille, kuinka etänä työ oli niin laadukasta ja tehokasta. Puhutaan suut puhtaaksi.
Sama täällä. Työpaikalla monet muutkin ovat olleet hirvittävän kiitollisia siitä, kun ei tarvitse siihen maisemakonttoriin mennä. Ihmetyttää ihmisten lampaisuus maisemakonttorien suhteen. Silloin kun ei ollut koronaa vielä, niistä ei hirveästi valitettu, toiset jopa kehuivat (muutama ekstrovertti?). Sitten kun korona tuli, niin huokaus ja helpotus on valtava. Niistä kai ei uskalleta valittaa, kun silloin tulee hankalan leima. Tutkimuksissakin on todettu, että maisemakonttorit ovat haitallisia keskittymisen kannalta. Työnantajat perustelevat niitä jollain "uusilla työskentelytavoilla", vaikka kaikki tietävät että se on täyttä soopaa, työnantajan tilakustannuksia niillä säästetään ja voittoa korotetaan, työntekijöiden mielenrauhan ja mielenterveyden kustannuksella. Järkevät työolot pitäisi arvostaa yhtä paljon kun palkkaakin.