Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona pelasti mielenterveyteni

Vierailija
29.06.2020 |

Koen hirveää ristiriitaa, kun Korona tuntuu minulle taivaan laajalta. Se pyyhkäisi kerralla sen kaiken uuvuttavan elämästäni pois: työmatkat, tarvitsevat ja hyväksikäyttävät ihmiset, turhat kissanristiäiset, lasten synttärit, harrastukset, työpaikalla olon..

Onko kohtalotovereita? En ole nukkunut vuosikymmeniin näin hyvin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin olisin itse kirjoittanut!

Vierailija
2/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kaikilla vastuunkantajilla sama kokemus. Päinvastainen kokemus on sitten sellaisilla, jotka on rasitteeksi muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Vierailija
4/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Mä olen voinut huonommin kuin vuosiin! Multa meni kaikki tämän vuoden suunnitelmat uusiksi ja osa perheestä on lomautettuna ja työttömänäkin.

Ei tunnu yhtään kivalta kun jotkut hehkuhtaa kuinka kivaa kaikki on kun toisilla meinaa elämältä pudota pohja kokonaan. Tiedätkö kuinka suuri osa suomalaisista on nyt lomautettuna ja työttömänä ton taudin takia?!

Vierailija
5/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella. Mä olen voinut huonommin kuin vuosiin! Multa meni kaikki tämän vuoden suunnitelmat uusiksi ja osa perheestä on lomautettuna ja työttömänäkin.

Ei tunnu yhtään kivalta kun jotkut hehkuhtaa kuinka kivaa kaikki on kun toisilla meinaa elämältä pudota pohja kokonaan. Tiedätkö kuinka suuri osa suomalaisista on nyt lomautettuna ja työttömänä ton taudin takia?!

En tiedä millä alalla olet, mutta jotenkin tuntuu, että Korona toi hyvin esille kuinka suurin osa ihmisistä tekee työtä, jonka merkityksellisyys ihmiskunnalle ei ole kovin olennaista. Ehkäpä voit pohdiskella tätä kautta uudelleen kouluttautumista tai muun muutoksen tekemistä. Se, että vaikkapa joutuu myymään omistusasunnon, ei olekaan maailmanloppu, vaikka ymmärrän että siltä tuntuu. Minusta Korona voi auttaa ihmisiä löytämään itsestään vahvuutta, selviytymistaitoja ja luovuutta! Itse päätin asennoitua positiivisesti ja sopeutua uuteen arkeen.

Vierailija
6/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi koronalomautettu. Nautin! Stressi ja pari vuotta kestänyt lähes päivittäinen ahdistus sekä uniongelmat jäivät työpaikalle. Ihanaa! Ja kyllä, otan tästä täysillä ilon irti.

Vierailija
7/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Salaa toivon toista aaltoa.

Vierailija
8/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tahallani heittäytynyt "Korona-huolestuneeksi" ja sen turvin saanut torpattua kaikkien kesävierailijoiden kestitsemiset ja opastukset. Kerrankin lomailen aidosti.

Vierailija
9/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin myös. Enemmän hirvittää paluu oravanpyörään, nyt ihanaa kun ei mene työmatkoihin aikaa. Ehtii palautua kun jää vapaa-aikaa.

Pitänee hankkia duuni, jossa saa tehdä etänä enemmän.

Vierailija
10/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkkaan ajattelet, niin varmaan ymmärrät, että kaikilla meni tämän vuoden suunnitelmat uusiksi. Ei vain sinulla. Se on vain se asenne, joka ratkaisee. Oletkohan dramaattinen ja helposti itseensä katseen suuntaava persoona..

Vierailija
11/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit ovat nauttineet koronaeristyksestä ja ekstroverttejä harmittaa. Introvertit nyt tietysti tuntevat ylemmyydentunnetta ja ihmettelevät, miksi ekstrovertit eivät kestä yksioloa. Aivan kuin normaalisti ihmetellään, miksi introvertit eivät kestä muita ihmisiä.

Vierailija
12/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että monikaan enää palaa töihin.

Vierailija
13/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin Corona-olut pelasti, olin ennen masentunut. Nyt vain juoppo.

Vierailija
14/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että monikaan enää palaa töihin.

Niin. Kyllä tämä taisi olla tässä. Ei auta enään mikään. Saamme kaiken toivon nyt tässä heittää ja luovuttaa. On se vaan niin. Surkeaa. Elo. Tää.

Mitäs jos potkaisisit itseäsi perseelle, jooko?

15/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Muutaman kuukauden lepo töistä teki hyvää, vaikka se ei ensin tuntunut siltä. Olin aika pahasti stressaantunut ja ahdistunut. En ole toipunut vieläkään täysin, mutta jospa se helpottaisi tästä. Olen tajunnut, että määrittelen itseni liikaa työni kautta. Tästä lähtien en laita enää ikinä työtä terveyteni edelle ja aion opetella arvostamaan itseäni. Päädyin melkein jopa vaihtamaan alaa, mutta se saa odottaa toistaiseksi.

Vierailija
16/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masistelijoille tiedoksi, että reippaasti vain eteenpäin. Ennen muinoin ei ollut montaakaan ammattia eikä ihmisillä kiinalaisia romppeita ja silti elivät onnellisena jos olivat myönteisiä. Murjottajia on harmittanut maailman sivu.

Vierailija
17/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!!

Vierailija
18/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon samaa mitä mulle on sanottu kun olen ollut tosi syvissä vesissä: elämä on, nyt otat vaan niskasta kiinni itsees ja ajattelet positiivisesti.

Vierailija
19/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tekevimmät ihmiset töistä on tehneet duunia etänä jopa tehokkaammin. Kun taas ne laiskottelevat sluibailijat on valittaneet ja vältelleet töitä uusin keinoin, huvittavinta on, että sluibailijoiden saikuttelu on pysynyt ennallaan. :)

-pomo

Vierailija
20/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla kuin ap! Työt on ollut etänä, joten työmatkastressi ja lapsen roudaus hoitoon jäi pois. Puoliso joutui ottamaan normaalia enemmän vastuuta lapsen hoidosta. Ja lapsi on melko iso ja omatoiminen mutta ei kuitenkaan koulussa joten ei ollut paineita koulunkäynnin ohjaksesta. Oli melkeinkuin lomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi