Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko väärentää työtodistuksia?

Vierailija
29.06.2020 |

Sellasia muutaman kk pikkupätkiä jossain päästäkeksityissä raksafirmoissa tjsp ettei cv näyttäisi niin tyhjältä? Tuskinpa tollasia lähetään tarkastelemaan jos on ihan uuteen työhön liittymätöntä niinkuin valmistuva lääkäri tjsp mutta ennen uutta koulutusta näyttää cv monta vuotta tyhjää?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa!

Voit päätyä eduskuntaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väärensin joskus nuorena tyttönä muutamien vuosien masennuskausia peitelläkseni. Oli pari kaveria toimistohommissa osastonvastaavina, tai muuten jotenkin perustallentajien yläpuolella, niin kirjoittivat mulle työtodistuksia että olisin ollut heillä pätkiä töissä. Ei kukaan koskaan soitellut tai kysellyt mitään.

Oltiin nuoria ja rohkeita, enää en varmana uskaltaisi. Ihan siksi, että noille todistusten kirjoittajille voisi tulla jotain seuraamuksia jos tuosta jäisi kiinni.

Vierailija
4/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea! Kokemukset kiinnostaa täälläkin. Aion käyttää tätä heti kun lopetan napanöyhtän kaivelun kotona ja palaan työelämään.

Vierailija
8/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tuota tekevät.

Vierailija
9/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä kirjoitan CV:seen pidempiä työjaksoja mitä olen oikeasti niissä paikoissa ollut ollut koska olen ollut niin monessa enkä kantele kaikkia työtodistuksiani mukana. Jos on ollut pitempiä työttömyys jaksoja niin sitten sanon että olen tehnyt freelancer työtä eikä niistä mitään työtodistuksia ole saatu kun olen itseni työllistänyt enimmäkseen vaikken olisi paljoa mitään tehny. Pitää esittää et olen muka aktiivinen lol... XD

Vierailija
10/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee alasta, mutta sanoisin että yleisesti ottaen ei kannata. Itse olen esimies, joka rekrytoi ja soitan AINA referenssit läpi sen hakijan osalta, joka kiinnostaa eniten. Tarkistan ensin suosittelijan tiedot firman nettisivulta tai Fonectasta. Jos ei löydy, soitan vaihteeseen ja kysyn nimellä. Jos hommassa on mitään, mikä ei täsmää, kyseinen hakija putoaa oitis.

Vierailija
11/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippunee alasta, mutta sanoisin että yleisesti ottaen ei kannata. Itse olen esimies, joka rekrytoi ja soitan AINA referenssit läpi sen hakijan osalta, joka kiinnostaa eniten. Tarkistan ensin suosittelijan tiedot firman nettisivulta tai Fonectasta. Jos ei löydy, soitan vaihteeseen ja kysyn nimellä. Jos hommassa on mitään, mikä ei täsmää, kyseinen hakija putoaa oitis.

Entä jos esim. entistä pomoa ei löydy? Mennyt vaikka naimisiin tai kuollut tms. Ottanut itse loparit.

Vierailija
12/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ainoa tapa päästä työelämään kiinni niin mitä siinä voi hävitä? 

Vierailija
13/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin asia tiedetään kyllä firmassa. Huono homma hakijan kannalta.

Vierailija
14/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ulkomaisia firmoja ja sellaisia, jotka on menneet konkurssiin. Googlaamalla löytyy. Katsot vaan, ettei ihan pahimpia huijausfirmoja ole tai muuten moraalittomia.

Vierailija
15/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtisi väärentämään. Ennemmin tai myöhemmin käryää.

Vierailija
17/23 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan ne voineet vaihtaa työtä. Harvan firman sivulla entiset pomot esillä pidetään. Vaihdekaan tuskin heille yhdistää.

Vierailija
18/23 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/23 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakirjaväärennös ja allekirjoituksen väärennyt on vakava rike.

Vierailija
20/23 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa käyttöön rehellisyyden periaate.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi