Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kolmas lapsi ??

Vierailija
12.04.2013 |

Haluaisin niin kovasti kolmannen lapsen, meillä on 3v ja kohta 1v ipanat. Olenko hullu?? sen käsityksen ainakin muilta olen saanut kun en ole suostunut vauvan vaatteista luopumaan :) pitkin hampain annoin ne lainaan miehen siskolle joka odottaa esikoistaan. pyörittelen pienessä päässäni tätä kolmannen lapsen hankintaa jo ehkä liikaakin, että mua alkaa ihan ärsyttää kaikki raskaana olevat ja vauva jutut. Mieheni ei laita kapuloita rattaisiin joten siitä ei ole kyse vaan lähinnä siitä että haluanko ihan oikeasti lisää lapsia vai kenkkuileeko mun hormoonit vielä tosta kuopuksesta??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä noin kovin haluat, niin tee ihmiseessä, mutta muista, että moneenkaan autoon ei mahdu kolmea istuinta, mitään halpaa hotellihuonetta et saa kolmen lapsen kanssa, isomman asunnonkin tarvitsette jos haluatte kaikille omat huoneet, hoitajiakin järjestyy paljon huonommin kolmen kanssa kuin kahden. Ja tulevaisuudessa sä ostat 3 mopoa, 3 ajokorttia, koulutat 3 lasta jne.

Mä kadun lopunikäni, kun en tehnyt neljättä lasta. Kolmas lapsi oli kaikista vaativin enkä jaksanut edes ajatella neljättä kuin jossain syvällä pääni sisällä ja nyt kun se on liian myöhäistä, niin harmittaa oikein tosissaan.

Mietiskele siis tosissaan asiaa ja tee ihmeessä se kolmas lapsi, jos haluat. Mitä sä muiden mielipiteistä välität äläkä nyt ainakaan enää jakele niitä lasten vaatteita ja tarvikkeitä eteenpäin ennen kuin olet varma ratkaisustasi.

Vierailija
2/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu. Mulla 5-v ja 2,5-v lapset. Elämä alkaa pikkuisen helpottua, leikkivät jo keskenään, vaippa hommat on ohitettu, syövät itse ja nukkuvatkin kohtuu hyvin. Ja nyt sitten kauhea vauvakuume. Miehelle en oo vielä edes uskaltanut ehdottaa... =) Järjellä saneltuna, nyt pitäisi olla tyytyväinen, mutta kun niin kovasti haluaisin vielä yhden. Oon jopa laskeskellut, että jos syksyllä 14 alkaisi "työstämään", niin hyvällä tuurilla saisi olla kotona, kun esikoinen menee kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että nyt mahdutaan autoon kuin autoon jne, maksuja tulee tietty vuosien varrella 2 lapsesta vähemmän kuin kolmesta, mutta voiko kaikkea mitata rahassa?? tällähetkellä tilaa talossa riittää ja autokin on menossa vaihtoon parin vuoden sisällä ...

Ehkä just toi ajatus etten halua jälkeä päin katua , sitä etten tullut kolmatta tehtyä... sekin ajatus on raastava. Kaippa tässä täytyy vaan kärvistellä hetki ja antaa yhden vauvan pölyt laskeutua ensin niin jospa se asia tästä selkiytyy... tää pohdiskelu vaan saa käpertymään itseensä ja katkeroitumaan muille, kun kenellekkään en sisimpiä juttua uskalla ääneen sanoa

ap

Vierailija
4/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta syntyneet noin 2 vuoden välein.

Kolmannen syntymä oli niin ihanaa, kaikki oli helppoa ja vauvasta ja lapsesta nautti aivan eri tavalla kuin aiemmista. Hyvin mahduttiin autoon ja autonhan voi aina vaihtaa jos nyt istuimista jää kiinni! (eikä siihen tarvitse välttämättä rahaakaan, jos vaihtaa samanhintaiseen, huom..)

Työmäärääkään kolmas lapsi ei kyllä tuonut lisää, tai sitten sitä osaa jo orgarnisoida asiat rennosti sujumaan jo helposti.

Älä turhia murehdi, nykyään monet ovat päässeet irti tuosta  80-luvun ajattelusta äiti+isä+2 lasta ja huomanneet että kolmas ja neljäskin lapsi vain rikastuttavat perheen elämää.

Ihmettelen näitä varoittelijoita. Ainahan voi toki käydä huonosti, esim. lapsi onkin sairas tai vanhemmista toinen kuolee tai jää työkyvyttömäksi tai mitä vain, mutta ihme kyllä en ole kenenkään kuulleen harmittelevan useamman lapsen saamista.

Joten onnea yritykseen! :)

Vierailija
5/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa!

Meillä on kolme lasta (syntyneet noin 3,5 vuoden sisään), enkä voi millään erityisellä kamaluudella sinua pelotella. Jos jotain itse kadun, niin sitä ettei tullut sitä neljättä - nyt on jo myöhäistä, kuopuskin on jo kohta 14-vuotias.

Meidän perheemme ei olisi täydellinen ilman ihanaa "vauvaamme" (oikeasti jo äitiään reilusti pidempi).

Vierailija
6/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kannustan hankkimaan sen kolmannen. Meillä kolme ekaa tuli 2,7 vuoden sisään, ja nuorin valvotti ekan vuoden niin, että meinasin seota. Silloin ajattelin, että hautaan haaveen siitä neljännestä, vaikka aina olin neljästä lapsesta haaveillutkin. Kun kuopus oli 1,5v, tuntui, että se kerran tai kaksi yössä herääminen ei tuntunut enää niin pahalta verrattuna siihen 8-15 kertaa yössä heräämiseen. Ajattelin, että kadunko, jos ei sitä neljättä tule hankittua. Tulin mieheni kanssa siihen lopputulokseen, että kaduttaa. Joten eikun sitä oikeasti pahnanpohjimmaista työstämään. No, viikon-kahden päästä tämä neljäs sitten on syntymässä! Ja koko perhe odottaa innolla uutta perheenjäsentä!

Talo on pieni jo nyt, mutta sopu sijaa antaa. Tila-auto on, vanha, mutta toimii, ja tavaratilaa on enemmän kuin uusissa malleissa. Vanhoja vaatteitakin vielä löytyy, vaikka laitoin menemäänkin jo isolla kädellä pois, koska tilaa ei enää varastossa olllut milliäkään. Ä-pakkakkauksen kamoilla pärjää pitkälle, ja muutamia uusia on kiva hankkia muutenkin. Ei sitä enää tarvi koko vaatekaapillista vaatetta, niinkuin esikoisen aikana luuli. :)

Että tulta päin vaan!

Vierailija
7/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisusta!! ehkäpä mä jätän tän pohdiskelun ja annan elämän viedä, nautin kesästä eihän sitä koskaan tiedä mitä tuleman pitää... rahassa en halua tätä asiaa laskea, kaikki onnistuu jos haluaa ja sopu tilaa antaa :) Täytyy antaa kerrankin elämän näyttää

ap

Vierailija
8/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna palaa, jos kerran mieskin on samaa mieltä. meillä oli yhdessä vaiheessa 3 alle 3- vuotiasta. huumorilla ja oikealla asenteella pääsee pitkälle.