mökkituliainen 4-vuotiaalle
moi! vinkatkaa mikä oisi kiva pieni yllätys 4-vuotiaalle kummilapselle, kun vierailen hänen perheensä kesämökillä. lapsi tykkää mm. kaikenlaisesta askartelusta.
Kommentit (19)
Älä vaan kysy hänen vanhemmiltaan.. paremmin me täällä tiedetään
Jos et halua askartelutarvikkeita viedä, niin esim. semmoinen solumuovista tehty "vesipyssy" tai jokin muu vesilelu (olettaen että mökki on rannalla).
Salkopallo. Sillä voi pelata yksin ja toisen kanssa. Voisin askartelutarvikkeita. Askarteluliikkeestä saa ideoita. Joku uutuus. Hamahelmiä on jo kaikilla.
Saippuakuplajuttu, niitä on tosi erilaisia kivoja. Me saatiin mökille sellainen jättikuplapakkaus jossa kupla tehdään keppien päässä olevan narun avulla, on ollut todellinen hitti.
Serkun lapsille vein ”vesipyssyt”, tykkäsivät kovasti. Ei siis pyssyn muotoiset vaan sellaiset pötköt.
Joo mä oon samaa mieltä, saippuakuplat toimii aina.
Jos löydät, ni sellainen iso putkilo, jolla saa jättikuplia on kans hyvä.
Tai haavi kalojen kalasteluun ja ötökkämetsästykseen.
Tai uimalelu: uimarengas, hiekkaleluja, lötköpötkö.
Askartelujutut: oma liimapuikko, kuviosaksia, kuviorei’itin, tarrat toimii aina, eri värisiä papereita ja pahveja.
Eli yksinkertaiset jutut on varmimmat.
Jes, kiitos vinkeistä tähän asti. Mä en siis itse hahmota minkälaisilla välineillä 4-vuotias askartelee. Noi saippuakuplajutut oli hyvä vinkki! ap
Onko hän tyttö vai poika? Pojalle sopii hyvin jonkinlainen kaivinkone. Mulla on nelivuotias kummipoika ja hän on ainakin ihan hulluna kaikennäköisiin lelukoneisiin.
Meidän 4v lapsenlapsi tykkäsi kastelukannusta kovasti.
tosi kiva kun vinkkailette. kysyn toki vanhemmilta vielä onko tuliainen ok, mutta musta on kiva olla itse aloitteellinen idean kanssa eikä olettaa että lapsen vanhemmat keksii sen mun puolesta! lapsen mieltymyksistä tiedän, että askartelu ja muumit on kova juttu, mutta tosi kiva kuulla tollasia mökkipuuhavinkkejä kuten saippuakuplat, vesipyssyt ja kastelukannut! ap
Vie joku puuhalehti/kirja, niissä on kuvia, tarroja jne. Varmista, että hänellä on värikynät. Sitten vaikka pillimehua/jotain herkkua, jos tiedät että hän saa herkutella.
Hyvä idea on myös vesivärit ja jättilehtiö, johon voi maalata ulkona pihalla. Mun kummipoika oli ihan liekeissä myös tuollaisesta:)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea on myös vesivärit ja jättilehtiö, johon voi maalata ulkona pihalla. Mun kummipoika oli ihan liekeissä myös tuollaisesta:)
Jännittävä tuliainen on myös lelukala, joka ui vedessä. Tästäkin mulla on kokemusta:D
Jos mökillä on laatoitusta/kiviä niin ulkoliidut voivat olla kiva juttu. Tarkista ensin vanhemmilta, että onko ok.
Muumiaiheinen värityskirja tai puuhakirja. Jos on tarroja, niin tarkista ensin vanhemmilta sekin. Jotkut lapset liimailevat tarroja ihan mihin vain.
Itsehän sinä tuohon jo vastasit.