Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidänkin tytöllä jäi kerran Powerparkissa turvakaari auki.

Vierailija
29.06.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006555788.html

Juuri tuolloin lauantaina oltiin PP:ssa ja tyttö muisteli miten pari vuotta sitten häneltä jäi turvakaari auki yhdessä laitteessa. Oli ollut pelottava kyyti. Inhimillisiä erehdyksiä toki tapahtuu, mutta vaarallinen erehdys.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kokemuksia?

Vierailija
2/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä jäi kerran suomen tivolissa turvakaari auki. Lapselle ei traumaa jäänyt, äidille kyllä. Nyt lapset haaveilee juurikin power parkin reissusta. Tämä uutinen ei ainakaan helpota pelkoani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin tandemlaskuvarjohypyn. Hyppymestari unohti varjon maahan. Vieläkin on pää kipeä hypystä.

Vierailija
4/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tuo on juuri mun pahin pelkoni 😞 jotenkin tulee väistämättä olo että ne laitehoitajat on itsekin lapsia eikä ole samalla lailla vastuullisia kuin aikuiset. Huhuh, onneksi ei käynyt mitään!

5/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, tuo on juuri mun pahin pelkoni 😞 jotenkin tulee väistämättä olo että ne laitehoitajat on itsekin lapsia eikä ole samalla lailla vastuullisia kuin aikuiset. Huhuh, onneksi ei käynyt mitään!

Laitekuljettaja, ei hoitaja 😅 Täysi-ikäisiä ollaan kaikki.

Vierailija
6/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että noin vaarallisten laitteiden turvallisuus jätetään mopoikäisten hoidettavaksi, jotka eivät osaa edes mopolla ajaa liikennesäännöistä puhumattakaan.

Miksi laite voi edes käynnistyä, jos turvalaitteet eivät ole kiinni? TUKES, tee työsi!

Vierailija
7/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma että noin vaarallisten laitteiden turvallisuus jätetään mopoikäisten hoidettavaksi, jotka eivät osaa edes mopolla ajaa liikennesäännöistä puhumattakaan.

Miksi laite voi edes käynnistyä, jos turvalaitteet eivät ole kiinni? TUKES, tee työsi!

Niin, luulisi että tuollaisissa laitteissa on joku systeemi että se ei käynnisty jos joku turvakaari on auki.

Vierailija
8/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt vastuuta itsellekin! Omasta turvallisuudesta kyse. Opettakaa lapsille, että tarkistavat itse turvakaaret ja sanovat heti, jos eivät niitä lukkoon saa. Jos eivät siihen itse pysty, ovat liian pieniä ajelemaan laitteissa yksikseen, sanokoot ikä/kokorajat mitä tahansa.

Vierailija
9/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän nyt vastuuta itsellekin! Omasta turvallisuudesta kyse. Opettakaa lapsille, että tarkistavat itse turvakaaret ja sanovat heti, jos eivät niitä lukkoon saa. Jos eivät siihen itse pysty, ovat liian pieniä ajelemaan laitteissa yksikseen, sanokoot ikä/kokorajat mitä tahansa.

Ei niistä välttämättä pysty sanomaan. Istut toisella puolella laitetta kuin missä ohjauskoppi on ja odotat laitekuljettajaa laittamaan puomia kiinni. Yhtäkkiä laite lähtee liikkeelle. Mitenpä siinä enää huutelet?

Vierailija
10/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös PowerPark työllistä eläkeläisiä? Taitaa olla huomiokyky heikentynyt.

Vierailija
11/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon yllättynyt että laitteita pystyy pyörittämään vaikka turvakaaret on auki. Ja on se tietty inhimillistä että vahinkoja sattuu, mutta jotkut vahingot ovat sellaisia että niitä ei vaan saa käydä. Esim. Tämä. Mutta pakko sanoa että kerrankin äärimmäisen fiksu äiti joka ei riehunut lehdessä vaan kertoo asian niin kuin se on. Ja jäi kuva että myös puistossa käyttäytyivät tosi kohteliaasti vaikka oli käynyt näin paha lapsus.

Vierailija
12/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppäsin tandemlaskuvarjohypyn. Hyppymestari unohti varjon maahan. Vieläkin on pää kipeä hypystä.

Kumpi pää?

Vierailija
13/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitekuljettaja, ei hoitaja 😅 Täysi-ikäisiä ollaan kaikki.

Onko Power Park pystyttänyt oman trollitehtaan?

Vierailija
14/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin jossakin laitteessa. Muistan että kaide antoi jotenkin myöten ja pidin hengen hädässä kiinni siitä löysästä kaiteesta jne. Mietin vaan että antoiko kaide periksi vaan olinko vaan jotenkin liian laiha laitteeseen jolloin en saanut tarpeeksi tukea.

Tuosta ei jäänyt suoranaista pelkoa mutta oli ne kuitenkin pelottavat minuutit kun tuntui että ei istu tukevasti ja turvallisesti vaan hölskyi sinne tänne.

Vierailija
15/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tapauksesta en tajunnut sitä miksi äiti ei alkanut huutaa ja juossut samantien vaatimaan laitteen pysäyttämistä. Jos laite ehti pyöriä muutaman kerran jo ympäri, reaktioaikaa olisi ollut monta sekuntia.

Vierailija
16/18 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös PowerPark työllistä eläkeläisiä? Taitaa olla huomiokyky heikentynyt.

Ei tänä vuonna koronan takia ja kuinkas kävikään.....

Vierailija
17/18 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, luulisi että tuollaisissa laitteissa on joku systeemi että se ei käynnisty jos joku turvakaari on auki.

Uusimmissa onkin, mutta ei vanhoissa. Nyt vissiinkin asennetaan sellanen.

Vierailija
18/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näistä jutuista mikään pidä paikkaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän